Gå til innhold

Tips til singelturer

Rumos

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å dra på en singeltur i høst, og ønsker andres erfaringer med dette.  Ser ut som Carpe Diem har det beste tilbudet fra Norge, men mulig noen har andre tips? Er litt redd for å havne i en pensjonistgruppe (er i 40 årene selv), mulig dette er ubegrunnet. Ser for meg en tur med middels aktivitetsnivå- dvs ikke fullt program hele tiden til Hellas eller Italia. Har også sett på turer med Ving (Yogatur), ulempen med disse er at mange også reiser sammen så det kan være litt vanskeligere å bli kjent med folk. Gode innspill/erfaringer mottas med takk 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du liker yoga, ville jeg sjekket bookyogaretrats og valgt noe der. Har selv gode erfaringer med de stedene jeg har valgt og har vært på mange fine yogacamper i utlandet hvor man blir godt kjent med andre. Slike turer kan kombineres med ei uke eller to på egenhånd før og etter også. Jeg har vært på mange fine turer med carpe diem også og tenkte aldri på alderen på de snrre deltakerne som noe problem. Men et slikt opplegg blir litt mer timet og tilrettelagt om man liker å styre dagen og tiden selv

Anonymkode: a943d...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var reist med Carpe Diem til Vietnam og Peru. Var i 30-årene da jeg gjorde det, og dro nok snittalderen godt ned. Men traff flotte jevngamle folk også, som er blant mine beste venninner idag. 

De har (hadde hvertfall) noen under 45-turer. Jeg vurderte en sånn som neste tur, men så skjedde livet og nå blir det mer Lollo og Bernie for meg :)

Men hadde to fantastiske turer, storkoser med i prat med eldre folk også, jeg! 
Bare unn deg singelrom, de få ekstra kronene er så verdt det. Hadde med en skikkelig raring på den ene turen, stakkars hun som bodde på rom med henne... 🙈

Anonymkode: 42314...d27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det geniale med Carpe diem er jo at de aller fleste reiser alene, og er kontaktsøkende og åpne mennesker. 
På den ene turen var det to sett med venninner, men det gjorde ikke noe. Hadde nok følt meg mer som femte hjul på vogna på en gruppetur med bare par.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumos skrev (På 15.4.2022 den 20.48):

Ser for meg en tur med middels aktivitetsnivå- dvs ikke fullt program hele tiden til Hellas eller Italia.

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

On 4/16/2022 at 11:06 PM, Rumos said:

Takk for gode tips- tror jeg prøver en tur med Carpe Diem i høst :)  

Ble det tur, og kan jeg spørre hvordan turen ble? 

Jeg lurer på å kaste meg med på en sånn tur, men er jo litt usikker på hvordan det er.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Singelturer. no foran Capre Diem.  De har et motto.... vær sosial når det passer. Da slipper du disse "anmasende" reiselederne som skal "finne på" noe hele tiden-  "Åååå... nå har vi det moro dere"....   Slitsomt.  Jeg er ganske laid-back, og orker ikke aktiv ferie. Spørs hva du liker.

Tror de het  Singeltur.no, holder til på Jessheim.

Anonymkode: edfd3...4f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse turene er kostbare, passer best for mennesker som er lite selvstendige.

Vil anbefale mennesker å reise ut på egenhånd, lære seg å bestille fly og hotel. Du kan delta på mye sammen med andre, ting du kan melde deg på dit du drar.

Å reise på egenhånd der du bestemmer alt selv vil gi deg et nytt liv.... :) 

Anonymkode: 153f0...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil anbefale Singelturer. no foran Capre Diem.  De har et motto.... vær sosial når det passer. Da slipper du disse "anmasende" reiselederne som skal "finne på" noe hele tiden-  "Åååå... nå har vi det moro dere"....   Slitsomt.  Jeg er ganske laid-back, og orker ikke aktiv ferie. Spørs hva du liker.

Har selv prøvd en tur med carpe diem, det var ikke noe for meg. Den tiden som var satt av til å styre seg selv ble helt tatt over av andre i gruppen som skulle bestemme over oss... konforme nordmenn kan være vanskelig å reise med.

Er så glad jeg prøvde å reise på egehånd, for man er jo ikke alene! Må lære seg å omgås mennsker på en helt annen måte enn nordmenn er vandt med, vi har null sosial kultur i Norge. Så da blir det lett sjokk for nordmenn å reise ut på egenhånd..

Anonymkode: 153f0...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser alltid alene og er alltid noen som tar kontakt, selv om jeg prøver å holde meg unna. Så tror ikke man skal være redd for å føle på utenforskap. Selv om man ikke reiser sammen med andre single. 

Anonymkode: fa993...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har vært på 3 Carpe diem turer nå og har enn så lenge ikke opplevd en sånn reiseleder. Så mulig du var uheldig med din? 
Synes det har vært akkurat passe fordeling mellom opplegg og alenetid. Vært på museer, i parker, på rommet, gåturer, på stranda på egen hånd, alt ettersom hvor vi har vært. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Noen som har vært på singleturer med Turistforeningen og kan fortelle om det anbefales? 

Anonymkode: f59a1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...