Gå til innhold

Ingen som har bio!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med datingappene for tida. Er registrert på et par stykker av dem, men det er jo omtrent ingen som skriver noe. En liten remse bilder, kanskje noen emojier pluss sted og yrke, men det er alt. Jeg merker jeg sliter litt med å interesse meg når de ikke har en eneste liten setning om hvem de er, og ærlig talt, veldig mange går rett til venstre.

Noen andre som føler det på samme måten? Eller har valgt å droppe bio selv?

Anonymkode: fce5d...247

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du kvinne eller mann? Jeg har irritert meg over at nesten ingen menn skriver noe som helst = uinteressant 

Anonymkode: f9605...e87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Majoriteten av kvinner har ikke bio. Har du ikke bio så kan du ikke klage på profilene, selv har jeg lagt ned en innsats så får noen likes men svært sjelden så har ikke kvinnene skrevet noe så hvordan starte en samtale annet en damn du var pen.. men kanskje ego boost som er årsaken til at de er der. 

Anonymkode: bf4cc...71e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lasta ned Tinder, sveipa bort alle, og sletta den dagen etter. I min aldersgruppe var det som å lese den samme boka om igjen: 

Nesten alle har skjegg. Alle sykler. Alle går på toppturer. Alle har hus, bil, båt, hytte og alt på stell. Alle har englebarn, utflytta eller ei. Alle trener osv.... Herregud så kjedelig....

Anonymkode: 74fcc...c0d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lasta ned Tinder, sveipa bort alle, og sletta den dagen etter. I min aldersgruppe var det som å lese den samme boka om igjen: 

Nesten alle har skjegg. Alle sykler. Alle går på toppturer. Alle har hus, bil, båt, hytte og alt på stell. Alle har englebarn, utflytta eller ei. Alle trener osv.... Herregud så kjedelig....

Folk som snakker om hvor usunt nordmenn lever, burde jammen sjekke hva som skrives på Tinder; der skiller man seg virkelig ut hvis man ikke bestiger et par fjell i løpet av uken, og sykler som en gal.

Så for min del holder jeg meg langt unna dette overfladiske mølet, og tro det eller ei, men jeg lever fortsatt, usunn som jeg er - da jeg med hjertet i hånden må tilstå at jeg i hele mitt liv ikke har besteget en eneste fjelltopp, og satser heller ikke på å ta selfies på Mount Everest eller deltagelse i Tour de France.

Lenge leve oss unormale antihelter ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

- - - - -

P.S: Ser nå at det jeg skrev, kan misforstås - med "dette overfladiske mølet" mente jeg naturligvis Tinder; både naturen og stillheten man kan finne der er en fantastisk ting, og selv om jeg ikke bestiger fjell eller er sykkelfrelst, setter jeg stor pris på lange skogsturer om sommeren, der man bare går og går, lar tankene flyte, og kanskje får noen kreative idéer. Husker at jeg på en langtur i en periode da jeg skrev mange dikt, satt igjen med et dusin nye dikt etter turen. Etter en slik tur føler man seg omtrent som et nytt menneske etter å ha kommet hjem til bråket og kaoset i Oslogryta, og jeg innrømmer at man kan bli passe misunnelig på dem som har skogen som nærmeste nabo.

Så natur har jeg ingenting imot - men Tinder er utvilsomt overfladisk, og siden jeg ikke er et sykkelfantom eller fjellklatringshelt, antar jeg at jeg både er usunn og unormal, da jeg bare er et vanlig, uperfekt menneske, ikke en Tinder-superhelt. D.S.

Endret av - Brian
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
- Brian skrev (5 minutter siden):

Folk som snakker om hvor usunt nordmenn lever, burde jammen sjekke hva som skrives på Tinder; der skiller man seg virkelig ut hvis man ikke bestiger et par fjell i løpet av uken, og sykler som en gal.

Så for min del holder jeg meg langt unna dette overfladiske mølet, og tro det eller ei, men jeg lever fortsatt, usunn som jeg er - da jeg med hjertet i hånden må tilstå at jeg i hele mitt liv ikke har besteget en eneste fjelltopp, og satser heller ikke på å ta selfies på Mount Everest eller deltagelse i Tour de France.

Lenge leve oss unormale antihelter ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Viser bare hvor fake alle er. Noe av det mest tragiske jeg har vært borti. Jeg forventer å se menn i tusentall i kø på vei opp fjelltopper i sommer.... 😄

AnonymBruker
Skrevet
- Brian skrev (5 minutter siden):

Viser bare hvor fake alle er. Noe av det mest tragiske jeg har vært borti. Jeg forventer å se menn i tusentall i kø på vei opp fjelltopper i sommer.... 😄

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Med tanke på interessen på Tinder må man vel innføre plassreservering på fjelltopper og rasjonering på togreiser; det siste blir antagelig ikke noe problem, da jeg går ut fra at sykkelentusiastene kun bruker sykkel når de reiser Norge rundt og pendler mellom Oslo og Bergen. :tongue:

Men noe er faktisk tankevekkende i denne sammenhengen, og det er hvor det er blitt av fantasien, eller mangel på den. Som barn har man idéer i overflod og vil tegne verden i klare farger, mens mange voksne forsøker å late som om de er normale for å være på den sikre siden - og definisjonen av normal på Tinder er tydeligvis å være supersporty, superpen, superindividuell, pluss en rekke med andre "super". Når alle vil følge i andres fotspor er det ikke rart at resultatet blir som det blir; folk burde lære seg å sette pris på levende mennesker, ikke kunstige glansbilder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, sunnhet er en bra verdi spør du meg og det er faktisk ganske mange i landet som trener og er opptatt av friluftsliv. Er ikke noe bedre med bilder på charterferie og skåling med sjampanje i hvertfall. 

Anonymkode: fc0fe...113

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, sunnhet er en bra verdi spør du meg og det er faktisk ganske mange i landet som trener og er opptatt av friluftsliv. Er ikke noe bedre med bilder på charterferie og skåling med sjampanje i hvertfall. 

De fleste som drar på charterferie skåler nok ikke i sjampanje...

Anonymkode: 1d98f...854

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste som drar på charterferie skåler nok ikke i sjampanje...

Anonymkode: 1d98f...854

Uansett, da tro jeg to forskjellig typer under samme kam. Liker ingen av de tingene. Greit å dra på syden, for all del. Men du trenger ikke leke at du er Kongen av Mallorca på tinder 😂

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Og jeg finner så mye "ingen lese dette uansett, spør hvis du lurer på noe". Men jeg leser!! Og jeg gidder ikke matche med ALLE menn og spørre om de tingene som passer meg. Felles interesser og verdier har mye mer å si enn om jeg liker hvordan en mann ser ut.

Anonymkode: 472b3...d01

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er du kvinne eller mann? Jeg har irritert meg over at nesten ingen menn skriver noe som helst = uinteressant 

Anonymkode: f9605...e87

fordi det er kleint og man får mindre matches av å skrive for mye. Snakker av erfaring

Skrevet
- Brian skrev (14 timer siden):

Så for min del holder jeg meg langt unna dette overfladiske mølet, smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Skjønte ikke helt hva som er overflatisk?

Jeg tar med fiskestang+sovepose og stryker gjerne til fjells i dagesvis når jeg har muligheten. Evt tar med ski, telt og soveposen og kan være i fjellet i ferier og langhelger.

Skjønner jo at for andre så kan det oppleves dritkjedelig og meningsløst, men hva et det som er overflatisk med det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er litt rart. 

Jeg er ekte «Oslogutt», men flyttet ut av den drittbyen og har aldri sett meg tilbake.

Jeg er veldig mye i fjellet igjennom hele året, men møter svært sjeldent folk. Lurer på hvor/hvilke fjell alle går i?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

det er faktisk ganske mange i landet som trener og er opptatt av friluftsliv. 

Der har du meg.

Jobber, trener og stryker til fjells, evt skogen. Sånn går dagene.

Å skulle date en kvinne uten disse interessene ville vært fullstendig uinteressant og ganske meningsløst. Da hadde vi heller aldri kunne datet da jeg sjelden er hjemme 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo de som har bare en lang kravliste på hva JEG må være. At de bare liker slanke folk, må være glad i friluft, ønsker ingen med barn, du må elske hunder osv osv. Så sitter jeg bare der å tenker "men hvem er DU?!???" *sveip venstre*

Anonymkode: 7396d...8da

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg sliter litt med datingappene for tida. Er registrert på et par stykker av dem, men det er jo omtrent ingen som skriver noe. En liten remse bilder, kanskje noen emojier pluss sted og yrke, men det er alt. Jeg merker jeg sliter litt med å interesse meg når de ikke har en eneste liten setning om hvem de er, og ærlig talt, veldig mange går rett til venstre.

Noen andre som føler det på samme måten? Eller har valgt å droppe bio selv?

Anonymkode: fce5d...247

Jeg føler ikke på det. Er ikke det bare hyggelig å sveipe høyre uansett og komme i en dialog? Så skriver man evt litt eller mere, og stiller spørsmål og snakker. Kanskje vil man så treffes for å bli kjent, eller ikke. 

Men enig at det er tiltrekkende med profiler som sier litt. Samtidig kan man jo ikke dømme utifra det?

Tror jeg har truffet like mange hyggelige folk som ikke sier stort i profilene, som omvendt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det samme, og sliter derfor med å like noen. Kanskje 1/10 kvinner skriver noe, og av de igjen er det bare en liten brøkdel som faktisk skriver litt om seg selv. Selv har jeg skrevet litt om meg selv, men det hjelper ikke på. Svært få er interesserte, og mange leser heller ikke det lille jeg skriver. Det er ikke rart folk sliter med å finne noe bra når man legger null innsats i det.

Anonymkode: 2332a...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så å si over 90 prosent på tinder er som en saueflokk. Ja.. "alle" går toppturer og driver med ekstremsport. Alle på tinder i Norge er så like at har du sett en så har du sett alle. Det er enten champagne, fjellbilder eller henda i været mot en utsikt. Fatter ikke at folk synes det er så gøy å leve i denne bobla. Det er så tragisk.. For i virkeligheten er alle disse late og noe helt annet etter mine erfaringer.. Men er vel image som selger...og det skal liksom være så tøft med all denne ekstremsporten.

Og ja.. Alle har "ting på stell". Den perfekte fasaden. 

Anonymkode: 1d277...440

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...