Gå til innhold

Lykkepiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å drikke når man akkurat har begynt på Efexor? Hørt at man skal være forsiktig med alkohol når man har begynt på lykkepiller. Hva kan skje?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Depresjoner og alkohol er en dårlig kombinasjon. Jeg ville ikke gjort det.

Skrevet

Deprimert har jeg vært i femten år og drukket for det. Men kan lykkepillene gjøre noe galt? Altså, er det farlig å kombinere lykkepiller og alkohol?

Gjest Lykkelita
Skrevet

Hei.

Har erfaring med bruk av efexor. Når du kombinerer disse med alkohol

kan du oppleve at du blir mer ukritisk og mister hemninger.

Min erfaring er at du kan drikke alkohol mens du går på tabletter,

men drikk med måte.

lykke til

Skrevet

Hvis du har vært deprimert i 15 år, synes jeg det er rart du ikke har hatt erfaring med antidepressiva tidligere, men, jeg anbefaler ikke blanding av alkohol og antidepressiva, i alle fall ikke i startfasen og en stund etter oppstart. Det skjer mye i kroppen når man begynner å bruke medikamenter, i noen tilfeller må man justere dose osv, etter utskillelsesegenskaper DIN kropp har, og da synes jeg ikke det er lurt å blande inn alkohol, og spørsmålet er om det strengt tatt er nødvendig med alkoholen.

Skrevet
Hvis du har vært deprimert i 15 år, synes jeg det er rart du ikke har hatt erfaring med antidepressiva tidligere

Man trenger faktisk ikke gå på anti-depressiva selv om man er deprimert og har vært deprimert aldri så lenge.

Til trådstarter; jeg har aldri gått på det medikamentet du nevner, men jeg har gått på Cipralex (Cipramil) og Zoloft og drukket. Har ikke merket noen forskjell når jeg har drukket og gått på anti-depressiva, men jeg er heller ingen lege og du bør nok lese gjennom pakningsvedlegget før du begir deg utpå noe.

Skrevet
Man trenger faktisk ikke gå på anti-depressiva selv om man er deprimert og har vært deprimert aldri så lenge.

Neida, jeg er klar over det, men jeg bare syntes det var så veldig lenge å gå deprimert uten noen som helst behandling, eller prøving, og legene er jo veldig flinke til å skrive ut antidepressiva...

Men, nå var det ikke det tråden handlet om da ;)

Skrevet

Leger er flinke til å skrive ut anti-depressiva, men noen ganger nekter pasienten eller så vil ikke pasienten ha anti-depressiva av en eller annen grunn (har vært der selv et par ganger)..

Måtte bare avspore litt til jeg :sjenert:

Skrevet
Er det dumt å drikke når man akkurat har begynt på Efexor? Hørt at man skal være forsiktig med alkohol når man har begynt på lykkepiller. Hva kan skje?

Ville ikke drukket de første ukene etter oppstart. Etterhvert kan du prøve et glass eller to.

Mange opplever at de reagerer annerledes på alkohol mens de går på SSRI. Hører ofte at folk sier de tåler mindre, blir dårlige fortere etc.. Så dette må du prøve deg frem med.

Måtehold med alkohol er jo alltid et stikkord, men det er fult mulig å leve et normalt liv på SSRI (og det bør man vel tilstrebe også..). Får du destruktive tendenser av alkohol så må du vurdere om det er verdt å drikke det.

Skrevet

Jeg har hørt at 3-4 glass vin går bra.

Skrevet
Leger er flinke til å skrive ut anti-depressiva, men noen ganger nekter pasienten eller så vil ikke pasienten ha anti-depressiva av en eller annen grunn (har vært der selv et par ganger)..

Måtte bare avspore litt til jeg :sjenert:

:Nikke:

Jaja, jeg ville egentlig bare vite litt mer jeg da... :sjenert:

Gjest malerdama
Skrevet

Min samboer starta med AD for en tid tilbake. Etter han starta på disse (Cipralex) tåler han mindre alkohol. I løpet av våre 5 år sammen har jeg aldri opplevd ham dridas (så me seie på jæren). Han har vært ute på byen to ganger siden oppstart, og har tydelig hatt for mye. Tror toleransen har endra seg, kanskje forbigående.

Tror det kan være lurt å begrense seg, til du ser hvordan medisinen kan slå ut på deg.

Har brukt AD selv tidligere, min erfaring er at du bør holde deg laaangt unna alkohol hvis du er inne i en dårlig periode. Det ender fort i grining eller fylleangst..

Skrevet
Min samboer starta med AD for en tid tilbake. Etter han starta på disse (Cipralex) tåler han mindre alkohol. I løpet av våre 5 år sammen har jeg aldri opplevd ham dridas (så me seie på jæren). Han har vært ute på byen to ganger siden oppstart, og har tydelig hatt for mye. Tror toleransen har endra seg, kanskje forbigående.

Tror det kan være lurt å begrense seg, til du ser hvordan medisinen kan slå ut på deg.

Har brukt AD selv tidligere, min erfaring er at du bør holde deg laaangt unna alkohol hvis du er inne i en dårlig periode. Det ender fort i grining eller fylleangst..

Sånn er det for en av venninnene mine og. Hun går på noe hun har fått beskjed om å ikke drikke til, og når hun da ikke hører blir det gjerne litt ekstra oppstuss rundt henne når hun begynner å få nok...

Skrevet

Du kan drikke alkohol selv om du går på Efexor, men du kan oppleve at du tåler mindre før du blir dårlig. Kanskje vil kroppen din også reagere annerledes enn den ville gjort ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...