sucasamicasa Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Det er sikkert og visst. Fyll og møkk, gidder ikke mer. Hun går rundt å drikker fordi det er så tungt å være henne, alltid alene og uff søsteren min kom ut av skapet som lesbisk. Og er det ikke sprit, øl eller vin så er det piller. Sovemedisiner som skylles ned med alkohol. Hun skylder alt på meg og hun spurte om vi kunne se på et bord der skruene var løse, vi strammet de men oppdaget at det manglet en så vi skulle skaffe det i morgen. Mens vi er ute på tur så hadde hun ringt en venn av meg og spurt om mannen hennes kunne se på det. Han gav samme svar. Men i følge mamma er ikke mannen min god nok. Fordi han ille vil drikke sprit kl 0700 om morgene så mener hun at han ikke liker henne. Hun kjefter og smeller. Dessverre går det ikke fly hjem nå. Ellers hadde vi vært vekk. men aldri mer påske hos mamma 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Ok ,takk for du delte Anonymkode: 9273c...e0b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Off. For ei mor. Er hun alkoholiker? Anonymkode: 6a1d0...236
sucasamicasa Skrevet 16. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Off. For ei mor. Er hun alkoholiker? Anonymkode: 6a1d0...236 Ja det et vel det hun er.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ok ,takk for du delte Anonymkode: 9273c...e0b For et hyggelig menneske du er da Anonymkode: 7b8c9...809 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Sovemedisiner og alkohol kan jo være livsfarlig. Hadde det vært en ide med bekymringsmelding til fastlegen? Trist at påsken ble slik, men det er fint å høre at du tenker å sette grenser fremover. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 2f25b...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Off, høres ikke bra ut, håper ikke dere har barn som er der også. Du får skrive ned følelsene dine i ett brev til henne, som hun kan lese når hu er edru, hvis hun er helt edru noen ganger. Anonymkode: 31c80...52c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Minimer kontakten med henne til det aller nødvendigste. Be henne søke hjelp. Og gjenoppta kontakten når hun har søkt hjelp for da trenger hun støtte. Frem til da er det ingenting dere får gjort. Ikke prøv engang, det er nytteløst. Anonymkode: d2362...b27 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Er hun alkoholiker? Kanskje! Anonymkode: fa4d9...fd6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Jeg føler med deg, pappa var slik. Anonymkode: 6b0a6...216
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Hva er problemet? Søstra di som er lesbisk? Din mor som drikker? Din mor som sliter? Din søster som er lesbisk og din mor som sliter? OPPSÆK HJELP. DU SLITER. VIRKER SOM DU SLITER MED TRAUMER. Anonymkode: d1c75...89b 1
Lorieen Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Det er tøft å være pårørende til rusmisbrukere, og alkoholiserte foreldre er pyton. Moren din må få klar beskjed om at du/dere heretter kommer til å begrense kontakten med henne til et minimum, på grunn av hennes rusbruk. Understrek at hun er velkommen til å ta kontakt når hun er edru eller ønsker hjelp til å bli det, men at hun må klare seg uten dere så lenge hun ruser seg. Sett klare og tydelige grenser for dere sjøl, det er fort gjort å bli sugd inn i den destruktive spiralen til alkoholikeren. Det er ingen som er så eksperter på å synes synd på seg sjøl som en alkis. Sene telefoner med snørr og tårer og stakkars stakkars meg - sett grenser. Blokkér om nødvendig nummeret hennes i perioder. 1
sucasamicasa Skrevet 16. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er problemet? Søstra di som er lesbisk? Din mor som drikker? Din mor som sliter? Din søster som er lesbisk og din mor som sliter? OPPSÆK HJELP. DU SLITER. VIRKER SOM DU SLITER MED TRAUMER. Anonymkode: d1c75...89b At mamma drikker og legger all skyld på dette pga ditten og datten. At mannen min som feirer første påsken hos mamma som er konstant rusa. Og kjefter og smeller. For meg er det faens likegyldig hvem søsteren min lever med. Jeg har ikke fordommer mot det. Men at mamma klarer å ødelegge påsken for oss og mtp at vi er fastlåst her. Ingen transport hjem og fulle hoteller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå