Gå til innhold

Elsker jeg henne fortsatt eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flat i følelseslivet etter mange år med dårlig behandling. Har vært utro, er glad i en annen dame og har mest lyst til å være med henne hele tiden. Vet ikke hva jeg skal gjøre med samboeren min. Jeg vet ikke om jeg elsker henne lenger, hvordan vet man det? Kan man elske noen når man er utro, ikke har dårlig samvittighet, lyver mot den man er med, forelsker seg i en annen, drømmer om livet med en annen? Grunnen til at jeg spør er fordi at hvis jeg elsker henne bør jeg vel kjempe litt for å få forholdet på beina, men hvis jeg ikke elsker, hva er det da å kjempe på? Hvordan vet jeg om jeg elsker henne fortsatt? Og går man fra hverandre om man fortsatt elsker? Jeg er så på nippet til å gå fra henne, men vet ikke, var en kompis som snakket om at kjærligheten tåler alt, så dermed begynte tankespinnet rundt dette.....

Anonymkode: 81a7e...114

Videoannonse
Annonse
Gjest Geitis
Skrevet

Nei, det høres ikke ut som du elsker samboeren din. Du er utro og bryr deg ikke, hvorfor i all verden gjør du det ikke slutt heller?

Du hadde visst det om du elsket samboeren din, men du viser jo med både ord og handling at du ikke gjør det. 

Skrevet

Av og til kan en krise være det som skal til for å enten få forholdet på tett kjøl igjen - eller så splitter dere. 
jeg tror man kan være utro og elske partneren men da er det alvorlige problemer i forholdet.

Hvis du tar sjansen så sier du til henne hva du føler og hva du har gjort - men bestem deg på forhånd om du har lyst til å ha lyst - nytter ikke å gå i parterapi (som dere nok trenger) hvis ikke du gjør en innsats - inkludert gjøre det slutt med den andre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Geitis said:

Nei, det høres ikke ut som du elsker samboeren din. Du er utro og bryr deg ikke, hvorfor i all verden gjør du det ikke slutt heller?

Du hadde visst det om du elsket samboeren din, men du viser jo med både ord og handling at du ikke gjør det. 

Typisk KG kvinncel hoppa over det i posten som forklarer hvorfor ting er som det er. Fordi dama har behandlet han dritt over lengre tid. Men det er vel bare sånn menn må akseptere, mens om rollene hadde vært reversert hadde dere trampeklappet dama om hun gjorde det samme som mannen her. Fortalt henne at hun fortjente å ha en elsker på si og at hun fortjener mye bedre enn mannen hun er sammen med. 

Anonymkode: 7c72e...445

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Geitis skrev (3 timer siden):

Nei jeg vet ikke. Går det an å elske noen litt? Ja jeg er utro og kjenner det ikke en plass. Jeg vet jeg bør gjøre slutt, men tenker at hvis jeg faktisk fortsatt elsker henne (litt) så bør jeg heller ordne opp og kjempe for forholdet?

Diezel skrev (3 timer siden):

Av og til kan en krise være det som skal til for å enten få forholdet på tett kjøl igjen - eller så splitter dere. 
jeg tror man kan være utro og elske partneren men da er det alvorlige problemer i forholdet.

Hvis du tar sjansen så sier du til henne hva du føler og hva du har gjort - men bestem deg på forhånd om du har lyst til å ha lyst - nytter ikke å gå i parterapi (som dere nok trenger) hvis ikke du gjør en innsats - inkludert gjøre det slutt med den andre

Sier jeg hva jeg har gjort så er alt over. Da blir jeg kastet ut. Kanskje kan man være utro og likevel elske, men det er jo så respektløst som det kan få blitt, og bør man ikke ha respekt for den man elsker? Jeg ville tenkt at en som var utro ikke lenger elsket, for da ville han/hun aldri gjort noe så sårende og respektløst. Jeg vet dette virker rart, men jeg klarer ikke finne ut hva jeg føler for henne. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Typisk KG kvinncel hoppa over det i posten som forklarer hvorfor ting er som det er. Fordi dama har behandlet han dritt over lengre tid. Men det er vel bare sånn menn må akseptere, mens om rollene hadde vært reversert hadde dere trampeklappet dama om hun gjorde det samme som mannen her. Fortalt henne at hun fortjente å ha en elsker på si og at hun fortjener mye bedre enn mannen hun er sammen med. 

Anonymkode: 7c72e...445

Dette er veldig sant. Vi menn får gjennomgå på en helt absurd måte her inne. 

Gjest Geitis
Skrevet

Kanskje du elsker samboeren din, kanskje du har mer følelser for elskeren din, det er det bare du som kan vite. 

Derfor foreslår jeg ett lite tanke eksperiment

Når du ser for deg fremtiden, en lykkelig  fremtid, kanskje på en ferie du alltid har lyst til å reise på, hvem er det du ser der? Samboeren din, elskeren din eller bare deg alene?

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt for deg, det gjør strengt tatt ingen på kg, vi bare synser alle sammen, men jeg tenker at hvordan du ser for deg at en lykkelig fremtid skal bli vil være en god pekepinne på hva som er riktig for deg. 

Jeg tror ikke kg skal gi deg alle svarene, vi skal kun prøve å stille de rette spørsmålene slik at du finner svarene selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Så grusom du er, som går bak ryggen hennes på denne måten. Hva har hun gjort for å fortjene dette? Klart du ikke elsker henne. Du må gjøre det slutt, og forell henne hvem du egentlig er.  Så kommer hun seg nok raskt videre i livet. 

Anonymkode: ec957...023

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så grusom du er, som går bak ryggen hennes på denne måten. Hva har hun gjort for å fortjene dette? Klart du ikke elsker henne. Du må gjøre det slutt, og forell henne hvem du egentlig er.  Så kommer hun seg nok raskt videre i livet. 

Anonymkode: ec957...023

Grusom? Hadde du lest HI så hadde du fått med deg at jeg har blitt behandlet veldig dårlig i årevis, tråkket på. Utsultet på kjærlighet og nærmest drevet til utroskap....Men ja jeg bør gjøre slutt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Geitis skrev (50 minutter siden):

Kanskje du elsker samboeren din, kanskje du har mer følelser for elskeren din, det er det bare du som kan vite. 

Derfor foreslår jeg ett lite tanke eksperiment

Når du ser for deg fremtiden, en lykkelig  fremtid, kanskje på en ferie du alltid har lyst til å reise på, hvem er det du ser der? Samboeren din, elskeren din eller bare deg alene?

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt for deg, det gjør strengt tatt ingen på kg, vi bare synser alle sammen, men jeg tenker at hvordan du ser for deg at en lykkelig fremtid skal bli vil være en god pekepinne på hva som er riktig for deg. 

Jeg tror ikke kg skal gi deg alle svarene, vi skal kun prøve å stille de rette spørsmålene slik at du finner svarene selv. 

Jeg er med på eksperimentet ditt. Og for å si det slik, å se for seg en fremtid uten hun andre, det gjør at jeg nærmest går i stykker. Jeg klarer det ikke, klarer ikke forholde meg til det, for det gjør for vondt. Kanskje det var svar godt nok...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei jeg vet ikke. Går det an å elske noen litt? Ja jeg er utro og kjenner det ikke en plass. Jeg vet jeg bør gjøre slutt, men tenker at hvis jeg faktisk fortsatt elsker henne (litt) så bør jeg heller ordne opp og kjempe for forholdet?

Sier jeg hva jeg har gjort så er alt over. Da blir jeg kastet ut. Kanskje kan man være utro og likevel elske, men det er jo så respektløst som det kan få blitt, og bør man ikke ha respekt for den man elsker? Jeg ville tenkt at en som var utro ikke lenger elsket, for da ville han/hun aldri gjort noe så sårende og respektløst. Jeg vet dette virker rart, men jeg klarer ikke finne ut hva jeg føler for henne. 

Dette er veldig sant. Vi menn får gjennomgå på en helt absurd måte her inne. 

Dere menn får begynne å oppføre dere ordentlig,så blir dere pent behandlet. Er sikkert en grunn til at du har blitt dårlig behandlet. Vi har bare hørt din versjon av saken.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ferdig i det forholdet ditt. Begyn å tenk på deg selv, nyt livet og kjærligheten med hun nye. Men gjør det fort, hun forsvinner snart❤️

Anonymkode: bf28f...3ef

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Grusom? Hadde du lest HI så hadde du fått med deg at jeg har blitt behandlet veldig dårlig i årevis, tråkket på. Utsultet på kjærlighet og nærmest drevet til utroskap....Men ja jeg bør gjøre slutt. 

Hvorfor elske noen som behandler deg dårlig da? Høres ut som du er ferdig med henne for lenge siden. 

Anonymkode: f8836...194

Skrevet

Jeg tror ikke du elsker henne, men du tvinger deg selv til å tenke det, som en slags siste krampetrekning. Du elsker ikke et menneske du er utro mot, du elsker ikke et menneske som behandler deg dårlig, du elsker ikke et menneske du ikke respekterer og som ikke respekterer deg, du elsker ikke et menneske når du går hen og gir hjertet ditt til en annen. Nei, du elsker henne ikke lenger og bør gå videre, mest sannsynlig til hun som du har møtt og som gir deg det du drømmer om. Alt godt ønskes deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...