Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt dette som 1.prioritet på samordna. Noen som har studert dette? :) (Snakker ikke arabisk og er 100 % norsk). 

Anonymkode: 7d1d3...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Av alle tusener studier der ute, så vil du faktisk studere arabisk? 😂 Beklager at jeg ler, men det er litt absurd.. 
Du vil nok slite dersom du ikke kan noe arabisk fra før av, og jobbmulighetene vil jeg tippe er svært begrenset. Kanskje du kan jobbe som tolk innenfor et asylmottak og/eller islamske organisasjoner? 🤪 Er det virkelig det du vil? 

Dropp det og søk noe annet! En bachelor i Arabisk er nok ment for dem som kan litt arabisk fra før av.  Hvis du er fascinert av språket, kan du lære deg det på fritiden! :) For deg som er norsk og ikke kan arabisk, så er det å studere en bachelor i Arabisk det samme som å skyte seg selv i foten. Er ikke vits og verdt det. 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 Jeg har arabisk som morsmål og må ærlig si at det er et vanskelig språk, ikke enkelt å lære kun gjennom en bachelor, du skal kunne lese, skrive og snakke arabisk. Og skal du lære arabisk noe sted så blir det klassisk arabisk du må lære deg, det er både tidskrevende og komplisert. Jeg lærte å lese og skrive arabisk da jeg var rundt 8 år, og er heller ikke så veldig flink den dagen i dag. 

Jobbmulighetene er også begrensa selv om du skulle lære alt flytende. Så fra en araber, styr unna med mindre du kan arabisk fra før. 

Anonymkode: a0717...00f

• Liker 4
Skrevet

Spennende valg! Håper du kommer inn. 🤲 Jeg søkte på det samme studiet selv for noen år tilbake, men fikk kun venteplass og trakk meg fra det. Angrer på det i dag.

Gjest MullahDadullah
Skrevet

TS kan jo bli journalist/reporter med MENA som spesialfelt.

Gjest MullahDadullah
Skrevet
Elysion skrev (2 minutter siden):

Spennende valg! Håper du kommer inn. 🤲 Jeg søkte på det samme studiet selv for noen år tilbake, men fikk kun venteplass og trakk meg fra det. Angrer på det i dag.

Hva fikk deg til å søke på det?

Skrevet
MullahDadullah skrev (Akkurat nå):

Hva fikk deg til å søke på det?

Jeg har relevant bachelorgrad fra før av, så ønsket å bygge videre på denne for å ha litt andre jobbmuligheter. Pluss at jeg er i en prosess med å konvertere til islam, så for min del hadde det vært glimrende å lære arabisk ordentlig óg. Jeg studerer arabisk nå, men det er vanskelig på "egen hånd". 

• Liker 1
Gjest MullahDadullah
Skrevet
Elysion skrev (Akkurat nå):

Jeg har relevant bachelorgrad fra før av, så ønsket å bygge videre på denne for å ha litt andre jobbmuligheter. Pluss at jeg er i en prosess med å konvertere til islam, så for min del hadde det vært glimrende å lære arabisk ordentlig óg. Jeg studerer arabisk nå, men det er vanskelig på "egen hånd". 

Oi, det var spennende info. Skulle gjerne ha hørt mer om hvorfor du ønsker å konvertere. 🙂

Du kan jo skaffe deg arabisktalende bekjente?

Skrevet
MullahDadullah skrev (Akkurat nå):

Oi, det var spennende info. Skulle gjerne ha hørt mer om hvorfor du ønsker å konvertere. 🙂

Du kan jo skaffe deg arabisktalende bekjente?

Nja, mange på forumet her har ganske mange fordommer knyttet til alt som har med islam å gjøre, og det ropes ganske høyt - naturlig nok - om de meningene folk har. Enn så lenge så er det noe jeg ikke snakker så altfor høyt om. :) 

Jeg har mange arabisktalende bekjente, de hjelper meg så mye de kan, men det som de sier "Ja, men det her er jo så lett så" er ganske vanskelig for meg i utgangspunktet. Jeg lærte heller ikke noe fremmedspråk på skolen annet enn engelsk, så har begrenset med erfaring om å lære nye språk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med mange nordmenn som snakker arabisk. De får gjerne jobb innen asyl/introduksjonsentre/udi/noas/imdi om de jobber i Norge. Mange reiser og bor utenlands i arabiske land gjennom diverse organisasjoner. Du bør gjerne ha litt tilleggskompetanse som politikk, diplomati, sosionom osv. Lykke til!

Anonymkode: 4fe9b...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Elysion said:

Så spennende. Masse lykke til. Alt er mulig, så ikke begrens deg pga andres meninger og synsing. Du bør heller studere arabisk på den arabiske skolen ved Lakkegata skole enn å ta bachelor. Der lærer du mer grunnleggende arabisk og hvordan du kan lese, skrive , snakke osv. bachelor tror jeg har mye mer historie og mye selv studier. 

har selv konvertert for 12 år siden og ikke angret et sekund. Ikke la deg stoppe av andres fordommer. Du er fri til å gjøre og tro akkurat hva du vil. 

Anonymkode: 8d3c7...637

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
33 minutter siden, Elysion said:

Nja, mange på forumet her har ganske mange fordommer knyttet til alt som har med islam å gjøre, og det ropes ganske høyt - naturlig nok - om de meningene folk har. Enn så lenge så er det noe jeg ikke snakker så altfor høyt om. :) 

Jeg har mange arabisktalende bekjente, de hjelper meg så mye de kan, men det som de sier "Ja, men det her er jo så lett så" er ganske vanskelig for meg i utgangspunktet. Jeg lærte heller ikke noe fremmedspråk på skolen annet enn engelsk, så har begrenset med erfaring om å lære nye språk. 

Du holder på å konvertere deg til Islam. Da burde jo du være såpass trygg i deg selv at du forklarer hvorfor? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (15 minutter siden):

Du holder på å konvertere deg til Islam. Da burde jo du være såpass trygg i deg selv at du forklarer hvorfor? 

Muslimer de eneste som kommer til himmelen av Allah. Det er nok derfor hun velger å konvertere seg til sannheten :) 

Anonymkode: fde4a...bdf

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Muslimer de eneste som kommer til himmelen av Allah. Det er nok derfor hun velger å konvertere seg til sannheten :) 

Sannheten og sannheten. Sannheten er at vi ikke trenger muslimer med islamistiske holdninger som deg. :) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (6 minutter siden):

Sannheten og sannheten. Sannheten er at vi ikke trenger muslimer med islamistiske holdninger som deg. :) 

Sannheten er du ikke kommer til himmelen fordi du ikke er muslim. Det finnes kun én Gud og det er Allah. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sannheten er du ikke kommer til himmelen fordi du ikke er muslim. Det finnes kun én Gud og det er Allah. 

Jeg lever av å være i himmelen. Jobbet som pilot i snart 9 år. Der du tok litt feil gitt! ;) 

Hvorfor er det så typisk enkelte muslimer å ekskludere alle andre som ikke tror på islam. Kan fortelle deg en ting, Gud sender alle godhjertet mennesker til himmelen, uavhengig av religion.. Allah setter ikke pris på islamister som deg. En ekte muslim er en som ønsker alle godt. 
Jeg var sammen med en muslimsk jente på VGs og hun hadde en utrolig varm familie. De hadde ingen fordommer mot meg (som ikke er muslim). Kanskje du kan lære litt av de? :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (2 timer siden):

Av alle tusener studier der ute, så vil du faktisk studere arabisk? 😂 Beklager at jeg ler, men det er litt absurd.. 
Du vil nok slite dersom du ikke kan noe arabisk fra før av, og jobbmulighetene vil jeg tippe er svært begrenset. Kanskje du kan jobbe som tolk innenfor et asylmottak og/eller islamske organisasjoner? 🤪 Er det virkelig det du vil? 

Dropp det og søk noe annet! En bachelor i Arabisk er nok ment for dem som kan litt arabisk fra før av.  Hvis du er fascinert av språket, kan du lære deg det på fritiden! :) For deg som er norsk og ikke kan arabisk, så er det å studere en bachelor i Arabisk det samme som å skyte seg selv i foten. Er ikke vits og verdt det. 

Nå har ikke TS spesifisert akkurat hvilket studium, men de fleste her i Norge er lagt opp slik at man ikke trenger å kunne noe arabisk fra før av. 

Anonymkode: 7e5cf...b44

Gjest MullahDadullah
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (1 time siden):

Jeg lever av å være i himmelen. Jobbet som pilot i snart 9 år. Der du tok litt feil gitt! ;) 

Hvorfor er det så typisk enkelte muslimer å ekskludere alle andre som ikke tror på islam. Kan fortelle deg en ting, Gud sender alle godhjertet mennesker til himmelen, uavhengig av religion.. Allah setter ikke pris på islamister som deg. En ekte muslim er en som ønsker alle godt. 
Jeg var sammen med en muslimsk jente på VGs og hun hadde en utrolig varm familie. De hadde ingen fordommer mot meg (som ikke er muslim). Kanskje du kan lære litt av de? :) 

Det er ikke sikkert personen du snakker med er muslim.

Skrevet
FunnyBoy123 skrev (6 timer siden):

Du misforstod meg nok litt. Jeg mente at jeg ikke snakker høyt om det på forumet. Det hadde dessuten vært en avsporing i den tråden her.

AnonymBruker
Skrevet

Spennende. Har selv studert det i utlandet på et lavere nivå. Snakker, skriver og leser veldig fint.  Var heller ikke mitt morsmål. Det var vanskelig, veldig vanskelig og komplisert, men spennende. 

Tipper du vet hva du skal bruke det til når du hat tatt det valget, men som mange skriver her så er jobbmulighetene litt begrenset. 

Anonymkode: ac829...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...