AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Vi var nettopp på en lang tur i dag hvor en kamerat av sønnen vår ble med. Barna er 13 år, men har såklart vært mye oppå hverandre når de har tullesloss eller annet, sittet i inntil hverandre, denne gutten har også vært nær våres andre barn mye. Vi alle har hatt hudkontakt her og der med hendene, og denne gutten har bært og tatt på ting vi har tatt på eller bært rett etterpå. På slutten av turen kommer det frem tilfeldig fra gutten selv at han hadde skabb, og at han akkurat var under ny behandling som foreløpig ikke hadde gitt noe resultat, og at han hadde prøvd å bli kvitt det siden desember. Han var dermed enda veldig smittsomt. Er ikke dette noe vi burde blitt opplyst om når vi spurte faren om gutten ville bli med oss på tur? Da hadde vi tenkt oss om på flere ting liksom, nå er det jo stor sjanse for at vi får det. Kan jeg sende en melding til far å si ifra at vi ikke syntes dette var ok? Anonymkode: 07048...afe 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Nei ikke send melding om det. Men spør rett ut ved levering av barnet. Stemmer det som han sa, osv?, sånn at dere kan være obs på det Anonymkode: 6b86c...add 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ikke send melding om det. Men spør rett ut ved levering av barnet. Stemmer det som han sa, osv?, sånn at dere kan være obs på det Anonymkode: 6b86c...add Vi leverer ikke gutten tilbake, han skulle ta toget til mor. Anonymkode: 07048...afe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Høres litt merkelig ut at han har hatt det helt siden desember? Tar ikke behandlingen bare ett par uker? Kan det være at ungen ikke har helt oversikt? Forstår du er irritert, jeg ville fryst ned og kokvasket alt. Tror det er lite hensiktsmessig å sende en sint beskjed til foreldrene, samtidig som jeg forstår deg veldig godt. Jeg hadde også blitt irritert for dette. Anonymkode: e6637...c3f 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Skabb? I alle dager? Er vi i 1850 plutselig? 😆 Anonymkode: b9674...19e 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Jeg hadde blitt skikkelig irritert. Ubetenksomt av 13-åringen også, synes jeg. Kunne holdt litt avstand og ikke sittet tett inntil dere. Jeg hadde ringt foreldrene og hørt om det stemte, og deretter vært åpen om at dere er litt bekymret nå. Anonymkode: 9ef91...ee9 16
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Jeg hadde definitivt skrevet en melding hvor jeg spurte om det stemmer at han har skabb, og at dere ville satt pris på å vite om det på forhånd Anonymkode: 56b00...32f 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Ja!! Sånt sier man ifra om. Det er veldig smittsomt. Mine smittet min mor når de var under behandling og hun slet i lang tid. Forferdelig følelse . Hva går det av folk som villig påfører andre sånt.. Anonymkode: 9f053...6d8 22 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Jo, man sier fra om sånt! Definitivt! Ville ha sendt en melding og spurt om det stemte. Men hvis dette er en kamerat av din sønn har de vel vært en del sammen siden desember? Anonymkode: 5b9bc...631 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skabb? I alle dager? Er vi i 1850 plutselig? 😆 Anonymkode: b9674...19e Det er en del av berikelsen vi har fått. Anonymkode: 5cc9c...029 11 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skabb? I alle dager? Er vi i 1850 plutselig? 😆 Anonymkode: b9674...19e Det er en økning av skabbsmitte nå🪳Vanskelig å bli kvitt også. Mye verre enn lus.. Anonymkode: 9ef91...ee9 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, man sier fra om sånt! Definitivt! Ville ha sendt en melding og spurt om det stemte. Men hvis dette er en kamerat av din sønn har de vel vært en del sammen siden desember? Anonymkode: 5b9bc...631 Hei, nei. De er egentlig gode venner, men pga at de ikke bor i samme by lengre så er ikke guttene så mye sammen sånn sett som før, men gamer sammen hver dag over nettet. Anonymkode: 07048...afe 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skabb? I alle dager? Er vi i 1850 plutselig? 😆 Anonymkode: b9674...19e Har blusset opp noe voldsomt de siste årene. Enkelte har nesten gått personlig konkurs av utgiftene til medisiner og tiltak. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres litt merkelig ut at han har hatt det helt siden desember? Tar ikke behandlingen bare ett par uker? Kan det være at ungen ikke har helt oversikt? Forstår du er irritert, jeg ville fryst ned og kokvasket alt. Tror det er lite hensiktsmessig å sende en sint beskjed til foreldrene, samtidig som jeg forstår deg veldig godt. Jeg hadde også blitt irritert for dette. Anonymkode: e6637...c3f Det kan ta mange måneder å bli kvitt det. Anonymkode: 50be7...3ab 11
Pointman Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en del av berikelsen vi har fått. Anonymkode: 5cc9c...029 Det er jo slikt som vi helst ikke skal si høyt da, men du har helt rett. Jeg snakket med en lege som sa at forekomsten av skabb eksploderte spesielt med de syriske innvandrerne. 12 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, nei. De er egentlig gode venner, men pga at de ikke bor i samme by lengre så er ikke guttene så mye sammen sånn sett som før, men gamer sammen hver dag over nettet. Anonymkode: 07048...afe Okei, da skjønner jeg.... Ville definitivt sendt far en melding og spurt om det gutten sa stemte. Bekrefter han det, kan du si at dette hadde dere satt pris på å vite i forkant. Gutten har jo sannsynligvis vært på skole sammen med sine medelever hele veien, men det kan jo være at det er enorm smitte rundt dem nå.... Akkurat skabb kvier jeg meg for å få i hus også, rett og slett fordi det sies at det kan være en skikkelig sjau å bli kvitt, så jeg skjønner godt at du blir irritert.... Anonymkode: 5b9bc...631 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 Mange leger råder jo folk til å bare leve som normalt når man går på behandling. Har 2 eksempler, en unge fikk skabb i barnehagen. Der hadde legen sagt at barnet kunne gå i barnehage. Resultatet var at langt over halvparten av ungen fikk det + personell. Ene mammaen mistet nesten alt håret sitt 😳 Videre etter dette fikk en kollega av meg det. Vi arbeider i et yrke der vi bruker klær som vaske på jobb (ikke personlige) og har fysisk nærkontakt. Sjefen sa at kollegaen min måtte sykemelde seg frem til vedkommende var smittefri, for å unngå å smitte alle. Men legen nektet det. Heldigvis så ordnet sjefen med lønnet fri til kollegaen min. Blir så irritert på leger som bare slipper smitten fri... Anonymkode: e6637...c3f 18 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Mange leger råder jo folk til å bare leve som normalt når man går på behandling. Har 2 eksempler, en unge fikk skabb i barnehagen. Der hadde legen sagt at barnet kunne gå i barnehage. Resultatet var at langt over halvparten av ungen fikk det + personell. Ene mammaen mistet nesten alt håret sitt 😳 Videre etter dette fikk en kollega av meg det. Vi arbeider i et yrke der vi bruker klær som vaske på jobb (ikke personlige) og har fysisk nærkontakt. Sjefen sa at kollegaen min måtte sykemelde seg frem til vedkommende var smittefri, for å unngå å smitte alle. Men legen nektet det. Heldigvis så ordnet sjefen med lønnet fri til kollegaen min. Blir så irritert på leger som bare slipper smitten fri... Anonymkode: e6637...c3f Det høres jo helt hull i hodet ut at en skal gå rundt og smitte alt og alle! Ikke rart det sprer seg som ild i tørt gress da! 😱 Anonymkode: a12a7...216 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 Skabb?? Hvordan i all verden har gutten fått det?? Anonymkode: debbb...f5d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 Jeg sendte en melding. Skrev ikke noe stygt, men skrev at sønnen ikke hadde tatt hensyn og at vi burde ha fått vite på forhånd at gutten hadde skabb. Ikke fått svar enda. Anonymkode: 07048...afe 15
Trilili Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 Jeg hadde blitt irritert og ikke litt for å si det sånn... 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå