Gå til innhold

Er jeg urimlig her,eller er jeg ufin mot mitt stebarn? Moren til barnet bytter alltid på samvær og vi hadde lagt planer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Først og fremst vil jeg si at jeg er kjempe glad i stebarnet mitt som har vert i livet mitt siden barnet var 4 år, han er snart 15 nå.  I sommer skulle barnet komme til oss uke 27,28 og 29 ,dette avtalte foreldrene til barnet i Februar etter Vinterferien da vi kunne finne på noe som familie jeg ,han og våre på 5 og 2 år, er ikke alltid så lett og finne på noe som er gøy for alle 3 guttene når det det er så stort mellomrom mellom dem, så vi planla og dra til Lillehammer og dra på lilleputt hammer 1 uke og kristiansand med dyreparken og slik 1 uke i uke 30 og 31, jeg har ferie i uke 29,30 og 31 og mannen uke 28,29,30 og 31, Han skulle ha en ferieuke bare han og sønnen i england et sted i uke 29 og skulle ta med alle 3 til Italia en uke i uke 28, da han har familie der nede.

Nå når gutten kom til oss igår sa hun til faren at gutten heller kommer uke 29,30 og 31, han ble så paff at han ikke fikk svart og så begynte småsøskene til min stesønn og mase, så hun måtte gå før han fikk sagt noe. Er det veldig slemt av oss og si at vi skal ha de ukene vi ble enig om? Gutten gleder seg masse til England og Italia,men England må jo avlyses hvis vi ikke får byttet og han synes det hørtes kjedelig ut i lilleputthammer og dyreparken noe jeg forstår veldig godt. Er det frekt og si fra at vi tar de ukene vi ble enig om på sommeren ?

Anonymkode: 6d556...01b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg dere har lagt en fin plan med mange flotte opplevelser for alle!

gi klar beskjed om at ukene er avtalt og skal etterfølges!

Anonymkode: bc8b7...767

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Har foreldrene en tidsfrist for ferieplan i samværsavtalen?

Hva sier ungdommen - han er 15 og har faktisk noe han skulle sagt.

Hva med: "Beklager, vi er nødt til å forholde oss til fastlagt plan og vil ikke bytte uker".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her synes jeg dere har lagt en fin plan med mange flotte opplevelser for alle!

gi klar beskjed om at ukene er avtalt og skal etterfølges!

Anonymkode: bc8b7...767

Takk for det, er det vi synes også.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Har foreldrene en tidsfrist for ferieplan i samværsavtalen?

Hva sier ungdommen - han er 15 og har faktisk noe han skulle sagt.

Hva med: "Beklager, vi er nødt til å forholde oss til fastlagt plan og vil ikke bytte uker".

Ja skal egentlig være enig i Januar, så i år var mamman veldig sen og bestemme seg.

Ungdommen selv vil ha de ukene de har blitt enig om siden pappan har lagt planer både for han og brødrene, han er veldig glad i brødrene sine, men han vil helst ikke på lilleputthammer og dyreparken, noe jeg forstår

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva var grunnen til at hun måtte bytte uker? 

Anonymkode: c23aa...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får faren bare ringe mor og si at dere allerede har lagt opp ferien etter når sønnen skal være hos dere, bestilt ferietur, og at dette ikke kan byttes om. Så ferien må være slik om den allerede er avtalt. Alternativet blir da at sønnen må være alene mens dere er på jobb, og ingen ferietur. Så han får spørre henne om hennes behov skal gå foran sønnens behov og ønsker for ferietur..

Anonymkode: 6228a...bd5

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja skal egentlig være enig i Januar, så i år var mamman veldig sen og bestemme seg.

Ungdommen selv vil ha de ukene de har blitt enig om siden pappan har lagt planer både for han og brødrene, han er veldig glad i brødrene sine, men han vil helst ikke på lilleputthammer og dyreparken, noe jeg forstår

Da forteller far mor hvordan verden ser ut og sier "ferdig snakket". Eller på en vennligere måte: det blir ikke byttet.

Skrevet

Dere har jo bestilt tur og planlagt? Det kan ikke byttes. At hun vil bytte helger her og der går vel kansje, om ikke ting er planlagt der og da. Men en tur er en tur. Synes mor her må ta seg sammen og ikke ødelegge for sønnen sin. Hvorfor skal hun bytte?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

15åringens ønsker trumfer mor sine ønsker selvfølgelig.

Anonymkode: 7e6fd...22c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lillevill said:

Dere har jo bestilt tur og planlagt? Det kan ikke byttes. At hun vil bytte helger her og der går vel kansje, om ikke ting er planlagt der og da. Men en tur er en tur. Synes mor her må ta seg sammen og ikke ødelegge for sønnen sin. Hvorfor skal hun bytte?

Helt enig i dette, og jeg lurer også på hva hennes årsak for å ville bytte såpass sent er. Hun må sette sønnen foran sine egne behov her. 

Anonymkode: c7189...b78

AnonymBruker
Skrevet

takk for alle svar

Ja alt er bestilt uten england turen som de skal bestille sammen i helga nå. Ja vi kommer til og si fra. Hun er bare sånn dessverre skjedd flere ganger at hun bare bytter uten grunn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...