Gå til innhold

Synes dere 20000 i måneden til mat i hverdagen å fornøyelser er mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 20000 kr igjen etter husleie, lån ,strøm ,å mobil abonnemang er betalt.  De 20000 skal holde til mat å husholdningsartikler i en mnd.  Klær sko osv  Til meg å en tenåring. Synes dere det er mye ? Lite? 

Anonymkode: 8d3e0...658

AnonymBruker
Skrevet

Deg alene helt ok, du og tenåring.=legg vekk til sparing og 

Anonymkode: 74440...62e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg synes 20000 (tjue tusen!) til det formålet i måneden er veldig mye penger.

Anonymkode: 24710...b88

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hallo, dette er jo en hel månedslønn. Hvis vi forutsetter at dette ikke er trolling, så får vi ta det på kvoten for at nordmenn er blitt lønnsblinde.

• Liker 12
Skrevet

Ja det er mye. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så mye? Da jeg var alene med en tenåring for ca 15 år siden hadde jeg rundt 16000 til forbruk i måneden. Det føltes ikke som spesielt mye og prisene har jo økt betraktelig siden den gang. tenåringer er dyre i drift, og når man er aleneforelder vil man jo gjerne ut på noe gøy når man ikke har barna også, og det koster. Det er dyrt å være alene på så mange måter. 

Både mor og tenåring skal til lege og tannlege, ha klær, sko og evt medisiner, reise kollektivt, ha mat og drikke, gå på kino, teater etc, gå ut og spise, ta små turer, tenåringen skal ha lommepenger og delta på aktiviteter etc etc. Da er ikke 20000 spesielt mye. 

Anonymkode: 7e614...6a4

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Både mor og tenåring skal til lege og tannlege, ha klær, sko og evt medisiner, reise kollektivt, ha mat og drikke, gå på kino, teater etc, gå ut og spise, ta små turer, tenåringen skal ha lommepenger og delta på aktiviteter etc etc. Da er ikke 20000 spesielt mye. 

Skal si deg og sønnen var ofte hos lege og tannlege. Dere må ha fine tenner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ville lagt av 5000kr til uforutsette utgifter.

Anonymkode: 9eccc...495

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo mer enn folk på minstetrygd har utbetalt i måneden!

Anonymkode: 81e8a...6a9

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal si deg og sønnen var ofte hos lege og tannlege. Dere må ha fine tenner.

Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg har en sønn, ei heller at vi var ofte hos tannlege. Jeg beskriver utgifter man bør regne med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man bruker penger på dette hver måned, men hvem gjør vel det? Det er et skyhøyt og unødvendig forbruk.

Går verken til lege eller tannlege hver måned. Klær kjøpes ved behov. Frikort fylles opp tidlig på året. Gå ut å spise? Sjeldent. Arrangementer? Bruker ikke penger på kino, teater etc hver måned - men kanskje et par ganger i året. Vi gjør mye som ikke koster penger. Barna aktiviseres mye, uten å bruke en krone. 

Anonymkode: c6093...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye. Det er hva vi, en familie på to voksne og to tenåringer, setter på kontoen til mat og forbruk hver måned, og vi har alltid noe igjen på den kontoen som går over til feriekontoen når neste påfyll med 20000 kr skjer. Vi pleier å ha mellom 2000 kr til 5000 kr igjen. 

Anonymkode: a770b...7ce

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Provoserende mye! Mer enn jeg tjener i mnd. Jeg greier meg alene + en særboer med 5-6000 i mnd  . . 

Anonymkode: 78c0f...294

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er for mye. Du legger ikke noe av til sparing. Det bør du absolutt gjøre! Ungen her er 11 år, og vi bruker omtrent 10k i mnd på mat, fornøyelse, bensin osv (alt dagligdagse ting).

Anonymkode: 7e837...dab

Skrevet

Nei. Man bør bruke minst 60000 på dette. Man må sørge for å overse hva verdien av pengene er!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har 20000 kr igjen etter husleie, lån ,strøm ,å mobil abonnemang er betalt.  De 20000 skal holde til mat å husholdningsartikler i en mnd.  Klær sko osv  Til meg å en tenåring. Synes dere det er mye ? Lite? 

Anonymkode: 8d3e0...658

Kan jeg få jobb på din jobb...

Anonymkode: 5c2af...1ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det virkelig så mye? Da jeg var alene med en tenåring for ca 15 år siden hadde jeg rundt 16000 til forbruk i måneden. Det føltes ikke som spesielt mye og prisene har jo økt betraktelig siden den gang. tenåringer er dyre i drift, og når man er aleneforelder vil man jo gjerne ut på noe gøy når man ikke har barna også, og det koster. Det er dyrt å være alene på så mange måter. 

Ja, det  er virkelig så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert lett klart å bruke de pengene om jeg hadde de.

Noe som hjalp meg veldig var å sette opp et budsjett etter en måned så jeg fikk god oversikt over hva jeg bruker penger på.

Kanskje det vil hjelpe deg til å få bedre utbytte av de pengene du bruker om du ikke helt skjønner hvor de blir av. Det kan være noen steder du kan kutte litt, da vil du kanskje få følelsen av å ha mere penger og samtidig kanskje føle at du har nok til å spare litt hver måned.

Anonymkode: 2077b...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd for å baite de lavlønte/uføre.

Next.

Anonymkode: d6261...9e8

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke så mye. Jeg kan fint bruke så mye hvis jeg vil.

Anonymkode: 378a6...377

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...