Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Hunden min klør i rompa. han biter seg og piper og er veldig rød. Det virker som det er orm?? Kan det være noe annet? Jeg kjøpte ormekur til han i dag, hvor lang tid tar det før det virker? (han fikk sist ormekur i slutten av mai....)
Gjest vimse Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Kanskje det er betente analkjertler? ← Det var det første jeg også tenkte på. Prøv å klem litt rundt åpningen, der du skal klemme er ca kl fem og ca kl åtte på en urskive. Kommer det noe ut, merker du dette fort på lukta... Hvis de er betente ville jeg tatt en tur til dyrlegen, og få de tømt helt, mange må tømmes ¨innenfra¨, og evt få en antibiotikakur. Har du kikket på avføringen til hunden din? Der kan man se om det er mark.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Hvis han biter seg og piper og er veldig rød, er dyrlegen neste. Det kan hende analkjertlene er betent, og er de det, skal du til dyrlegen å få tømt dem. H*n kan vise deg hvordan du selv kan gjøre dette senere. Ikke prøv alene først. Leyla i.i
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Men jeg ga ormekur i går, og i dag er det mye bedre. ingen piping eller biting lengre... Hva er symptomene på mark da?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Oppkast, diare, aking på rompa, mark i avføringen, generell dårlig matlyst.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Ville tatt han med til dyrlegen om det ikke gir seg. siden han biter og klør så tyder det ikke på mark. Men det ser du jo i avføringen hans isåfall. Det kan være byller, svulster o.l. Da trenger han behandling. Dersom han har vondt, må han til dyrlegen å få behandling. Dersom han ikke har vondt, avvent litt og se om det gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå