Gjest Fortvilet..... Skrevet 16. oktober 2002 #1 Del Skrevet 16. oktober 2002 Har akkurat funnet ut at mannen min har vært utro - igjen. Nå har han rota rundt med ei jente som jobber som sekretær på stedet han jobber. Hun skal være omtrent 15 år yngre enn han og de har visst holdt det gående i 3 år uten at noen har fattet mistanke. Ikke kollegaer og ikke jeg. Da jeg fant ut det følte jeg meg helt matt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hjemme har vi to skjønne gutter på 10 og 15 år som han forguder, men hvorfor gjør han sånn da? Selv sier han at det ikke har fungert godt med oss, men jeg må si at jeg ikke kan si meg enig i det. Han har alltid vært glad og fornøyd når han har vært hjemme. Han har heller aldri møtt denne jenta etter arbeidstid, så de har nok møttes mellom 9 og 5. Eneste forskjellen på han er at han har vært ute på helgene oftere enn før, men det har ikke vært anrop på mobilen hans eller på fasttelefonen fra henne. Er det egene gener for utroskap, for faren hans var likedan. "Høvla" over det han fant av hunnkjønn. Jeg har ferska han med en annen for en 11 års tid siden, men da lovte han dyrt og hellig aldri mer. Hva skal jeg gjøre? Vet ikke om jeg vil dra fra han for barnas skyld..... Er det noe i "En gang utro - alltid utro"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. oktober 2002 #2 Del Skrevet 16. oktober 2002 En gang utro alltid utro.... kanskje vil ikke noen oppvask vil være d beste her.... Begynn å besøke ham på kontoret i tide og utide, d vil gjøre henne usikker og resten av staben ukomfortabel Kom m små hint til henne om hva som skjer m tjuvskræver La henne fatte at hun er SECOND BEST......... Etterhvert vil hun nok begynne å se seg om etter noe annet å gjøre Hjelper d ikke så oppsøk henne privat og snakk m henne Ingen liker å ha på samvittigheten å ha ødelagt for en hel familie Imens du gjør dette så kalkuler over hvorvidt du skal fortsette å være hos ham eller om du skal vente til barna er voksne... Mel din egen kake!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindus Skrevet 16. oktober 2002 #3 Del Skrevet 16. oktober 2002 Skjønner at dette er vanskelig, men vil du virkelig fortsette sammen med ham?Personlig tror ikke jeg at han kommer til å forandre seg.Han vet sikkert også hvor han har deg hen("hun tilga meg en gang så....")Sikkert veldig lett for andre å si at du burde gå fra han, men til syvende og sist så er vel det best for alle parter :-? Har han selv innrømt utroskapet, eller har du tatt han på "fersken" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2002 #4 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg tror jeg hadde gått..på flekken..lett for meg og si som står utenfor men sønnene dine har jo tross alt denne mannen som forbilde..! det vil de jo uansett ha ..men i mindre grad. og har han tråkket på deg 2 ganger..skjer det garantert igjen.. nei kom deg vekk nå , og prøv heller og finne en som du kan bli lykkelig gammel sammen med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #5 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hei! Det ligger vel ikke i genene aa vaere utro, men miljoet har vel ogsaa sitt og si... dette reaksjonsmonsteret har mannen din dypt innebygget, og du kan 1) Leve med det (=godta han som han er) 2) fortsette aa bo med han men kreve at han gaar til psykolog for aa endre sitt adferdsmonster 3) Flytte og bli lykkelig sammen med en annen, eller alene Jeg skjonner at du har det helt grusomt... uansett hva du velger *lykke til* Ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #6 Del Skrevet 18. oktober 2002 Denne sekretæren skulle ikke tilfeldigvis være PostIt som selv skriver i et annet innlegg her på KG at hun har vært en elskerinne i tre år? Hmmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 21. oktober 2002 #7 Del Skrevet 21. oktober 2002 Denne sekretæren skulle ikke tilfeldigvis være PostIt som selv skriver i et annet innlegg her på KG at hun har vært en elskerinne i tre år? Hmmm.... Beklager gjest - elskerinne er jeg, det kan jeg ikke løpe far, men resten av historien her stemmer ikke....Så her er det nok en annen kvinne enn meg som skaper uro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #8 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hallo,,, Dette er ikke et vanskelig valg synes jeg. Og jeg ville ha visst hva jeg skulle gjøre. Selv ville jeg ha forlatt denne patetiske fyren. Eller jeg ville ha funnet meg en elsker selv. Enten eller altså. Men glem ikke å "mele din egen kake" som en annen sier ovenfor her. For det er så sant som det er sagt. Du lever ditt liv for deg, ikke sant. Ikke for han. Dropp han omgående, eller kos deg med en mann på si´du også!!!!!!!!!!!!!!!! Det er ikke lettere sagt enn gjort. Bare gjør det! Barna dine er store. Jeg vil tro de takler det. Hold ikke ut for barnas skyld. Du vil gjøre dem en bjørnetjeneste! Unngå å overlate ansvaret til elskerinnen. Dette er kun hans ansvar at han valgte å gjøre dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han er ikke til å stole på, og han elsker deg tydeligvis ikke på den rette måten. Mener du fremdeles at det er et vanskelig valg? For meg ville det vært lett. En medsøster, som synes vi fortjener mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 26. oktober 2002 #9 Del Skrevet 26. oktober 2002 I tre år? I morgen den dag begynner du å rydde opp i dine egne ting. Legg en økonomiplan, få det klart for deg hvordan du kan ordne det rent praktisk slik at ungene i størst mulig grad holdes utenfor konflikten mellom deg og din nåværende mann. Sørg for å holde fast på tanken på at du fikser ditt eget liv, legg tilrette for det. Hvis du trenger hjelp til dette, så finnes det både nettsider og instanser du kan snakke med. Deretter får du tak i separasjonspapirer, fyller dem ut og legger dette pent og pyntelig i fleisen på ham med beskjed om å signere. Ha en penn for hånden. Kvitt deg med fanten. Tøysehuet. La ham smake konsekvensene, så får han fortsett humpingen sin. Sannsynligvis ender han opp uten både deg og elskerinnen sin. Medmindre hun er helt blåst. For en drittsekk. Nådeløs oppførsel krever en nådeløs konsekvens. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #10 Del Skrevet 26. oktober 2002 Til fortvilet. Akkurat din beskrivelse er diskutert i metervis her inne. Motstandere av utroskap har holdt på sitt at det går ikke å være utro uten at det kommer opp. Da snakker vi om på jobb. Ei ville ha en elsker og gjøre det slik som din mann. Ingen kontakt på tlf, mail osv. Helt perfekt. Han har holdt på i tre år og det er lang tid. Jeg forsvarer ikke det som er gjort, men DU mener at dere har det bra. Alle som blir bedradd vil påstå det. Når dere har barn som er 15 år så har dere noen år på baken. Tenk deg om, har samlivet stivnet i en form? Sexlivet er rutine? Kansje han savner noe dere har hatt en gang? Gresset er ikke grønnere på andre siden, men forbuden frukt smaker godt. Bare spenningen for å skjule er altoppslukende. Klart han har vært i godt humør hjemme. Han vet hva som venter hver dag på jobb. Jeg tror nok at det er et sexforhold de to imellom siden det kun er i arb.tid. Når det kommer andre følelser inn i et slikt forhold, det er da det er farlig for ditt ekteskap. Og da vil ikke han sitte hjemme i helger og kvelder. Nå er det komt for dagen. Det er nå du må trå til. Det er nå dere må bestemme dere hvilke forhold dere skal ha. Fortsette? Skilles? Du har ikke mulighet til å hindre din mann i å være utro om han ønsker det. Derfor er det på tide dere tar en prat nå. Antagelig er du så såret at du vil bare angripe, så jeg råder dere til å få hjelp til å fortsette eller avslutte forholdet deres. Om din mann vil fortsette da? Jeg tror ikke det er gener som avgjør utroskap, men at det blir lagt til rette for det i de forhold det skjer. Jeg tror utroskap er svaret på andre problemer man sliter med. Alltid vil det få skylden og vi kvinner er snar med å fortelle verden hvor stygg han var som kunne finne på noe slikt. Vi terper på den mye yngre han hadde sex med. Det er to i et forhold og tror det har vært andre ting som har skurret før man gjør noe slikt. Dere har vært i kag i god tid og det er faktisk normalt at det skjer etter div mange år. Tina&co Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 26. oktober 2002 #11 Del Skrevet 26. oktober 2002 Bare du selv vet om du orker å leve i et forhold med en mann som oppfører seg på den måten som han har gjort mot deg. jeg hadde ikke greid det, men jeg har heller aldri levd med noen så lenge som du har, så da har man jo sikkert mer å gi avkall på (?). Hvis du tar kontakt med henne, vil du nok skremme henne unna, og dermed har du oppnådd å "sette deg i respekt" hos begge. Kanskje. Men du har jo ingen garanti for at han ikke kaster seg over neste hunkjønn som gir ham muligheten. Kan godt hende at han har "arvet" oppførselen sin fra faren sin, og at det for han virker mer akseptabelt å holde på sånn, men det kan jo ikke brukes som noen unnskylding! Jeg hadde forlatt ham på dagen. Jeg veit hvor fælt det er å bli sviktet på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #12 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hei!! Skjønner at du er fortvilet. Det er som tidligere nevnt noen valg du må ta. Hvis du er villig til å fortsette, må dere komme dere gjennom problemet. Bruk profesjonell hjelp. Rådene om å ta kontakt med elskerinnen synes jeg er tåpelig. Elskerinnen er din manns "problem". Det er hans oppgave å avslutte dette. Etter mange års ekteskap skal du ikke se bort i fra at det er for spenningens skyld han gjør det. Det føles nok godt å få fart på hormonene igjen. Hvis dere jobber dere skikkelig gjennom dette, kan det hende at dere kommer styrket ut av krisen. Kjemp for forholdet hvis det er det du ønsker, når en har barn sammen er det en viktig grunn for å prøve hardt. LYKKE TIL. Hilsen en som har vært gift leeenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. oktober 2002 #13 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei! Jeg fortår at du har det vanskelig. Men det er viktig å få tatt et valg. Ex'en min var utro - dvs. han var gift da vi ble sammen, men det sa han ikke til meg før etter ett år. Jeg har jo hørt "en gang utro - alltid utro", så da valgte jeg å slutte mens leken var god. Men dette var jo etter et mye kortere forhold enn det dere har hatt. Jeg hadde nok satt meg ned og tenkt grundig over hva som kan være årsaken til dette, for som nevt tidligere kan det jo være at dere har satt dere fast i en rutine. Det var det som skjedde for ex'en min. Han og kona hadde alltid samme sex'en, alltid samme rutiner etter jobb osv. Og barn som tok masse av hennes energi. Han kjedet seg og ville ha "nytt blod", litt spenning med andre ord. Hva om dere setter dere ned å snakker sammen, prøver å finne på noe sammen (sette bort ungene og reise på weekendtur?), piffer opp sexlivet? Det går sikkert an å få råd og vink fra familievernkontoret der du bor også. Håper dere får avklart forholdet, forhåpentligvis til best mulig resultat for dere alle, og vi hører gjerne fra deg igjen her inne for å høre hvordan det går. Masse klemmer...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 27. oktober 2002 #14 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg må si at jeg synes det er PISS når man snakker om at forholdet har mistet piffen og det er derfor han er utro. Det er vel nok av forhold der piffen har gått ut i perioder uten at man er utro! Det er også nok av forhold hvor forholdet er bra og den ene parten er utro. Derfor: Det er IKKE din skyld at han er utro, eks. lite sex, romantikk osv. Det er mangel på respekt for deg og det løftet han har gitt deg, i tillegg til antakelig dårlig selvtillit som må bekreftes gjennom et annet forhold. Noen ønsker da også å få i pose og sekk. Pakk sakene dine, eller enda bedre, HANS, skift lås og kast ham ut! Han endrer seg ikke, derfor må DU endre på DIN situasjon. Ungene takler dette, det er nok av skilsmissebarn som har det bra. Spørsmålet er hvor mye bedre du kan ha det med en fyr som du er den ENESTE for? Her må du handle, ta kontroll over ditt liv. Helt ærlig? Du finner en bedre mann og får et bedre liv. Det tar bare litt tid og MYE guts! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #15 Del Skrevet 28. oktober 2002 Imax, du tar vel litt feil der? Så i avisen på fredag (vg?) Der var det statistikker/unders over skilte par. Den aldersgruppen 35 og oppover er de som skiller seg mest. Hva tror du det kommer av? Det er avkjøling av forholdet som er pågått over tud. Noen ekteskap hadde nok kunnet vert reddet tror jeg om de ble jobbet med. Folk har rett og slett ikke tid til å pleie seg selv lengre. romantikken og kjærligheten.... Det bare ser ut som om de har det bra på utsiden, men det er lett å gå over streken å ta seg et nyp.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. oktober 2002 #16 Del Skrevet 28. oktober 2002 Når man først møter en person man liker veldig jobber man med å sjarmere denne personen for å holde på den eller? Er det virkelig så enkelt å slutte å jobbe med forholdet selv om man gifter seg eller får barn? Jeg får inntrykket av at mange tenker "ha, nå sitter vi i det", og da gidder de ikke bry seg så mye. Selv jobber jeg like mye med mitt forhold nå som for 6 år siden for å holde på oppmerksomheten til mannen min, og fordi han liker det. (Samme gjør han mot meg såklart) Jeg har ikke slutta å "fiffe meg" for han selv om vi skal gifte oss. Tar det ikke for gitt at han vil være med meg pga et papir og en ring på fingeren. Det er en utfordring å gjøre forholdet like spennenede og innholdsrikt hele tiden synes jeg..... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 31. oktober 2002 #17 Del Skrevet 31. oktober 2002 Problemet er d at menn vil ha i både pose og sekk;ett godt hjem og en god karriere.Mennene ønsker seg en god, huslig hustru som sørger for at alt er strøkent i hjemmet, mens de selv har forhold med sexy sekretærer eller sofistikerte kolleger som de er på intellektuell bølgelengde med. At vi kvinner (Både hun hjemme og hun på jobb)finner seg i d er for meg en gåte. Hvor er søsterskapet??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2002 #18 Del Skrevet 2. november 2002 Sånn er livet!!!!!!!!!! At vi finner oss idet? Ja åssen kan vi la være det da? Du vet jo ikke om han er utro på jobb før du får det fortalt eller at du ved en tilfeldighet oppdager det selv. Kjenner mange gifte menn, de har det perfekt. De vil ikke skille seg for alt i verden. Kjærligheten får du hjemme, men sex kan du få over alt. Vi kvinner må slutte å tro at dette skjer ikke oss for vi har det SÅ bra. Folk som poengterer det til stadighet skal man være obs på. To kvinner her inne som er sterke motstandere av utroskap, de sier selv at de går på dagen. Selfølgelig vet de at deres menn ikke GJØR det. Jeg kjenner deres menn via andre og VET de hekker som gale andre plasser. Det er kun spenning og sex. Alt er normalt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 2. november 2002 #19 Del Skrevet 2. november 2002 To kvinner her inne som er sterke motstandere av utroskap, de sier selv at de går på dagen. Selfølgelig vet de at deres menn ikke GJØR det. Jeg kjenner deres menn via andre og VET de hekker som gale andre plasser. Det er kun spenning og sex. Alt er normalt hjemme. DEN syns jeg faktisk var ufin - en uttalelse som den du kommer med der burde vært bedre begrunnet, dessuten burde den vært rettet til den eller de det gjelder. Det eneste du har oppnådd med dette er å så tvil hos flere kvinner på KG - men så går jeg også ut fra at det var hensikten! Uff,uff!!! :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #20 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg er til dels enig med den kyniske gjesten her inne. Men jeg synes hun (?) godt kunne ha spart seg den siste påstanden, vedrørende andres utroskap. Den ble for dum. For DETTE har du vel ikke noe med:::::::::::::::::::::::? Hvis da altså DU ikke er den som utroskapen blir begått MED da!!!!!!!!!!!!!! La nå disse kvinnene få leve ut sitt "tilsynelatende perfekte liv" i sin egen lille rosa drømmeverden. Det er dem VEL unt! Det viser bare hvor lettlurte de er. Menn finner alltid sin egen vei, hvis de virkelig vil noe, eller vil ha noen, om så bare for EN kveld. Det samme gjør vel vi kvinner! Vi er ikke et hår bedre enn våre med-brødre- - - - Inrøm dette, og kom dere videre i livet. Enten må vi leve med det, eller IKKE! Fritt valg. For SÅ enkelt ER det bare faktisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ellers: HUMOREN og TIDEN løser det meste, - - på sikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå