Gå til innhold

Jeg blir så sliten av at samboer blir så fort sur på meg og er langsur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tok jeg med barns mine til Sverige som en dagstur tur/retur med båten. Det var en tur jeg kun tok fordi jeg ville finne på noe med barna i påskeferien, men siden vi først da skulle til Sverige ba samboer meg om å kjøpe ting til han også- noe som var greit. 

Jeg visste ikke det at jeg ikke fikk kjøpt tobakkvarer fra Sverige, men bare inn i Sverige- med mindre man hadde vært ute av landet 24 timer. Jeg kjøper aldri noe på kvota. Så jeg tenkte å handle alt på veien inn i Norge igjen fordi da slapp vi drasse på så mye. Det viste seg å være dumt.

Jeg ble plutselig litt usikker og fikk en rar følelse når jeg sto der i Sverige at jeg hadde driti meg litt ut der, og husket vagt at det kanskje var sånn at jeg måtte kjøpt det til Sverige. Jeg ringte derfor samboer som sa at da måtte jeg gå å kjøpe det i byen der i Sverige, men jeg hadde meg meg mine to barn og dems venner, til sammen 4 barn. Jeg orket ikke gå rundt å lete etter en butikk og ha kun 40 minutter på meg på å rekke båten tilbake, med så mange barn alene med meg på slep. Jeg spurte derfor ei som jobbet der om jeg fikk kjøpt snus på den billetten jeg hadde og hun sa ja, og jeg følte meg trygg. Så kom jeg nå i taxfreeen da, og fikk ikke kjøpt snus likevel.

Samboer er veldig sur meg nå, og sa at jeg skulle hørt på han og går å kjøpt i Sverige, men jeg spurte jo en som jobber der og stolte på det. 

Jeg vet at nå må jeg gå hele dagen og be på mine knær om tilgivelse og forklare meg 100 ganger og han vil ikke tro meg uansett hva jeg sier. Virker som han tror jeg ga faen, men jeg har vippset han pengene hans tilbake og forklarte virkelig hvir lei meg jeg er. Jeg orker snart ikke mer, det er sånn med alt føler jeg til tider... 

Denne turen tok jeg som en hyggelig tur med barna, men nå sitter jeg bare her og er lei meg og gruer meg til å komme hjem.

Anonymkode: fbe93...3c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du valgt denne mannen?

Anonymkode: fe51e...342

• Liker 12
Skrevet

Klarer du å leve uten ham eller er du typen som ikke klarer det? Det er et spørsmål du burde stille deg for øvelsens skyld

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har du valgt denne mannen?

Si det, han viste ikke de sidene av seg selv før jeg satt der med skjegget i postkassa da 🤷‍♀️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

La være å be om noen tilgivelse eller forklar det mer enn en gang, og si til han at om han skal gå å furte over småting kan han gjøre det en annen plass. Du må sette grenser for slike voksne drittunger 

Anonymkode: 96489...71c

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

La han furte. Hadde søren meg ikke beklagd noe mer. Sur er han jo uansett.

Jeg skulle vært ekstra blid mens han satt der sur. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Si det, han viste ikke de sidene av seg selv før jeg satt der med skjegget i postkassa da 🤷‍♀️

Det er aldri for sent å dra sin vei.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne med å spørre han når du kommer hjem og møter et surt tryne om hvorfor han alltid er så forbanna sur? 
Si at du er drittlei av alle konflikter pga det dårlige humøret hans. 
Be han skjerpe seg eller så er det rett ut !!! 
Etter det tar du deg en styrkedram og venter på resultatet. 
Kanskje du blir kvitt den grinebiteren før sommeren 

Fin tid å puste ut i fred og ro og våkne opp hver dag uten å måtte grue seg til et surt tryne 

Anonymkode: 06aea...d20

• Liker 10
Skrevet

Slutt å si unnskyld til alt!!! Han blir jo bare mer irritert over at du spiller så offer. Bli sint tilbake! Viss han kan så kan du også! 

• Liker 11
Skrevet

Han har funnet seg en måte å kontrollere deg på og det fungerer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han blir forbanna på deg når du kommer hjem, kjøp kvoten til han i norsk butikk, og si at det er avskjedsgaven fra deg, for du orker ikke sinnet hans mer. Og spør om forholdet var verdt de jævla 100-lappene han sparte på snusen.

Tenker han får seg en vekker da.

Og prøv å kose deg på resten av turen nå om du ikke har kommet hjem. Om han blir sur, så er det ikke din feil, men pga sinneproblem HAN har. Det skal du bare la prelle av på deg. IKKE ta personlig. Det er ikke sunt å ha det slik.

Skjegget i postkassen? Hvordan er det for sent å forlate han?

Anonymkode: 0e836...be2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Be han skjerpe seg og oppføre seg som en voksen mann. Så kan du si at hvis dette er måten hn skal reagere på senere også så takker du for følget så langt og legger til at du ikke orker å være sammen med en voksen drittunge

Anonymkode: 5bd15...47b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp snus i Norge, gi det til han og si at du fra nå av slutter å gjøre han tjenester. 

Forholdet deres høres dødfødt ut

Anonymkode: b19d4...8ae

• Liker 2
Skrevet

Sånn hadde jeg det med eksen også. Men på mer ubetydelig ting, slik som at om jeg var på sentret å shoppet, kjøpte med tilfeldig en brusflaske som jeg ikke hadde smakt før. Hvis jeg ikke hadde rukket å drikke den opp, og han så flaska, fikk jeg beskjed om at jeg aldri tenkte på han. Han ville også ha. Som en jævla drittunge. Lagde kvalme pga sånne ting. 

Si at du ikke gjorde det med vilje, og at du nå er ferdig med det. Du gidder ikke å diskutere det med han mer. Fortsetter han med surt tryne, så burde du nok revurdere hele greia. Med mindre det er et engangs tilfelle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg vet at nå må jeg gå hele dagen og be på mine knær om tilgivelse og forklare meg 100 ganger og han vil ikke tro meg uansett hva jeg sier.

Hæ? Du skal da ikke unnskylde deg en flekk, når han har en så idiotisk reaksjon så skal du kjefte på ham! Du prøvde å gjøre ham en tjeneste selv om du hadde andre planer, det gikk ikke allikevel - da skal han si ok, men takk for forsøket. Han kan IKKE kreve at du skal endre planene dine underveis for å gi han tobakk, altså! Han burde ikke sagt det en gang. Og så er han frekk nok til å bli sur i tillegg! Du skal IKKE unnskylde deg, du skal kjefte på han og be han skjerpe seg og bli voksen!

Anonymkode: 30528...c12

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å be om unnskyldning, og bli rasende tilbake!! Stå opp for deg selv. 

Anonymkode: 5a3b3...ef0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min også. Bare at jeg ber ikke på mine knær om at han skal bli blid igjen. Jeg kaller han kronisk surpomp, hårsår og ømfintlig. Jeg har også sagt jeg ikke ordner ting for han fordi han kan finne på å være sur i 2 mnd om det ikke går etter boka slik han har sett for seg. Så da har jeg sagt at han får fikse selv. Men selvfølgelig svarer han at han ikke er sur, på en sur måte. Så da begynner jeg også. Selv om jeg er dårlig på det. Svarer han like stygt som han gjør med meg. Til han synrws det blir så ubehagelig at han tar seg sammen. Med tiden har det fungert greit. Iallfall innrømmet å ha et sure problem, og prøver å løse det. Men som jeg sier, han kan få være så sur han vil, bare det ikke går utover oss andre

Anonymkode: ade18...a96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke noe med å endre turens innhold fra å handle om barna, til snusjakt. Det er temmelig frekt av han å kreve, og det bør du si fra om. Du tilbød å handle snus som en liten tjeneste, det gikk ikke. Ferdig snakka. Ikke be om unnskyldning eller glatte over.

Anonymkode: ae020...5b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg vet at nå må jeg gå hele dagen og be på mine knær om tilgivelse og forklare meg 100 ganger og han vil ikke tro meg uansett hva jeg sier. Virker som han tror jeg ga faen, men jeg har vippset han pengene hans tilbake og forklarte virkelig hvir lei meg jeg er. Jeg orker snart ikke mer, det er sånn med alt føler jeg til tider... 

Denne turen tok jeg som en hyggelig tur med barna, men nå sitter jeg bare her og er lei meg og gruer meg til å komme hjem.

Altså, hva leste jeg nå.

Hadde det vært meg hadde jeg smelt så solid. Mannebabyen hadde fått beskjed om å pelle seg ut og gå en lang tur og reflektere over hvor idiot han var, etter å ha fått beskjed om at om han vil ha snus i Sverige, så får han dra til Sverige selv. For det er siste gangen jeg ofrer en kalori på å vurdere å gjøre han en tjeneste. 

Deretter skulle jeg hatt en solid beklagelse før jeg i det hele tatt vurderte noe som kunne minne om god stemning på hjemmebane. 

Møter jeg en "sur" mann, så får han erfare hva "sur" virkelig er. 

Anonymkode: 79d90...0e6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså, hva leste jeg nå.

Hadde det vært meg hadde jeg smelt så solid. Mannebabyen hadde fått beskjed om å pelle seg ut og gå en lang tur og reflektere over hvor idiot han var, etter å ha fått beskjed om at om han vil ha snus i Sverige, så får han dra til Sverige selv. For det er siste gangen jeg ofrer en kalori på å vurdere å gjøre han en tjeneste. 

Deretter skulle jeg hatt en solid beklagelse før jeg i det hele tatt vurderte noe som kunne minne om god stemning på hjemmebane. 

Møter jeg en "sur" mann, så får han erfare hva "sur" virkelig er. 

Anonymkode: 79d90...0e6

Dette. 100%.

Ts, du lar han prate slik til deg. Du gjør det ved å ikke si ifra, ved å krype til korset og gjøre akkurat som han vil.

På tide å få bein i nesa. Gjør det klart at om han oppfører seg slik igjen er det over, for sånn oppfører man seg ikke mot en man elsker.

Og ja, jeg snakker av erfaring. Han er en eks, og jeg er glad jeg kom meg vekk. Det finnes faktisk bra mannfolk der ute som er snille og gode, og aldri mugne og gretne. 

Anonymkode: 3dad4...e6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...