AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Siden siste uka i juni har barnet sett far 2 helger (fre-søn) og hilst på han 2 ganger når barnet har besøkt farmor. Da har far vært innom. Far avlyste samvær etter samvær, når han så fikk et barn til så fortsatte det og jeg sa til slutt stopp. Jeg stoppet samvær og ba han si ifra når han kan ha samvær igjen. Jeg fikk aldri noe svar og har ikke hørt fra han på flere mnd. Jeg ønsker at barnet skal ha kontakt med far familie, så jeg tok kontakt barnet besøker derfor farmor og slekt hver 2.helg. De ville selvsagt ha et nært bånd til barnet. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg og far har delt foreldreansvar. Jeg har sendt melding om jeg kan få fult, så han slipper å forholde seg noe mer til meg. Men fikk aldri svar. forsøkte å kalle inn til mekling, men han avlyste først, også dukket han aldri opp på det nye møtet. I telefon med FVK var han klar på at han aldri kommer til å stille opp på noe møte.. Jeg får f.eks ikke jodix av skolen fordi jeg mangler fars underskrift. Vi er også avhengig av hans underskrift pga jeg og lærer ønsker å søke hjelp fra PPT, fordi barnet har lærevansker. Han svarer ikke, nekter å svare på brev, meldinger og annet fra både meg og skole. Det er vanskeligere og strengere å få ført over full foreldreansvar via rettsmøte, det har blitt vanskeligere for vært år. Men hva farn kan jeg gjøre nå? Vi skal snart ha nytt pass til ungen (rundt jul).. sist jeg måtte det var det 3 mnd med mas og krangling før han overhode skrev under at ungen kunne få nytt pass… det er et mareritt uansett hva, og han nekter å samarbeide fordi han hater meg. Han bruker det også som grunn for at han har brudd kontakt med ungen.. Advokaten min forteller at det sjeldent fører noe sted om han nekter, for det er blitt så strengt nå. Men vi kan kjøre rettsmøte hvis jeg vil. Men det koster, og det er penger jeg egentlig ikke har. Jeg har ikke rett på fri rettshjelp heller.. noen som har vært igjennom det samme? Anonymkode: a0c56...0cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Jeg måtte gå til sak, man vinner ofte om man har skriftlig dokumentasjon på at far er vrien på åpenbare ting som du beskriver. Men det koster jo penger. Har du alt skriftlig? Anonymkode: 8d710...5f1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Her tror jeg du bare må bite i det sure eple å ta det til retten. Det koster, men forhåpentligvis går det raskt. eventuelt kan du høre med familien hans om de kan snakke med han og signere fra seg foreldreansvaret. Anonymkode: 367ea...735 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Jeg har det skriftlig via barnevernet at han forteller de at han nekter å møte meg fysisk og ha noe med meg å gjøre. Og av den grunn nekter han å ha noe med barnet å gjøre utover sitt samvær. men dette er ca 1år siden, vi var da i kontakt med bv fordi vi hadde så dårlig samarbeid. Jeg har ikke hatt nummeret hans eller snakket med han på flere år, det skaper selvsagt problemer og bekymringer rundt barnet. Jeg forsøkte å strekke ut en hånd til han i denne perioden, for å bedre samarbeid. Men verken han eller samboeren hans ønsket det. Det står også i rapport fra bv at far viser sterk avsky og motvilje til meg. utover det har jeg bare skriftlig at skolen har aldri fått tak i han og ga opp etter et par år. Og kan vise til at vi har kommunisert via en tredjepart de siste årene. Dette med at han fortalte FVK at han ikke kommer til å stille opp i noe møte var noe som skjedde muntlig, og ble fortalt til meg muntlig igjen. Kan evnt vise til meklingsattest hvor det står at han ikke har møtt opp. Om det er noe? FVK mente jeg kunne sende dette til tingretten likevel, for de merket jo hvor vanskelig han gjør seg og at det er bare for å være vemmelig. Han har jo ingen gyldige grunner til dette, annet enn at han hater meg. Og dama hans hater meg. Mulig han hater meg fordi når han ønsket å slette bidragsgjelden sin etter 3år uten å ha betalt bidrag (han hadde 0 i inntekt i 3år). Men så kunne jeg vise til offentlig dokumentasjon på at han faktisk hadde vært i arbeid hos en arb.giver som hadde lagt ut info om han på deres offentlige nettside, med bilder av han fysisk i arbeid, og da i denne perioden han liksom var arbeidsledig (trengte bare å Google navnet hans så kom det opp😅). Derfor fikk han avslag på sletting av gjeld (den er på ca 250,000kr). Hans begrunnelse på sletting var at han var nærmest ufør og ikke hadde jobbet på 3år.. Det er jo magert det jeg måtte ha, om man ser på «faktiske dokumenterte bevis». Jeg skal snakke med advokaten min neste uke om hva vi skal gjøre, men jeg må nok sende det inn til tingretten om det skal skje noe ja.. Anonymkode: a0c56...0cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Hvis du skal ha pass til i sommer så kan det hende du er litt sent ute allerede. Men, tror som de andre over her at du må få "dine advokater" til å snakke med "hans advokater" og få de til å riste tak i han. Mannen ønsker ikke å ha noe ansvar eller omsorg, så det BURDE være en grei sak å få unna bare noen får han i tale. Han ignorerer deg og barnet tydeligvis, så virker som du må få noen myndighetspersoner - som f.eks advokat - til å snakke med han. Anonymkode: ec7ff...426
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du skal ha pass til i sommer så kan det hende du er litt sent ute allerede. Men, tror som de andre over her at du må få "dine advokater" til å snakke med "hans advokater" og få de til å riste tak i han. Mannen ønsker ikke å ha noe ansvar eller omsorg, så det BURDE være en grei sak å få unna bare noen får han i tale. Han ignorerer deg og barnet tydeligvis, så virker som du må få noen myndighetspersoner - som f.eks advokat - til å snakke med han. Anonymkode: ec7ff...426 Ts her. du har nok rett i at en myndighetsperson bør snakke med han.. skal ikke ha pass til sommeren siden det holder litt til. Men må ha til jul/nyåret som kommer. Anonymkode: a0c56...0cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. du har nok rett i at en myndighetsperson bør snakke med han.. skal ikke ha pass til sommeren siden det holder litt til. Men må ha til jul/nyåret som kommer. Anonymkode: a0c56...0cb Beklager, jeg blingset og leste juli og ikke jul i innlegget ditt. Jeg håper dere får ordnet opp i dette her så det ikke blir en kamp for hver minste lille ting bare fordi han står med foreldreansvar. Anonymkode: ec7ff...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå