Gå til innhold

Nysingel og alenemor - hvor begynner jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn annenhver uke, kommet meg bort fra mannen for 5 mnd siden, samarbeider bra. Nå kjenner jeg at jeg er klar for å prøve ut å date. Men jeg ble sammen med eksen for 20 år siden, har ingen erfaring med datingappet osv - hva gjør jeg nå??

Anonymkode: 73584...398

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Registrer deg på tinder. Ta noen gode bilder uten filter. Skriv hva du søker, slik at du matcher de som søker det samme. Styr unna de mennene som «er på vei ut av forholdet».  spør hva menn søker og hva type relasjon de ønsker. Bli kjent på tinder først. Ikke gi snap og messenger til dem med det første. 

Anonymkode: c02d6...45b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Styr unna de mennene som «er på vei ut av forholdet». 

Anonymkode: c02d6...45b

Hehe 🤦‍♂️

Anonymkode: ea7fa...184

• Liker 3
Gjest MullahDadullah
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tre barn annenhver uke, kommet meg bort fra mannen for 5 mnd siden, samarbeider bra. Nå kjenner jeg at jeg er klar for å prøve ut å date. Men jeg ble sammen med eksen for 20 år siden, har ingen erfaring med datingappet osv - hva gjør jeg nå??

Hvor gammel er du da? Vil heller anbefale sukker og møteplassen enn tinder.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare slappet av. Aldri orket å date kun 5 mnd etter et brudd. 

Anonymkode: 8a1e0...3b3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det heter "mor med delt omsorg", ikke alenemor... Her utgir du deg for å være noe du ikke er.

Anonymkode: 424fc...bc8

• Liker 7
Gjest MullahDadullah
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det heter "mor med delt omsorg", ikke alenemor... Her utgir du deg for å være noe du ikke er.

Haha, er det mann som ønsker kontakt med alenemødre på KG, og utgir seg for å være en av dem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Isåfall utgir hun seg for å være noe dårligere enn det hun er. Noe som ikke er så kritikkverdig, er det vel?

Anonymkode: 912de...55b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Isåfall utgir hun seg for å være noe dårligere enn det hun er. Noe som ikke er så kritikkverdig, er det vel?

Anonymkode: 912de...55bi

Implisitt i "alenemor" er det at finnes en mann som ikke tar ansvar for side barn. Hvis alle kvinner som opplever samlivsbrudd med barn, og fedre som tar ansvar, undergraver dette menn. Har til gode å møte en mann med delt samvær som kaller seg alenefar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Implisitt i "alenemor" er det at finnes en mann som ikke tar ansvar for side barn. Hvis alle kvinner som opplever samlivsbrudd med barn, og fedre som tar ansvar, undergraver dette menn. Har til gode å møte en mann med delt samvær som kaller seg alenefar.

Presist oppklarende. 

Anonymkode: 98974...2d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Anonymkode: 912de...55b

Det var en snodig logikk. Utgir hun seg for å være alenemor så medgir hun også at hun står helt alene om omsorgen til barna og har dermed har lite til ingen tid til en voksen person i livet sitt, mannen blir som oftest introdusert for barna tidligere enn ei med delt ansvar da hun har begrenset tid utenfor huset med barna, mannen må ta pappaansvaret. 

Har barna en tilstedeværende far så har mor mer tid utenom barna, hennes nye kjæreste stepper inn inn som noen reddende bonusfar for barna da barna allerede har far m.m. 

Tror dette alenemor og alenefar- begrepet er litt hypet opp, noe som er misforstått. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en snodig logikk. Utgir hun seg for å være alenemor så medgir hun også at hun står helt alene om omsorgen til barna og har dermed har lite til ingen tid til en voksen person i livet sitt, mannen blir som oftest introdusert for barna tidligere enn ei med delt ansvar da hun har begrenset tid utenfor huset med barna, mannen må ta pappaansvaret. 

Har barna en tilstedeværende far så har mor mer tid utenom barna, hennes nye kjæreste stepper inn inn som noen reddende bonusfar for barna da barna allerede har far m.m. 

Tror dette alenemor og alenefar- begrepet er litt hypet opp, noe som er misforstått. 

Det er ikke misforstått, det er bare det at andre har en annen definisjon enn du har. Du sitter ikke på fasiten her, det er helt normalt å kalle seg alenemor selv med 50/50 omsorg. Ærlig talt tipper jeg det i de aller fleste tilfeller er synonymt med enslig mor.

Anonymkode: fa4f2...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt sært hvor denne samtalen gikk.. Jeg er da altså IKKE alenemor og han er IKKE alenefar, jeg er en mamma med delt omsorg. 

Takk for sukker tips 🤛

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt sært hvor denne samtalen gikk.. Jeg er da altså IKKE alenemor og han er IKKE alenefar, jeg er en mamma med delt omsorg. 

Takk for sukker tips 🤛

ts

Stemmer i med første svaret du fikk, jeg. Tinder er klart bedre enn Sukker og Møteplassen. Det er gjerne litt rare etternølere som henger igjen på de gammeldagse datingsidene. Mange har sikkert vært der i et tiår også.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer i med første svaret du fikk, jeg. Tinder er klart bedre enn Sukker og Møteplassen. Det er gjerne litt rare etternølere som henger igjen på de gammeldagse datingsidene. Mange har sikkert vært der i et tiår også.

Det er litt både og, føler jeg. Noen ser etter alternativer til Tinder. Tinder har desidert flest brukere, men også et ganske dårlig rykte. Som regel finner du igjen brukerne over hele fjøla. 

Anonymkode: cb05d...a38

Skrevet

Jeg traff kjæresten min på Bumble, synes det er en fin datingapp. Lykke til ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...