AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Del Skrevet 15. april 2022 20 åringen kom hjem til påske og fortalte at han har en kul på halsen, på siden, under øret. Har vært topp øre nese hals lege og tok røntgen etterpå. Ikke fått svar. Jeg gikk rett i kjelleren og tenker det værste. Sover ikke og på dagen klarer jeg ikke å slappe av. Han sier at det gjør vondt der kulen er av og til. Noen som har opplevd dette og som kan roe meg ned litt? Han er i bra form, spiser som vanlig og går på skole og trener. Er 2 uker siden røntgen og han har ikke fått svar. Bør han ringe å spørre eller bare vente? Anonymkode: 23c03...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Del Skrevet 15. april 2022 Man får som regel ikke svar om det ikke er gjort funn. Hadde det vært noe galt hadde sønnen din mest sannsynlig fått beskjed om det i løpet av de to ukene som har gått. Anonymkode: 44e77...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man får som regel ikke svar om det ikke er gjort funn. Hadde det vært noe galt hadde sønnen din mest sannsynlig fått beskjed om det i løpet av de to ukene som har gått. Anonymkode: 44e77...3f6 Å ja. Jeg trodde man fikk svar uansett Anonymkode: 23c03...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. april 2022 #4 Del Skrevet 15. april 2022 Sønnen min hadde det samme, ufarlige kuler på halsen, lymeknuter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Del Skrevet 15. april 2022 Mysticgirl skrev (4 minutter siden): Sønnen min hadde det samme, ufarlige kuler på halsen, lymeknuter. Hadde han de lenge? Trodde de kom bare ved en forkjølelse? Gikk bort av seg selv? Anonymkode: 23c03...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. april 2022 #6 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde han de lenge? Trodde de kom bare ved en forkjølelse? Gikk bort av seg selv? Anonymkode: 23c03...355 Han hadde de lenge uten at han var syk også, men var heldigvis ufarlige. De kunne vokse ved infeksjon, men de var alltid der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 15. april 2022 #7 Del Skrevet 15. april 2022 Sikkert en lymfeknute. Kan komme av alle slags virusinfeksjoner, som forkjølelse, influensa, kyssesyken, korona, halsbetennelse… Helt ufarlig og veldig vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Del Skrevet 15. april 2022 Mysticgirl skrev (7 minutter siden): Han hadde de lenge uten at han var syk også, men var heldigvis ufarlige. De kunne vokse ved infeksjon, men de var alltid der. Var de vonde? Er litt vondt når kan klemmer på sier han . Anonymkode: 23c03...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var de vonde? Er litt vondt når kan klemmer på sier han . Anonymkode: 23c03...355 Si at han ikke skal klemme på dem da.. Anonymkode: 787c0...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si at han ikke skal klemme på dem da.. Anonymkode: 787c0...11d Han trykker litt på den av og til for å kjenne om den fortsatt er der 😉 Anonymkode: 23c03...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Del Skrevet 15. april 2022 Venninnen min hadde det, men det var foran på halsen. Det var kreft. Kulen er operert bort og det har gått fint foreløpig, men hun sliter med stoffskiftet da de også måtte ta deler av skjoldbruskkjertelen. Anonymkode: 0fb3d...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. april 2022 #12 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): 20 åringen kom hjem til påske og fortalte at han har en kul på halsen, på siden, under øret. Har vært topp øre nese hals lege og tok røntgen etterpå. Ikke fått svar. Jeg gikk rett i kjelleren og tenker det værste. Sover ikke og på dagen klarer jeg ikke å slappe av. Han sier at det gjør vondt der kulen er av og til. Noen som har opplevd dette og som kan roe meg ned litt? Han er i bra form, spiser som vanlig og går på skole og trener. Er 2 uker siden røntgen og han har ikke fått svar. Bør han ringe å spørre eller bare vente? Anonymkode: 23c03...355 Høres ut som en lymfeknute, som andre nevner. Bak/rundt øret er et veldig vanlig sted å få de på De er der hele tiden, men vanlig at de vokser der. Det kan komme av mange slags infeksjoner, stort sett bagatellmessige. Hos noen kan de sitte i ganske lenge. Men uansett greit å sjekke om man det ikke er åpenbart hvorfor de er der. Det går nok sikkert bra👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Del Skrevet 15. april 2022 Jeg har en som ble stor etter en virusinfeksjon, og som ikke gikk ned igjen. Har fått den undersøkt noen ganger nå, og det har ikke vært noe galt. Er kulen hans bevegelig da? Anonymkode: ba450...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #14 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Å ja. Jeg trodde man fikk svar uansett Anonymkode: 23c03...355 Nei. Det har de ikke tid til. De gir beskjed om det er noe galt eller noe må sjekkes nærmere. Anonymkode: 44e77...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #15 Del Skrevet 15. april 2022 Mest sannsynlig er det ikke kreft. Spesielt ikke hvis lymfeknuten av og til er vond. Hvis den er vond er det et tegn på at den er med på å bekjempe en slags infeksjon/betennelse for øyeblikket. Har han vondt noen andre steder, i området rundt kulen? Har han problemer med tenner på den siden av kroppen, øreproblemer, vondt i noen muskler ledd? Jeg har en hoven lymfeknute litt bak på halsen/nakken. Den har vært forstørret i ca 1,5 år nå. Alle mulige leger har klemt og kjent på den, tatt blodprøver og tatt ultralyd. Det er en helt vanlig, forstørret lymfeknute som ikke er noe farlig i seg selv. (Bank i bordet.) Av og til blir de forstørret av sykdom, også forblir de store etterpå. Av og til kan det være andre årsaker i området rundt som kan gjøre at det blir vanskelig for lymfeknuten å tømme seg. Jeg sliter med musklene i området rundt, de er hovnet opp, noe som de tror kan gjøre at min lymfeknute ikke får tømt seg og dermed ikke klarer å krympe igjen. Legene har sagt til meg at av og til finner de ingen eksakt årsak, heller. Og at det de fokuserer på er å forsikre seg om at den ikke er farlig, også bare passe på at den ikke plutselig vokser enda mer. Jeg hadde bedt han kontakte de og etterspurt prøvesvarene. Hvis det går utover livskvaliteten er det viktig å få et endelig svar og en slags oppsummering på hva som er problemet og hva man gjør videre. Å tenke på den sånn gjør deg syk i lengden. Når jeg ventet på prøvesvar og time til ultralyd måtte jeg sykemelde meg i to uker fordi jeg var helt ødelagt psykisk, som ødela meg fysisk. Og om han i aller verste fall, selv om det er sinnsykt sjeldent og usannsynlig, skulle ha forsvunnet i systemet er det greit å få et enkelt "ja" eller "nei" svar på om den var i orden. Anonymkode: f56b3...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Del Skrevet 15. april 2022 Når jeg har vært i ymse undersøkelser har jeg alltid fått melding fra fastlegen med kommentar om at alt var ok/ingen funn. Det sier seg selv at man vil bli bekymret om man går og ikke hører noe. Jeg ville tatt kontakt og bedt om bekreftelse på at alt var ok, for ordens skyld (og sjelefreden). Anonymkode: 59b01...2ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #17 Del Skrevet 15. april 2022 urenluren skrev (44 minutter siden): Sikkert en lymfeknute. Kan komme av alle slags virusinfeksjoner, som forkjølelse, influensa, kyssesyken, korona, halsbetennelse… Helt ufarlig og veldig vanlig. Ikke bare virusinfeksjoner, men også helt banale bakterieinfeksjon som ørebetennelse, kviser osv. Attpåtil kan de være hovne i 6 uker etter en infeksjon. Anonymkode: 904d3...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Del Skrevet 15. april 2022 Ja, jeg fikk det som barn. Rundt 6 års alder i forbindelse med forkjølelse/sykdom. Den trakk seg ikke tilbake før jeg var rundt 30 år. Jeg ble sjekket for alt, mange ganger. Ingenting var galt, men mine foreldre var hysteriske. Har traumer for både blodprøver og undersøkelser den dag i dag, fordi foreldre tvang meg konstant til legen med den klumpen. Anonymkode: 98886...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #19 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, jeg fikk det som barn. Rundt 6 års alder i forbindelse med forkjølelse/sykdom. Den trakk seg ikke tilbake før jeg var rundt 30 år. Jeg ble sjekket for alt, mange ganger. Ingenting var galt, men mine foreldre var hysteriske. Har traumer for både blodprøver og undersøkelser den dag i dag, fordi foreldre tvang meg konstant til legen med den klumpen. Anonymkode: 98886...f17 Huff. Det høres forferdelig ut. Nå er min gutt myndig, så han må ta ansvar selv. Jeg prøver å være rolig, men er nervøs Anonymkode: 23c03...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når jeg har vært i ymse undersøkelser har jeg alltid fått melding fra fastlegen med kommentar om at alt var ok/ingen funn. Det sier seg selv at man vil bli bekymret om man går og ikke hører noe. Jeg ville tatt kontakt og bedt om bekreftelse på at alt var ok, for ordens skyld (og sjelefreden). Anonymkode: 59b01...2ea Det tenkte jeg også. At han bør få svar på hva det er uansett Anonymkode: 23c03...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå