Gå til innhold

God påske ikke glem hvorfor vi feirer påske

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Ja nå er det sannelig påske påskeegg og påskemarsipan i butikkene påskekyllinger i huset. Jeg ser på tradisjoner som påskeegg påskeharen påskemarsipan og skiturer som helt ufarlig ellers hadde jeg selvsagt ikke hadd påskeharen i profilbilde men likevel føler jeg at mange bare bryr seg om disse tradisjonene og ikke hvorfor vi feirer påske. Vi må huske at Jesus døde på korset og 2 dager senere sto opp fra de døde slik at moseloven kunne bli oppfylt og menneskene tilgitt for syndene sine amen god påske.

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Påske er for meg feiringen av vår. Og ja, den feires som bare det! I norge tar man ikke sol for gitt! 😄 Men jeg respekterer at det åså er en religiøs høytid. Vi må kunne gjøre begge deler vel? :) 

Anonymkode: 692e3...d53

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (3 minutter siden):

Ja nå er det sannelig påske påskeegg og påskemarsipan i butikkene påskekyllinger i huset. Jeg ser på tradisjoner som påskeegg påskeharen påskemarsipan og skiturer som helt ufarlig ellers hadde jeg selvsagt ikke hadd påskeharen i profilbilde men likevel føler jeg at mange bare bryr seg om disse tradisjonene og ikke hvorfor vi feirer påske. Vi må huske at Jesus døde på korset og 2 dager senere sto opp fra de døde slik at moseloven kunne bli oppfylt og menneskene tilgitt for syndene sine amen god påske.

God påske:) Syns ikke alle syndene våre skal tilgis. Vi er en fucked up rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (32 minutter siden):

God påske:) Syns ikke alle syndene våre skal tilgis. Vi er en fucked up rase.

Nei og de blir ikke tilgitt hvis vi ikke angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg her og tilgi meg der. Akkurat som læstadianere kan herje og synde bare de ber om tilgivelse på samling til helgen. 

Ta ansvar for eget liv og kutt ut hele bullshitet om fantasivennenen på korset. (som forøvrig er et romersk torturinstrument som ikke så slik ut som man tegner i dag.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi bor heldigvis i et land med religionsfrihet og frihet til å ikke ha noen religion. Når man tenker på det så er det jo litt absurd at et helt land skal få ferie selv om det bare er en liten prosent som faktisk tror på at Jesus døde på korset. Men sånn er det nå en gang. De som ikke tror, skylder ingen å "huske på" dette.

Anonymkode: ca86a...160

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feirer at vi har røde dager og kontoret er stengt!

Anonymkode: 6474c...3e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg "feirer" ikke påske, gjør ikke noe spesielt ut av det utover at det er deilig med noen fridager🙂

Anonymkode: 8dcfd...f3b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (3 timer siden):

Feirer Påske fordi da kommer Påskeharen hoppende med vår, sol og påskemarsipan, nammanamm ❤️

Anonymkode: f1287...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har dessverre glemt alt om jesus, og jeg har heller ingen synder å angre på. :) 

Anonymkode: fd1d9...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de fleste har fått med seg at vi feirer jesu død 🤷‍♀️

Anonymkode: fc449...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men de feirer ikke det likevel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei da, ingen har stått opp fra de døde, bare skinndøde 😅 Tøys og tull, rart folk faktisk tror på dette fortsatt, helt utrolig!

Anonymkode: 291aa...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo ikke Jesu død vi feirer, men oppstandelsen. ❤

Anonymkode: 510f1...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei påsken er jesus oppstandelse. Han døde og kom til live igjenn.

Anonymkode: e98b1...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (7 timer siden):

Så du synes det går fint å blande gamle hedenske fruktbarhetstradisjoner inn i en kristen høytid?  

Anonymkode: 5d26b...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva påsken dreier seg om, det er barneskolepensum. Men jeg feirer ikke påske, jeg bare nyter fridagene. I dag har vi vært på lang tur i sola, det var helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...