Gå til innhold

Spørsmål om nettbank og dato regning betales

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt inn automatisk/regelmessig trekk på husleien (tror det er det det heter). Den skulle egentlig blitt trekt fra kontoen i går, men ingenting har skjedd. Er det fordi det er helligdag? Vil den bli trekt på mandag? Eller må jeg endre dato på den for at den skal bli trekt?

Anonymkode: 011f6...c58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trekkes på tirsdag.

Anonymkode: 7df8f...483

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noen regninger blir kjørt i på røde dager. Da går det den første virkedagen etterpå, og det er på tirsdag. Bankene pleier også å sende melding om dette, enten i innboksen i nettbanken, epost eller sms (noen alle).

Du kan si i fra til husverten at det blir trukket på tirsdag om du bekymrer deg.

Anonymkode: 3bbc7...fd2

Skrevet

Det varierer litt hvordan min bank gjør det.

Ser at mitt faste trekk til fellesutgifter med forfall 1. mai ligger til forfall 29. april som er en fredag, men noen regninger jeg har lagt til forfall 15. april ikke er trukket ennå og dermed ikke blir betalt før tirsdag 19. april.

Skrevet

Som andre har nevnt, blir ikke giroer og betalinger i nettbank utført på helligdager. Neste bankkjøring er tirsdag, en vanlig hverdag. Mandag er helligdag, eller "rød dag".

Sånn har det vært i mange, mange år. 

Trøst deg med at de som venter på betaling fra deg, vet at forfallsdatoen er en helligdag, så de forventer vel mer eller mindre at betalingen vil komme noe sent fra veldig mange denne måneden. Noen betaler FØR forfall om de ser det er forfall på en rød dag, men ikke alle. Det er veldig mange som har autogiro som deg på faste, månedlige regninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...