AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Jeg har bestemt meg for å begynne å legge ut bilder relatert til friluftsliv, fjellturer osv på instagram. Mest for min egen del fordi jeg synes det er motiverende å legge ut bilder når jeg vet andre kan se dem. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal skrive på norsk eller engelsk? Ønsker jo å nå ut til flest mulig... Men så er jeg ikke så god i engelsk da. Ellers kan det jo være norske foretrekker at jeg skriver på norsk? Anonymkode: d057e...dac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Jeg skal forresten være anonym. Anonymkode: d057e...dac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Jeg syns det er megairriterende når norske skriver på engelsk! De som ønsker å lese det på engelsk eller et annen språk kan bare bruke oversettelsesfunksjonen! Anonymkode: 9e902...53b 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg syns det er megairriterende når norske skriver på engelsk! De som ønsker å lese det på engelsk eller et annen språk kan bare bruke oversettelsesfunksjonen! Anonymkode: 9e902...53b Hmm... ja det er det kanskje? Hvorfor synes du det er det? Anonymkode: d057e...dac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hmm... ja det er det kanskje? Hvorfor synes du det er det? Anonymkode: d057e...dac Fordi de ikke kan riktig setningsoppbygning på engelsk🙈 Anonymkode: 9e902...53b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de ikke kan riktig setningsoppbygning på engelsk🙈 Anonymkode: 9e902...53b Jeg er nok en av dem, hehe. Likevel vurderer jeg skrive på engelsk, tenker det hadde vert litt gøy å nå ut til flere... Anonymkode: d057e...dac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Jeg følger bare kontoer relatert til hobbyen min. Av de norske ser jeg at noen skriver en kort setning på engelsk, og så en lengre tekst på norsk. Det kan jo være et greit alternativ, så kan engelsktalende i alle fall få litt relevant info. Anonymkode: 72b93...310 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de ikke kan riktig setningsoppbygning på engelsk🙈 Anonymkode: 9e902...53b å herregud... det er nok av norske som vet hvordan de skal skrive engelsk. så har du vært borti noen få som ikke kan det... jeg skriver både engelsk og norsk, litt avhengig av hva posten handler om. Mitt publikum er internasjonalt, så greit å veksle på. Anonymkode: 650e4...3d6 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg følger bare kontoer relatert til hobbyen min. Av de norske ser jeg at noen skriver en kort setning på engelsk, og så en lengre tekst på norsk. Det kan jo være et greit alternativ, så kan engelsktalende i alle fall få litt relevant info. Anonymkode: 72b93...310 Det var jo en fornuftig måte å gjøre det på, takk for tips. Anonymkode: d057e...dac
Gjest ti10 Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fordi de ikke kan riktig setningsoppbygning på engelsk🙈 Anonymkode: 9e902...53b Eller grammatikk ... Noe av det tåpeligste jeg ser, er når norske influensere skriver en slags kjærlighetserklæring, gratulasjon eller hva det måtte være til sin norske kjæreste/mann på engelsk. Virker bare teit i utgangspunktet, kommuniserer de på engelsk ellers også? Og så er gjerne teksten full av feil også ...
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 ti10 skrev (12 timer siden): Eller grammatikk ... Noe av det tåpeligste jeg ser, er når norske influensere skriver en slags kjærlighetserklæring, gratulasjon eller hva det måtte være til sin norske kjæreste/mann på engelsk. Virker bare teit i utgangspunktet, kommuniserer de på engelsk ellers også? Og så er gjerne teksten full av feil også ... Jeg snakker bare på engelsk til mine norske venner, og det samme gjelder for dem. Vet ikke om det er fordi jeg er ung, men norsk føles bare litt kleint ut. Det er liksom ikke et språk man kan uttrykke følelser på 😬 Anonymkode: 06d52...be8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Jeg er så vant til å lese engelsk at jeg ikke tenker over om det er norsk eller engelsk jeg leser. Om du skriver på engelsk, får du trening i det 🙂 Anonymkode: 191c7...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker bare på engelsk til mine norske venner, og det samme gjelder for dem. Vet ikke om det er fordi jeg er ung, men norsk føles bare litt kleint ut. Det er liksom ikke et språk man kan uttrykke følelser på 😬 Anonymkode: 06d52...be8 Er du seriøs nå? Og er du norsk? Anonymkode: f1e88...d20 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du seriøs nå? Og er du norsk? Anonymkode: f1e88...d20 Ja? Jeg har hatt kunnskap til engelsk siden jeg begynte på skolen. Jeg er så si tospråklig med engelsk som hovedmål og norsk som sidemål. Det er bare familien hjemme jeg snakker norsk med. På universitetet snakker vi engelsk på seminarer og forelesninger og ute bestiller vi mat på engelsk. Legger også merke til at folk snakker engelsk når jeg blir stoppet på gata i Oslo. Som oftest er det bare det letteste 🤷♀️ Anonymkode: 06d52...be8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja? Jeg har hatt kunnskap til engelsk siden jeg begynte på skolen. Jeg er så si tospråklig med engelsk som hovedmål og norsk som sidemål. Det er bare familien hjemme jeg snakker norsk med. På universitetet snakker vi engelsk på seminarer og forelesninger og ute bestiller vi mat på engelsk. Legger også merke til at folk snakker engelsk når jeg blir stoppet på gata i Oslo. Som oftest er det bare det letteste 🤷♀️ Anonymkode: 06d52...be8 Det er det dummeste jeg har hørt 😂 Enn å ikke kunne språket i landet der du vokser opp, da gitt. Anonymkode: f1e88...d20 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det dummeste jeg har hørt 😂 Enn å ikke kunne språket i landet der du vokser opp, da gitt. Anonymkode: f1e88...d20 Jeg kan norsk, jeg, men det er ikke nødvendig for å vokse opp her. Og du behøver ikke gjøre narr av meg. Anonymkode: 06d52...be8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg kan norsk, jeg, men det er ikke nødvendig for å vokse opp her. Og du behøver ikke gjøre narr av meg. Anonymkode: 06d52...be8 "Det er liksom ikke et språk man kan uttrykke følelser på" Det er det dummeste jeg har hørt, og det tyder også på at du ikke er særlig god i norsk. Ser for meg influenser-Emma "I mean, like, wow, like, vibezzzz, like, shit whatever" Anonymkode: f1e88...d20 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Det er liksom ikke et språk man kan uttrykke følelser på" Det er det dummeste jeg har hørt, og det tyder også på at du ikke er særlig god i norsk. Ser for meg influenser-Emma "I mean, like, wow, like, vibezzzz, like, shit whatever" Anonymkode: f1e88...d20 Kanskje det er det du ser for deg, men jeg vokste opp med å snakke engelsk med venninnene mine så det stikker litt det du skriver. Språket er noe jeg holder veldig kjært. Anonymkode: 06d52...be8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kanskje det er det du ser for deg, men jeg vokste opp med å snakke engelsk med venninnene mine så det stikker litt det du skriver. Språket er noe jeg holder veldig kjært. Anonymkode: 06d52...be8 Høres merkelig ut at du ikke utrykker følelser best på morsmålet ditt. Når du har vokst opp i Norge og med foreldre som snakker norsk. Jeg har inntrykk av at du ønsker å føle deg spesiell med å snakke på engelsk. Anonymkode: 191c7...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 #LifeIsBestOutside #outdoor #mountain Nei. Ta det på norsk. Vær så snill. Anonymkode: 22304...a03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå