AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Jeg er ekstremt introvert. Ikke fordi jeg har sosial angst eller lignende. Men fordi jeg trives best i eget selskap og er svært uinteressert i andres liv. Jeg er bare så sykt care. Bryr meg kun om mine aller nærmeste. elsker det å kunne bestemme hva jeg skal gjøre ila dagen uten å forholde meg til andre. har 1 veninne som jeg snakket med hver dag på whatsapp og møtes et par ganger i mnd. Hun er den eneste vennen jeg har, kutta ut alle etter vgs og er nå 23. rett og slett fordi jeg ikke var interessert i å være venner med dem mer. En ting er når man ser hverandre hver dag på skolen, men når det slutter er det ingen grunn til å opprettholde kontakt. Denne ene vennen jeg har er jeg fortsatt venn med fordi det er absolutt 0 press om å møtes. Har også en kjæreste som har sin vennegjeng, og krever ikke noe ekstra av han. Han går ut så mye han vil og jeg blir hjemme uten noe press om at han må komme tilbake til meg Når jeg først er ute så er jeg sosial og har ikke noe problem med det, men blir fort sliten og vil hjem. men så er poenget mitt: ALLE maser sånn ang hvorfor jeg ikke har venner eller vil bli med på sosialt. Hater å være med på store familieselskap da jeg virkelig ikke bryr meg om å møte kusiner og tanter osv som jeg aldri har kontakt med. Hater å bli invitert til svigers for de inviterer alltid masse ekstra folk. Og det skal de selvfølgelig få lov til å gjøre men jeg må få lov å takke nei. Alle poengterer at det må da være kjedelig å ikke ha venner. Det må da være mulig å bli med på ting. Jeg er så kjip som aldri vil bli med på noe, bla bla bla. Hvorfor kan ikke folk bare respektere at noen trives alene?! Er så ekstremt slitsomt å hele tiden få mas om at andre synes jeg er så kjip. Flere som er i samme situasjon? dagens utblåsning Anonymkode: c0472...958 10 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Nei hvorfor være glad for at du har folk som bryr seg om deg. Anonymkode: c15f9...478 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 jeg vil ikke være med på sosialt med folk på jobben for eks. Prater med kollegaer når jeg er på jobb men har null interesse i dem utenom arbeidstiden. Det får jeg masse herk for. Har ingen spesielle hobbyer, det får jeg også herk for. Bare la folk være i fred, du kan synes livet mitt er kjedelig men sånn velger jeg å leve ts Anonymkode: c0472...958 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei hvorfor være glad for at du har folk som bryr seg om deg. Anonymkode: c15f9...478 Poenget er jo at de vet hvordan jeg er. Har vært sånn siden jeg var liten, ikke giddet å bli med folk hjem osv. Så hvorfor skal de fortsette å plage meg. Jeg møter folk jeg er interessert i å ha noe med å gjøre, nørmeste familie. Hvorfor skal man tvinge folk til å være med folk de ikke vil være med? ts Anonymkode: c0472...958 4
Luckiness Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Men vet de faktisk hvordan du er? Har du sagt at du foretrekker å være alene og ikke liker å delta på mye sosialt? At du ikke lider noe av å ha få venner, ingen spesielle hobbyer m.m? Om ikke er det jo lett for andre å tenke at det er mer synd på deg som ikke har noen nærme rundt deg. Og derfor dette maset fra andre. De er gjerne litt bekymret for hvordan du egentlig har det og hvorfor du egentlig vil være alene hele tiden. 2
applestories Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Hvem er disse alle som hele tiden maser om at du må være sosial, hvorfor du ikke har venner? Ingen maser på meg om slikt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Luckiness skrev (1 minutt siden): Men vet de faktisk hvordan du er? Har du sagt at du foretrekker å være alene og ikke liker å delta på mye sosialt? At du ikke lider noe av å ha få venner, ingen spesielle hobbyer m.m? Om ikke er det jo lett for andre å tenke at det er mer synd på deg som ikke har noen nærme rundt deg. Og derfor dette maset fra andre. De er gjerne litt bekymret for hvordan du egentlig har det og hvorfor du egentlig vil være alene hele tiden. Jepp.. har sagt dette til familie, til kjæresten, til svigerforeldre og til kollegaer. At jeg trives best alene. At jeg ikke er deprimert eller har sosial angst, jeg bare orker ikke folk. Er ikke interessert i overfladiske vennskap, og å henge med folk bare fordi man føler man må. Men da er jeg kjip for jeg må jo finne meg i at folk vil henge med meg. Noe som jeg er takknemmelig for men jeg skal ikke tvinge meg selv til å gjøre ting jeg ikke vil. Ts Anonymkode: c0472...958 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 applestories skrev (3 minutter siden): Hvem er disse alle som hele tiden maser om at du må være sosial, hvorfor du ikke har venner? Ingen maser på meg om slikt. Foreldre, svigerforeldre, kolleger, kjæreste. Kjæresten får jo gjøre hva han vil når han vil så han synes det er rart at jeg ikke kjeder meg hjemme. Kolleger synes det er slemt at jeg ikke vil bli med på sosialt. Vet liksom ikke hvordan man kan si på en hyggelig måte at jeg rett og slett ikke er interessert i dem. Svigers blir sur fordi jeg ikke gidder å gå i selskap når hun inviterer hennes egne venninner. Hvorfor skal jeg gidde det liksom? Typen vil heller ikke er dog ikke frekk eller sånt på jobb, har et helt vanlig forhold med de innenfor arbeidstiden. Småprat, latter osv. men jeg er der for å tjene penger ikke for å få venner ts Anonymkode: c0472...958 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei hvorfor være glad for at du har folk som bryr seg om deg. Anonymkode: c15f9...478 Det er der du misforstår, ab. Det går an å være glad for litt av hvert uten å vise det på din måte. Folk er forskjellige, det er helt i orden og det er poenget. Anonymkode: fda7e...530 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 Alle må innrette seg noe tenker jeg. Jeg har to i min familie som er introverte. De må pushes litt. Hvis min introverte sønn ikke hadde blitt pushet litt hadde han bare hatt en kompis. Fint med en venn, men ekstremt sårbart. Nå er han med i en gjeng. Han må likevel pushes for å ta imot besøk eller dra på besøk. min mann er også introvert. Han må også pushes litt. Hvis han ikke kan være med på foreldremøter, ikke kan stille opp på dugnader, aldri være med i selskap eller ta sette seg med en kaffe med kompisens pappa så blir det også mye ekstraarbeid på meg som mor. ja vi skal ta hensyn til introverte og godta at de er det, men man må også ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 69b2f...18e 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Du får vel bare takke nei om det noe du ikke vil. Anonymkode: 5e14b...27c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er ekstremt introvert. Ikke fordi jeg har sosial angst eller lignende. Men fordi jeg trives best i eget selskap og er svært uinteressert i andres liv. Jeg er bare så sykt care. Bryr meg kun om mine aller nærmeste. elsker det å kunne bestemme hva jeg skal gjøre ila dagen uten å forholde meg til andre. har 1 veninne som jeg snakket med hver dag på whatsapp og møtes et par ganger i mnd. Hun er den eneste vennen jeg har, kutta ut alle etter vgs og er nå 23. rett og slett fordi jeg ikke var interessert i å være venner med dem mer. En ting er når man ser hverandre hver dag på skolen, men når det slutter er det ingen grunn til å opprettholde kontakt. Denne ene vennen jeg har er jeg fortsatt venn med fordi det er absolutt 0 press om å møtes. Har også en kjæreste som har sin vennegjeng, og krever ikke noe ekstra av han. Han går ut så mye han vil og jeg blir hjemme uten noe press om at han må komme tilbake til meg Når jeg først er ute så er jeg sosial og har ikke noe problem med det, men blir fort sliten og vil hjem. men så er poenget mitt: ALLE maser sånn ang hvorfor jeg ikke har venner eller vil bli med på sosialt. Hater å være med på store familieselskap da jeg virkelig ikke bryr meg om å møte kusiner og tanter osv som jeg aldri har kontakt med. Hater å bli invitert til svigers for de inviterer alltid masse ekstra folk. Og det skal de selvfølgelig få lov til å gjøre men jeg må få lov å takke nei. Alle poengterer at det må da være kjedelig å ikke ha venner. Det må da være mulig å bli med på ting. Jeg er så kjip som aldri vil bli med på noe, bla bla bla. Hvorfor kan ikke folk bare respektere at noen trives alene?! Er så ekstremt slitsomt å hele tiden få mas om at andre synes jeg er så kjip. Flere som er i samme situasjon? dagens utblåsning Anonymkode: c0472...958 Kjenner meg igjen. Eneste som nytter er å være seg selv, alltid takke nei, legge ut på sosiale medier at det er sykt fantastisk med stillhet og lade batteriene. Anonymkode: cf8a3...9e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle må innrette seg noe tenker jeg. Jeg har to i min familie som er introverte. De må pushes litt. Hvis min introverte sønn ikke hadde blitt pushet litt hadde han bare hatt en kompis. Fint med en venn, men ekstremt sårbart. Nå er han med i en gjeng. Han må likevel pushes for å ta imot besøk eller dra på besøk. min mann er også introvert. Han må også pushes litt. Hvis han ikke kan være med på foreldremøter, ikke kan stille opp på dugnader, aldri være med i selskap eller ta sette seg med en kaffe med kompisens pappa så blir det også mye ekstraarbeid på meg som mor. ja vi skal ta hensyn til introverte og godta at de er det, men man må også ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 69b2f...18e Men hvorfor må jeg inrette meg når jeg ikke vil være med dem? Er ikke mitt ansvar at andre har behov for selskap. Jeg har ikke behov for selskap og er helt uavhengig av alle rundt meg. Det jeg ikke skjønner er; hva er problemet med å kun ha en venn hvis man har et fint liv? Jeg hsr ikke behov for flere venner. Jeg elsker livet mitt. Så hvorfor kan ikke folk bare godta at jeg er glad. Jeg hadde ALDRI giddet å pushe en person som helt åpenbart ikke vil henge med meg, bare fordi jeg har behov for selskap ts Anonymkode: c0472...958 8 2 1
lillevill Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Foreldre, svigerforeldre, kolleger, kjæreste. Kjæresten får jo gjøre hva han vil når han vil så han synes det er rart at jeg ikke kjeder meg hjemme. Kolleger synes det er slemt at jeg ikke vil bli med på sosialt. Vet liksom ikke hvordan man kan si på en hyggelig måte at jeg rett og slett ikke er interessert i dem. Svigers blir sur fordi jeg ikke gidder å gå i selskap når hun inviterer hennes egne venninner. Hvorfor skal jeg gidde det liksom? Typen vil heller ikke er dog ikke frekk eller sånt på jobb, har et helt vanlig forhold med de innenfor arbeidstiden. Småprat, latter osv. men jeg er der for å tjene penger ikke for å få venner ts Anonymkode: c0472...958 Sier kollegaene dine at du er "slem"? Er de 12? For et barnslig språk. De kan vel umulig ordlegge seg slik? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 lillevill skrev (1 minutt siden): Sier kollegaene dine at du er "slem"? Er de 12? For et barnslig språk. De kan vel umulig ordlegge seg slik? Har hørt litt av hvert; kjip, kjedelig, slem osv. var til Og med en kollega som ville ta en prat med meg når jeg ikke ville sitte å sosialisere på pauserommet, ville heller gå en tur i pausen. Da sa jeg at det kan hun glemme jeg bestemmer hva jeg gjør i min pause ts Anonymkode: c0472...958
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hørt litt av hvert; kjip, kjedelig, slem osv. var til Og med en kollega som ville ta en prat med meg når jeg ikke ville sitte å sosialisere på pauserommet, ville heller gå en tur i pausen. Da sa jeg at det kan hun glemme jeg bestemmer hva jeg gjør i min pause ts Anonymkode: c0472...958 Altså hun ville ta en prat angående at jeg ikke vil sosialisere på pauserommet ts Anonymkode: c0472...958
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hørt litt av hvert; kjip, kjedelig, slem osv. var til Og med en kollega som ville ta en prat med meg når jeg ikke ville sitte å sosialisere på pauserommet, ville heller gå en tur i pausen. Da sa jeg at det kan hun glemme jeg bestemmer hva jeg gjør i min pause ts Anonymkode: c0472...958 Kansje de cil du skal være "proff"? Jeg tror noen arbeidsplasser vil at kollegaer skal være "proffe" og sosiale, fikk selv høre samme regla. Jeg er litt eldre enn de på mitt team, ti års forskjell og de tror jeg fikk tilsnakk fordi de isolerte seg. Og sjefen sa til meg at jeg måtte spise lunch med noen. De var "profft" å gjøre. 🤭🙄 Så i lunchen spurte jeg høyt om noen ville ta lunch. Ingen svar. Gikk så da ned i kantina. Der satt sjefen alene. Satt meg med henne jeg da. Idiotisk. Anonymkode: e9c98...4fc
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 Jeg er også introvert...det er ikke det samme som antisosial! Du virker mere som antisosial synes jeg. Jeg er sosial og er glad i mennesker rundt meg ,men jeg lader ikke opp med mennesker rundt meg,jeg lader ut. Så opplading skjer alene. Anonymkode: a228a...eed 10 1
Gjest Natterangler Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle må innrette seg noe tenker jeg. Jeg har to i min familie som er introverte. De må pushes litt. Hvis min introverte sønn ikke hadde blitt pushet litt hadde han bare hatt en kompis. Fint med en venn, men ekstremt sårbart. Nå er han med i en gjeng. Han må likevel pushes for å ta imot besøk eller dra på besøk. min mann er også introvert. Han må også pushes litt. Hvis han ikke kan være med på foreldremøter, ikke kan stille opp på dugnader, aldri være med i selskap eller ta sette seg med en kaffe med kompisens pappa så blir det også mye ekstraarbeid på meg som mor. ja vi skal ta hensyn til introverte og godta at de er det, men man må også ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 69b2f...18e De trenger ikke å pushes. Det er der ekstroverte misforstår og oppfører seg egoistisk. Voksne introverte trenger ikke å bli verken pushet eller dullet med som om man skulle vært et barn. Man bestemmer selv. Noen trives bare med en venn også. Introverte blir slitne av mye av det ekstroverte trives med. Slutt med pushing og la folk få styre sitt eget liv.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 Jeg tenker du har like mye ansvar for å sosialisere litt på jobb og ellers i livet som det andre har for å la deg få fred når de egentlig vil sosialisere med deg. Tenk på at det er like ubehagelig for andre å mangle skikkelig kontakt med deg, som det er for deg å tvangssosialiseres. Man må gi og ta litt. Anonymkode: 78b87...257 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå