Muskath Skrevet 15. april 2022 #21 Skrevet 15. april 2022 1 hour ago, laPistola said: Hva skal Fretex med vesker de ikke har lov til og selge? Tja, de kan gi dem bort de også.
Fru Solsikke Skrevet 15. april 2022 #22 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tror dere konsekvensene kan bli hvis noen som har fått en sånn veske prøver å selge den?, piratkopier er ulovlig å selge i Norge. Piratkopier kan også være resultat av barnearbeid og slavearbeid, dessuten så kan pengene fra denne typen produkter være med på å sponse menneskehandel, terrorisme og narkotrafikk. Det beste er å klippe sånne søppelprodukter i småbiter og kaste det i søpla der de hører hjemme, da slipper man i hvert fall at noen andre blir svindlet eller at noen uvitende blir tatt for å selge piratkopier. Anonymkode: 3e1aa...ed6 Her er det jo snakk om å GI DEN BORT. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #23 Skrevet 15. april 2022 Så klart det er innenfor. Anonymkode: 5a148...030 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #24 Skrevet 15. april 2022 Fru Solsikke skrev (2 minutter siden): Her er det jo snakk om å GI DEN BORT. Hva om denne flyktningen ved et senere tidspunkt selger den videre i god tro om vesken er ekte?, eller prøver med viten og vilje å selge som ekte?. Sånne produkter burde aldri vært i sirkulasjon, det finnes absolutt ingenting positivt med piratkopier og de er KUN laget for at noen skal bli svindlet. Anonymkode: 3e1aa...ed6 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #25 Skrevet 15. april 2022 laPistola skrev (1 time siden): Hva skal Fretex med vesker de ikke har lov til og selge? Blir kvitt dem da ihvertfall, vedder på at freetex selger de til blodpris som de gjør med alt annet 😆 Anonymkode: 6be87...537
Gjest laPistola Skrevet 15. april 2022 #26 Skrevet 15. april 2022 Muskath skrev (21 minutter siden): Tja, de kan gi dem bort de også. Gjør de det? Jeg prøvde og finne noe info om det på hjemmesiden deres , men fant det ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #27 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så lenge den fungerer som en veske så er det vel ikke så veldig nøye. Men det er jo ikke sikkert de er så glad i sånne vesker de heller. Anonymkode: 474bb...915 Nå er det vel ikke uten grunn at uttrykket «nyrik-russer» finnes. De elsker glorete merkevarer 🥴 Anonymkode: c8708...861 2
Gjest Kutta Skrevet 15. april 2022 #28 Skrevet 15. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Fretex Anonymkode: a560f...e5e Har fretex i det hele tatt lov å selge piratkopier?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #29 Skrevet 15. april 2022 Kutta skrev (Akkurat nå): Har fretex i det hele tatt lov å selge piratkopier? Selvfølgelig ikke, det er ulovlig å selge piratkopier i Norge og jeg er ganske sikker på at Fretex har vett nok til å destruere denne typen produkter. Anonymkode: 3e1aa...ed6 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #30 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg er enig med dere som peker ut at disse er ulovlige og uetisk produsert. Allikevel så tenker jeg at hvis noen trenger en veske i en slik krisesituasjon som krig er så er en piratkopi mye bedre enn ingen veske. Det er ikke som TS kan levere den til bruktbutikk uansett, fordi de er ulovlige å selge. Å kaste de er jo litt tull når de allerede er kjøpt og noen kan få nytte av de. Anonymkode: 37c90...422 Det verste er at noen ser det som en krise å ikke ha veske.. er man i en krise så trenger mann en sekk. Ikke enda en ting å bære. Anonymkode: b8b04...911 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #31 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det verste er at noen ser det som en krise å ikke ha veske.. er man i en krise så trenger mann en sekk. Ikke enda en ting å bære. Anonymkode: b8b04...911 Veske er kjekt å ha til ting man trenger lett tilgjengelig, så jeg kan se behovet. Medisiner, mobiltelefon, en liten drikkeflaske, samt litt penger er hva jeg ville pakket i håndveska. Anonymkode: 2f7f0...365 1
Gjest laPistola Skrevet 15. april 2022 #32 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veske er kjekt å ha til ting man trenger lett tilgjengelig, så jeg kan se behovet. Medisiner, mobiltelefon, en liten drikkeflaske, samt litt penger er hva jeg ville pakket i håndveska. Anonymkode: 2f7f0...365 Kjekt og ha er ikke det samme som krise. om det er kjekt og ha en piratkopi kommer vel an på moralen. Hadde heller brukt en pose til og ha tingene i om jeg var på flukt og hadde mistet eiendelene mine.
Muskath Skrevet 15. april 2022 #33 Skrevet 15. april 2022 5 hours ago, laPistola said: Gjør de det? Jeg prøvde og finne noe info om det på hjemmesiden deres , men fant det ikke. Det kan vel hende de gjør det hvis de får inn noe som det ikke er lov å selge, selv om du ikke finner noe om det på nettsiden.
Gjest laPistola Skrevet 15. april 2022 #34 Skrevet 15. april 2022 Muskath skrev (1 time siden): Det kan vel hende de gjør det hvis de får inn noe som det ikke er lov å selge, selv om du ikke finner noe om det på nettsiden. Ja, det er derfor jeg spør? Gjør de virkelig det?
Jdz Skrevet 15. april 2022 #35 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva om denne flyktningen ved et senere tidspunkt selger den videre i god tro om vesken er ekte?, eller prøver med viten og vilje å selge som ekte?. Sånne produkter burde aldri vært i sirkulasjon, det finnes absolutt ingenting positivt med piratkopier og de er KUN laget for at noen skal bli svindlet. Anonymkode: 3e1aa...ed6 Eller reiser utenlands? I Norge er det ikke eksplisitt forbudt å kjøpe eller eie falske varer, men det er det faktisk i mange andre land. I Danmark, Frankrike, Italia og flere andre eurpeiske land er det eksplisitt forbudt å inneha eller erverve falske varer. Det finnes eksempler i Europa på at enkelte har fått opptil 10.000 euro i bot, bare for å være i besittelse av en privatkopiert vare. Jeg ville ha kastet de. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #36 Skrevet 15. april 2022 laPistola skrev (7 timer siden): Kjekt og ha er ikke det samme som krise. om det er kjekt og ha en piratkopi kommer vel an på moralen. Hadde heller brukt en pose til og ha tingene i om jeg var på flukt og hadde mistet eiendelene mine. Og jeg ville tatt veska, ettersom den er mer solid enn en pose og lettere å bære, egenskaper som kommer godt med i en krise. Anonymkode: 2f7f0...365 1
Gjest laPistola Skrevet 15. april 2022 #37 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg ville tatt veska, ettersom den er mer solid enn en pose og lettere å bære, egenskaper som kommer godt med i en krise. Anonymkode: 2f7f0...365 Hadde jo kjapt fått tak i noe mer solid enn en bærepose når de først er kommet til Norge da. Det var et eksempel. Hva som helt som ikke piratkopi egentlig. Sikkert mange flyktninger som hadde tatt veska, bare håpe de skjønner den er fake og ikke prøver og selge den og blir kriminelle flyktninger. Så er det de som skjønner bakgrunnen vesken vil gå med den. hadde foretrukket ryggsekk i en krise.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #38 Skrevet 15. april 2022 Jeg skjønner spørsmålet, men jeg ser ikke problemet Anonymkode: 08a59...ef0 1
Flintis Skrevet 15. april 2022 #39 Skrevet 15. april 2022 Kan ikke trådstarter legge en lapp om at det er piratkopier i veska da?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #40 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tror dere konsekvensene kan bli hvis noen som har fått en sånn veske prøver å selge den?, piratkopier er ulovlig å selge i Norge. Piratkopier kan også være resultat av barnearbeid og slavearbeid, dessuten så kan pengene fra denne typen produkter være med på å sponse menneskehandel, terrorisme og narkotrafikk. Det beste er å klippe sånne søppelprodukter i småbiter og kaste det i søpla der de hører hjemme, da slipper man i hvert fall at noen andre blir svindlet eller at noen uvitende blir tatt for å selge piratkopier. Anonymkode: 3e1aa...ed6 Om man kjøper kun 1-2 stk og det ikke er en direkte kopi er det faktisk ikke ulovlig. Jeg kjøpte nylig 4 falske Rolex. Ble åpnet av tollen og de sa at det var såpass dårlige kopier at de var lovlig. Selv synes jeg de ser bra ut. Så nei, pirstkopier er ulovlig om du kjøper store kvanta og selger til samme pris som ekte vare. Anonymkode: 2c86e...4c1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå