Gå til innhold

Innafor å gi falsk veske til flyktningene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen klær som jeg ikke har fått solgt til barn og voksne, som jeg tenkte jeg kunne gi til flyktninghjelpen. Fult brukbare. Men for noen år siden var jeg i Tyrkia og kjøpte 2 falske Chanel vesker. Har ikke brukt de offentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte dem, var som om jeg ikke evnet å tenke klart den tiden og syntes de var så fine. Men jeg har ikke villet bruke dem nettopp fordi jeg vet an blir sett ned på om man går rundt med falske vesker. De er jo fine og brukbare og jeg tenkte at flyktningene kanskje ikke bryr seg så siden de ikke har noe? Jeg vil ikke kaste dem heller, da de som sagt er brukbare og fine. Men er det dårlig i gi dem til flyktningene? Bryr de seg om de er falske? 

Anonymkode: 5188e...235

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så de er ikke bra nok for deg, men skal liksom være bra nok for dem? 

Det er ydmykende. 

Anonymkode: ff79b...762

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de er ikke bra nok for deg, men skal liksom være bra nok for dem? 

Det er ydmykende. 

Anonymkode: ff79b...762

Det får de avgjøre selv. Da har jeg i det minste gitt det til noen i stedet for å kaste.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fretex

Anonymkode: a560f...e5e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en falsk veske? En veske uten bunn? En veske du ikke kan ha ting i, ramler alt ut? Grei ut.

Anonymkode: be4fe...d15

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er en falsk veske? En veske uten bunn? En veske du ikke kan ha ting i, ramler alt ut? Grei ut.

:laugh:

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er du bare vanskelig. En knockoff veske.. alså ligner veldig på merkevare men er falsk

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet

Har det blitt lovlig med piratkopier? 
kast dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror neppe ekte flyktninger forventer å få ekte Chanelvesker. Er de brukandes og ubrukte, er det mer enn godt nok. Det er ei veske, mer eller mindre. 
Jeg er ikke begeistret for piratkopier, det skal være sagt. Jeg støtter ikke den industrien. Men har veskene først blitt produsert, solgt og kjøpt, er det tross alt best for miljøet at de faktisk blir brukt.

Anonymkode: 2f7f0...365

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den fungerer som en veske så er det vel ikke så veldig nøye. Men det er jo ikke sikkert de er så glad i sånne vesker de heller.

Anonymkode: 474bb...915

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innafor.

Anonymkode: 9f68f...f40

• Liker 2
Skrevet

Dere som mener dette "ikke er innafor", hva er problemet? Krenkehysteri?

Er det bedre med 0 veske enn en "falsk" veske? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Lucius
Skrevet

Jeg regner med det er ukrainske flyktninger? Chanelbutikken i Kyiv er fremdeles oppe. 

Skrevet

Gi penger til flyktninghjelpen, veskene leverer du på Fretex.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fretex

Anonymkode: a560f...e5e

Fretex legger de neppe ut for salg da de er falske. Det er ikke lov å selge falske merkevarer i Norge, bare ha dem.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En veske laget identisk med merkevarene bare at den er laget av billig materiale. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen klær som jeg ikke har fått solgt til barn og voksne, som jeg tenkte jeg kunne gi til flyktninghjelpen. Fult brukbare. Men for noen år siden var jeg i Tyrkia og kjøpte 2 falske Chanel vesker. Har ikke brukt de offentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte dem, var som om jeg ikke evnet å tenke klart den tiden og syntes de var så fine. Men jeg har ikke villet bruke dem nettopp fordi jeg vet an blir sett ned på om man går rundt med falske vesker. De er jo fine og brukbare og jeg tenkte at flyktningene kanskje ikke bryr seg så siden de ikke har noe? Jeg vil ikke kaste dem heller, da de som sagt er brukbare og fine. Men er det dårlig i gi dem til flyktningene? Bryr de seg om de er falske? 

Fru Solsikke skrev (44 minutter siden):

Hva tror dere konsekvensene kan bli hvis noen som har fått en sånn veske prøver å selge den?, piratkopier er ulovlig å selge i Norge. Piratkopier kan også være resultat av barnearbeid og slavearbeid, dessuten så kan pengene fra denne typen produkter være med på å sponse menneskehandel, terrorisme og narkotrafikk.

Det beste er å klippe sånne søppelprodukter i småbiter og kaste det i søpla der de hører hjemme, da slipper man i hvert fall at noen andre blir svindlet eller at noen uvitende blir tatt for å selge piratkopier. 

Anonymkode: 3e1aa...ed6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fru Solsikke said:

Nei, det er vel heller det at varen faktisk er ulovlig som er den virkelig negative siden her. Ellers er det selvsagt et fett om vesken heter Per Kåre eller Chanel, så lenge den er funksjonabel og ikke ser av de mest skrekkelige sortene som enkelte av disse overklasselogofirmaene kan gi ut.

Anonymkode: 4aeef...903

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
Muskath skrev (1 time siden):

Gi penger til flyktninghjelpen, veskene leverer du på Fretex.

Hva skal Fretex med vesker de ikke har lov til og selge? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er enig med dere som peker ut at disse er ulovlige og uetisk produsert. Allikevel så tenker jeg at hvis noen trenger en veske i en slik krisesituasjon som krig er så er en piratkopi mye bedre enn ingen veske. Det er ikke som TS kan levere den til bruktbutikk uansett, fordi de er ulovlige å selge. Å kaste de er jo litt tull når de allerede er kjøpt og noen kan få nytte av de. 

Anonymkode: 37c90...422

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...