Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har testet fra 10 dpo og synes ikke testene blir noe særlig sterkere. Har en SA og en kjemisk bak meg de siste månedene, så blir så klart redd for at det skal skje igjen. Fikk «gravid 1-2» på clearblue digital i dag 14 dpo. (Testene er fra 10,11,13 og 14 dpo) Hva tror dere?

84A5B02E-3DBC-4358-BD2E-A2D1888941B6.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med lignende erfaring hvor det har gått bra?😇

Skrevet
Fondant1 skrev (14 minutter siden):

Noen med lignende erfaring hvor det har gått bra?😇

Nei, beklager, det har alltid vært entydig med kjemisk eller sa for meg når strimlene ikke viser stigning, dessverre. 

Skrevet
Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Nei, beklager, det har alltid vært entydig med kjemisk eller sa for meg når strimlene ikke viser stigning, dessverre. 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!😊 Må vel bare forberede meg på nok en kjemisk.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men det ser ikke lovende ut. ☹️

Anonymkode: a449f...c6a

Skrevet

I motsetning til de andre er jeg ikke enig :) strekene stiger i styrke. Og de er ganske sterke i utgangspunktet også, kjemiske ee gjerne veldig svake. Jeg har trua og er helt sikker på disse vil stige enda mer om noen dager. Gratulerer :) 

• Liker 2
Skrevet
Laura80 skrev (21 minutter siden):

I motsetning til de andre er jeg ikke enig :) strekene stiger i styrke. Og de er ganske sterke i utgangspunktet også, kjemiske ee gjerne veldig svake. Jeg har trua og er helt sikker på disse vil stige enda mer om noen dager. Gratulerer :) 

Kjemisk er abort før uke 5+2, det har ikke noe med hvor sterk eller svak en test er i utgangspunktet. 

Skrevet
Neutral90 skrev (44 minutter siden):

Kjemisk er abort før uke 5+2, det har ikke noe med hvor sterk eller svak en test er i utgangspunktet. 

Uansett hva det kalles har jeg trua på disse asså. De fleste kjemiske jeg har vært borti er helt streifende og aldri med så sterk strek: babyplan sine tar veldig land tid for å få knall sterk strek også.

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å la være å teste før et par uker etter forventet mens, så slipper du å stresse og styre så fælt med såkalte "kjemiske" graviditeter.

Ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: 00573...b82

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste er å la være å teste før et par uker etter forventet mens, så slipper du å stresse og styre så fælt med såkalte "kjemiske" graviditeter.

To uker etter ventet mens ? Oi, skulle ønske den type tålmodighet kunne kjøpes på nett eller noe. Jeg hadde aldri hatt sjans til å leve etter det hvertfall.

Skrevet

Har du prøvd med et annet merke?

Skrevet
Fondant1 skrev (15 timer siden):

Hei! Jeg har testet fra 10 dpo og synes ikke testene blir noe særlig sterkere. Har en SA og en kjemisk bak meg de siste månedene, så blir så klart redd for at det skal skje igjen. Fikk «gravid 1-2» på clearblue digital i dag 14 dpo. (Testene er fra 10,11,13 og 14 dpo) Hva tror dere?

84A5B02E-3DBC-4358-BD2E-A2D1888941B6.jpeg

Ser en stigning i styrke på disse strekene!! 🐣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også motsatt erfaring av flere her. Jeg hadde til og med tydelig svakere strek fra en dag til neste da jeg ble gravid med første barn og tok en slik babyplantest hver dag. En kan ikke måle stigning i HCG med noe særlig nøyaktighet med disse testene da de både er forskjellig mengde fargestoff fra test til til test, også om de kommer fra samme pakning. Samt at det vil være litt ulik konsentrasjon på urinen, også om en bare tester den første morgenurinen. 

Mitt svangerskap gikk bra selv om strekene ikke økte tydelig i styrke over flere dager. Jeg anbefaler å prøve å teste minst mulig,  men jeg vet godt at det kan være nærmest umulig om en først har blitt nervøs for at det holder på å gå galt. Jeg tok til tider flere slike strimler om dagen også, og var overbevist om at svangerskapet ville ende galt. 

Anonymkode: 58f4f...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Beklager, men det ser ikke lovende ut. ☹️

Anonymkode: a449f...c6a

Tusen takk for ærlig svar! Forberedt på at dette sannsynligvis ikke går veien.😢

Laura80 skrev (14 timer siden):

Tusen takk! Dette gir meg litt håp, selv om testen i dag ser svakere ut.😊

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skulle virkelig ønske jeg hadde tålmodighet og viljestyrke til det.😅

X-oh skrev (9 timer siden):

Har du prøvd med et annet merke?

Det eneste jeg har prøvd er vanlig babypalan (de over er tidligtester) på 13dpo, som overraskende nok fikk sterkere strek enn tidligtestene (hadde forventet omvendt.) Men hadde bare en sånn test, og har ikke fått tak i noen andre tester nå i påsken.😊

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har også motsatt erfaring av flere her. Jeg hadde til og med tydelig svakere strek fra en dag til neste da jeg ble gravid med første barn og tok en slik babyplantest hver dag. En kan ikke måle stigning i HCG med noe særlig nøyaktighet med disse testene da de både er forskjellig mengde fargestoff fra test til til test, også om de kommer fra samme pakning. Samt at det vil være litt ulik konsentrasjon på urinen, også om en bare tester den første morgenurinen. 

Mitt svangerskap gikk bra selv om strekene ikke økte tydelig i styrke over flere dager. Jeg anbefaler å prøve å teste minst mulig,  men jeg vet godt at det kan være nærmest umulig om en først har blitt nervøs for at det holder på å gå galt. Jeg tok til tider flere slike strimler om dagen også, og var overbevist om at svangerskapet ville ende galt. 

Anonymkode: 58f4f...2ca

Takk for at du deler din historie!❤️ Det ga virkelig håp. Testen min i dag ser svakere ut enn i går, så har begynt å miste motet, men godt å høre at det KAN gå bra!😊

Skrevet

Til oppdatering er dette dagens test sammen med testen fra i går. Lover ikke godt, dette.😢

31214183-7641-4DFA-8AEF-866750D1CCA2.jpeg

Skrevet
Fondant1 skrev (1 time siden):

Til oppdatering er dette dagens test sammen med testen fra i går. Lover ikke godt, dette.😢

Nei nå er den svakere igjen. Så trist :(

Skrevet
Fondant1 skrev (5 timer siden):

Gjør som meg - slutt å teste!! Bestill legetime førstkommende virkedag - få det bekreftet med HCG-blodprøve isteden. 🤍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å gi deg eller andre falske forhåpninger, man skal ikke bruke tester til å måle stigning. Men jeg hadde selv ekstremt lav stigning fra 10-14 dpo, og så ble den plutselig sterkere. Er idag 7+2 og har sett hjerte slå. 

Anonymkode: 057e6...4d6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
kineknute skrev (19 timer siden):

Gjør som meg - slutt å teste!! Bestill legetime førstkommende virkedag - få det bekreftet med HCG-blodprøve isteden. 🤍

Du har rett, jeg skal slutte å teste og heller få det bekreftet med blodprøve. Takk for støtten!🤍

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ønsker ikke å gi deg eller andre falske forhåpninger, man skal ikke bruke tester til å måle stigning. Men jeg hadde selv ekstremt lav stigning fra 10-14 dpo, og så ble den plutselig sterkere. Er idag 7+2 og har sett hjerte slå. 

Anonymkode: 057e6...4d6

Vet egentlig det, men blir litt gal etter å ha mistet tidligere. Fint å høre at det kan gå bra! Må ha vært veldig godt å høre hjertet slå! Lykke til videre!🤍

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...