Gå til innhold

Venninner som inviterer andre med på tur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble skikkelig lei meg idag. Hadde gledet meg til å treffe ei venninne som jeg ikke har  truffet på lenge. Vi hadde planlagt sightseeing i byen og inn og spise et sted etterpå. Jeg har ikke så mange( selvvalgt og introvert som jeg er) nære venninner kun et par  og så virkelig frem til mye latter og  den gode samtalen på tomannshånd- slik vi pleier. Mye å snakke om etter long time no see.

Så ringte  hun nettopp og spurte om en annen venninne også kunne bli med! Denne andre venninnen hadde nettopp ringt henne og spurt om hun ville på tur og da hadde min venninne sagt ja men du kan jo bli med oss på bytur - før hun nå ringte meg og spurte om det var greit. 

Jeg ble så skuffet at jeg sa at de fikk heller gå så kunne hun og jeg heller treffes en annen dag. Ja men er du sikker på at det ikke gjør noe sa min venninne. Huff men dette ble dumt altså gjentok hun 4- 5 ganger Nei det går helt fint sa jeg. Ville ikke vise min skuffelse. Blitt nok skuffet oppigjennom. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Bare betro meg til noen. 

Anonymkode: 3c927...dbc

• Liker 7
  • Hjerte 29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes slikt bare er hyggelig. Det er jo kjedelig at den som også vil finne på noe må sitte hjemme, bare fordi noen insisterer på "tosomhet". Også får man jo mulighet til å møte nye mennesker man mulig går godt overens med. 

Men jeg forstår jo at vi er ulike der. Likevel, veldig sært å kansellere på den måten. Det ble veldig kleint for venninna di, og kan jo raskt påvirke vennskapet om hun opplever dette som sært. 

Anonymkode: 12f9d...0b1

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Jeg er introvert som deg, og slike ting irriterer meg grenseløst. Selv om jeg erkjenner at det ikke blir gjort for å være slem. Min mann er f.eks.en supersosial type som tenker «Jo flere samlet jo bedre», uten å mene noe vondt med det. Han kan finne på å invitere andre par med på våre avtaler/turer og jeg har måttet gi beskjed om at dette er noe jeg ikke liker hvis vi på forhånd har planlagt noe for kun oss to. 

Anonymkode: a969c...8aa

• Liker 20
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner deg veldig godt. Jeg er introvert som deg, og slike ting irriterer meg grenseløst. Selv om jeg erkjenner at det ikke blir gjort for å være slem. Min mann er f.eks.en supersosial type som tenker «Jo flere samlet jo bedre», uten å mene noe vondt med det. Han kan finne på å invitere andre par med på våre avtaler/turer og jeg har måttet gi beskjed om at dette er noe jeg ikke liker hvis vi på forhånd har planlagt noe for kun oss to. 

Anonymkode: a969c...8aa

Hvorfor er det du som har krav på å være alene med andre mennesker om de vil ha med flere.

Introvert har blitt en unnskyldning for å være vanskelig og å få ting på sin måte.

Anonymkode: 55051...c99

• Liker 36
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel den typiske hverdagen til de "introverte".. De ønsker at alle skal tilpasse seg de, for vi må vite. De er jo "introverte".

Du er med denne oppførselen ingen god venninne. 

Anonymkode: 94014...817

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ble så skuffet at jeg sa at de fikk heller gå så kunne hun og jeg heller treffes en annen dag. Ja men er du sikker på at det ikke gjør noe sa min venninne. Huff men dette ble dumt altså gjentok hun 4- 5 ganger Nei det går helt fint sa jeg. Ville ikke vise min skuffelse. Blitt nok skuffet oppigjennom. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Bare betro meg til noen. 

Anonymkode: 3c927...dbc

Her fikk du flere muligheter til å si at det ikke var greit. Venninnen din er ikke tankeleser (men litt korttenkt i dette tilfellet). Ikke si at "det går helt fint" når du ikke mener det. 

Anonymkode: feb45...e60

• Liker 39
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg skjønner deg. Samtidig som dette er ditt problem. Ikke hennes. 
Jeg er lik som deg TS men det kan jeg ikke lempe på andre.. 

Igår feks dro jeg og barnet mitt på hytta til en venninne. Jeg trodde det bare var henne og barna og mannen der men det var det ikke. 
Det var minst 3 andre der som jeg ikke visste om. Men hva skulle jeg gjøre? Snu bilen og kjøre hjem? 
Avogtil må man gjøre det beste utav situasjonen, og jeg fikk faktisk en utrolig fin dag sammen med venninnen min og barnet mitt…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt. 

Jeg tror venninnen din rett og slett ikke tenkte seg om. Detver jo en helt annen situasjon for henne mye mer komfortabelt  å ha 2 venner hun kjenner på tur, en det ville blitt for deg  å.plutselig forholde deg til at hun tar med en fremmed når dere har en avtale. 

Jeg syns heller ikke det er noe kjekt når en har avtale med en venninne, så må en plutselig forholde seg til en person man ikke kjenner. Ofte er det jo ting man ønsker å snakke med venninner om  kanskje litt personlig ting også..  spesielt når man ikke ser hverandre så ofte. 

Det går jo ikke når det plutselig blir en ekstra person..  da blir det jo mer at en tar den inkluderende høflige rollen og legge vekk egne behov til fordel for å gjøre det hyggelig for den nye liksom. Kan være greitt det, men det er jo ikke alltid det man trenger. 

Anonymkode: 8bb5a...f30

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv introvert, men jeg synes du kunne sagt i fra hvorfor du plutselig ikke ville bli med i stedet for å late som det var greit. Ingen er tankelesere. Du kan jo dessuten snu det på hodet, hva om du var den tredje venninnen, ville det ikke da føles avvisende om de to andre sa at hun ikke fikk bli med for de ville være bare to sammen? Jeg synes det var riktig å invitere henne med. 

Anonymkode: 427f5...dd7

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg er ikke introvert, men om jeg hadde vært i samme situasjon som deg, så hadde jeg blitt skuffet. Det blir en helt annen setting når man er tre stk enn når man er to. Jeg hadde sikkert ønsket å ha fortrolige samtaler med min venninne, men det utgår jo når man blir tre. 

Anonymkode: 5719b...99e

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Utidig at folk inviterer andre med til noe som var ment som en tomannshåndsgreie i utgangspunktet. Jeg skjønner deg godt her TS, jeg ville gjort det samme selv, sagt det var greit og sendt de på tur. 

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da burde du ha sagt det til venninnen din. Ikke lyve og så bli sur i etterkant.

Anonymkode: 55051...c99

Dette.

Bortsett fra jugingen skjønner jeg deg godt.
Man forbereder seg på å bare være to personer og så plutselig få beskjed om at det blir enda en person å forholde seg til

Anonymkode: a5fa3...de6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det er jo her du gjorde feil. Her kunne du fint gitt beskjed om at du var skuffet, og at dere hadde en avtale. Og når hun spør flere ganger om det er greit, og du lyver og sier det er greit så går jo venninnen ut ifra at det var greit. 

Anonymkode: d5976...005

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette med å være introvert å gjøre? 

Anonymkode: e7ae5...b7f

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ikke syns noe om at hun inviterte en venninne når du hadde gledet deg til en dag bare dere to. Men du må faktisk tørre å stå opp for deg selv og si hva du har lyst og behov for. Jeg tror nok at hun prøvde å være snill og inkluderende og inviterte henne med slik at hun andre venninnen ikke måtte være alene. 

Anonymkode: d2fdb...5e2

• Liker 9
Skrevet

Skjønner deg godt jeg! Noen ganger så er 3 "a crowd". Er ikke noe i veien for å ville være alene med venninna si en dag, introvert eller ikke.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er jo her du gjorde feil. Her kunne du fint gitt beskjed om at du var skuffet, og at dere hadde en avtale. Og når hun spør flere ganger om det er greit, og du lyver og sier det er greit så går jo venninnen ut ifra at det var greit. 

Anonymkode: d5976...005

Tror nok venninnen forstod det ikke var greit med kommentaren "det ble dumt dette"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...