Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For gå politihøgskolen må man være utadvent type?

Anonymkode: a4631...34c

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For gå politihøgskolen må man være utadvent type?

nei

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha evne til å snakke med mange ulike typer personer. For å jobbe i politiet er det en fordel å kunne kommunisere godt. Både med kollegaer, sårbare eller ustabile personer, kriminelle og selvfølgelig medstudenter. Politiyrket handler mye om kommunikasjon! Du trenger ikke være ekstremt utadvent, men det er en fordel å kunne snakke med ulike typer mennesker.

Anonymkode: 72d08...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du varmer opp og får lettere for å snakke med folk i jobben :) Jeg er ikke politi men jeg har en jobb der jeg må snakke med kunder og du blir fort bedre på sånne ting. Ikke la det hindre deg i å bli politi i allefall! :) 

Anonymkode: fee52...fda

AnonymBruker
Skrevet

det finnes faktisk en tråd på Diskusjon.no om Politihøgskolen. Under kategorien "jobb og utdannelse"

Full av tidligere studenter, eller nåværende studenter.          

Anonymkode: 57211...6df

Skrevet

Er ikke jobber i politiet 100% kvoterte da? Tvilsomt at "introvert" kommer særlig høyt opp når det er så mye annet å sortere i...

Skrevet (endret)

Det største problemet vil være å få jobb.. Kanskje du får en stilling langt oppe i Kirkenes om du er heldig. Er ikke verdt å bli politi nå til dags. Utdannes alt for mange i forhold til antall stillinger tilgjengelig..

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke for stjele tråden, men jeg har en aspergers diagnose. Vil bli politi.  På helsekravene står det at det er diskvalifiserende med mindre man har spesialisterklæring.  Hvem er det som skal skrive en slik erklæring og egentlig hva skal de skrive?  jeg fikk min diagnose som barn og der jeg fikk den har lagt ned, siden de har slått sammen avdelinger osv.  De vet jo ikke hvordan jeg er idag heller med tanke på det er iverfall 15 år siden jeg fikk diagnosen. Min fastlege har jeg hatt lenge. Han vet jo ikke hvordan jeg er i hverdagen, og selv mener jeg at jeg liten grad har plager.  Min fastlege har tidligere sagt han ikke så noen problem med at jeg skulle ha karriere i forsvaret med min diagnose/for han også har sagt jeg i liten grad er plaget i hverdagen.

Skrevet
A-hunter skrev (5 timer siden):

Er ikke jobber i politiet 100% kvoterte da? Tvilsomt at "introvert" kommer særlig høyt opp når det er så mye annet å sortere i...

Kvotert? Hva betyr det? Opptaket til studiet består av en rekke tester, både evnetester og personlighetstester, samt fysiske tester. I tillegg konkurrerer man på poeng fra videregående.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

ikke for stjele tråden, men jeg har en aspergers diagnose. Vil bli politi.  På helsekravene står det at det er diskvalifiserende med mindre man har spesialisterklæring.  Hvem er det som skal skrive en slik erklæring og egentlig hva skal de skrive?  jeg fikk min diagnose som barn og der jeg fikk den har lagt ned, siden de har slått sammen avdelinger osv.  De vet jo ikke hvordan jeg er idag heller med tanke på det er iverfall 15 år siden jeg fikk diagnosen. Min fastlege har jeg hatt lenge. Han vet jo ikke hvordan jeg er i hverdagen, og selv mener jeg at jeg liten grad har plager.  Min fastlege har tidligere sagt han ikke så noen problem med at jeg skulle ha karriere i forsvaret med min diagnose/for han også har sagt jeg i liten grad er plaget i hverdagen.

Da må du snakke med fastlegen din.

Skrevet
jabx skrev (2 timer siden):

Kvotert? Hva betyr det? Opptaket til studiet består av en rekke tester, både evnetester og personlighetstester, samt fysiske tester. I tillegg konkurrerer man på poeng fra videregående.

Du skjønner at det er en viss forskjell på opptak til politihøyskolen og stillinger i politiet?

Skrevet
A-hunter skrev (4 timer siden):

Du skjønner at det er en viss forskjell på opptak til politihøyskolen og stillinger i politiet?

Hva mener du? Alle som kan søke stilling i politiet er kvalifiserte, da de har bestått nettopp dette studiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...