AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Hvordan takle å være sammen med svigermor i ulike settinger, når man veit at hun baksnakker deg etterpå? samtidig som hun forskjellsbehandler mine, dine og våre barn? Det er vanskelig å forholde seg til henne.. jeg kjenner jeg blir avmålt og rar i sosiale settinger hvor hun også er. Ingen vits i å konfrontere, da det nektes på alt. Hun baksnakker sine barn til sine andre barn, og også kjærester. Virker nesten som at hun ønsker å skape drama. Ta opp? Konfrontere? Være avmålt? Late som ingenting? Hva skal man gjøre i en sånn situasjon…? trenger sårt råd. Kjenner jeg har lite lyst å være rundt dama, men barnebarn og mann gjør slik at vi må det nå og da.. Anonymkode: bc15a...e07
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Det her kunne jeg ha skrevet. Har også en slik svigermor. Hun setter opp sine barn opp mot hverandre ved å baksnakke og legge til litt. Også partnere og barnebarn blir dratt inn. Hun også forskjellsbehandler veldig. Jeg er så lite som mulig med henne, mannen min er heller ikke så begeistret for å være sammen med henne. Da han vet hun lyver og baksnakker. Men når jeg er sammen med henne så oppfører jeg meg normalt, men deler ingenting med henne. Vi i familien vet jo at hun holder på sånn, men greit er det ikke. Men det er ikke en kamp jeg tar, den for barna hennes ta. Anonymkode: 2e6a2...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det her kunne jeg ha skrevet. Har også en slik svigermor. Hun setter opp sine barn opp mot hverandre ved å baksnakke og legge til litt. Også partnere og barnebarn blir dratt inn. Hun også forskjellsbehandler veldig. Jeg er så lite som mulig med henne, mannen min er heller ikke så begeistret for å være sammen med henne. Da han vet hun lyver og baksnakker. Men når jeg er sammen med henne så oppfører jeg meg normalt, men deler ingenting med henne. Vi i familien vet jo at hun holder på sånn, men greit er det ikke. Men det er ikke en kamp jeg tar, den for barna hennes ta. Anonymkode: 2e6a2...dbf Det tenker jeg også, det er en kamp sønnen hennes får ta.. men det er veldig slitsomt for meg. Kjenner jeg får klump i magen hver gang vi «må» innom dem. Det er så manipulerende å sette egne barn opp imot hverandre. Kanskje jeg bare skal gjøre som deg? Være med så lite som mulig, finne egne unnskyldninger for at jeg skal noe annet som jeg «må» når jeg veit mannen skal dit. mer vanskelig dette! Har jobba så hardt for å få et godt forhold i mange år, men det nytter ikke rett og slett. Takk for svar! Det er akkurat slik hos meg også. TS Anonymkode: bc15a...e07
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Gi henne en skikkelig omgang i senga, så roer hu seg ned tror jeg 😍 Anonymkode: f4b55...da0 1
Trilili Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Lat som ingenting er mitt beste råd. Alle baksnakker alle...
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Jeg syns godt du kan begrense besøkene til et minimum. Særlig hvis det er forskjellsbehandling av barnebarn også, det bør barna skjermes for. Mannen din kan ikke forvente at du skal forholde deg til dama som om ingenting skjer når hun er så giftig. Du har lov å sette grenser når alt i deg skriker av motvilje! Anonymkode: 9a46b...066 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Begrens kontakt der du kan, del minimalt og gi minst mulig oppmerksomhet utover alminnelig høflighet. Har ei sånn ei, jeg også. Setter alle opp mot alle; barnebarn mot barnebarn, barn mot sine partnere, barn mot svigerbarn, barn mot barn. Og selv er hun det stakkars, uskyldige offeret som alle er så slemme mot, eller helten som redder dagen slik at hun kan akke og oie seg til alt med puls om alt hun har måttet ofre. Alt som ikke er slik hun vil ha det/så det for seg, kritiseres eller latterliggjøres i det uendelige. Uff... Anonymkode: c2ddf...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Takk for alle svar! Ser nå at det ikke bare er jeg og vi som sliter med sånt tull. alt som ikke gjøres slik hun ønsker eller tenker er best, latterliggjøres og «idiotifiseres». tar til meg alt av tips som er kommet. Kommer nå til å begrense kontakt, dele lite og bare være grei nok på et ok stadie når vi treffes! TS Anonymkode: bc15a...e07 2
Gjest supernova_87 Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Anerkjenn deg selv og dine vanskelige følelser i det hele. Jeg har merket at det er mye enklere å tåle andres PISS og drama, når jeg anerkjenner at dette faktisk ER slitsomt, og det tærer på. Klart det gjør. Slike mennesker har dog ofte en tendens til å få en selv til å føle seg som dramatisk og krenkbar, og gaslighter deg til å tvile på dine reaksjoner. Husk at HUN er sånn mot dere alle, det handler ikke om deg. Vær raus og varm mot deg selv, og ta nødvendige forhåndsregler for at hun ikke skal få ødelegge høytider og ferier. ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for alle svar! Ser nå at det ikke bare er jeg og vi som sliter med sånt tull. alt som ikke gjøres slik hun ønsker eller tenker er best, latterliggjøres og «idiotifiseres». tar til meg alt av tips som er kommet. Kommer nå til å begrense kontakt, dele lite og bare være grei nok på et ok stadie når vi treffes! TS Anonymkode: bc15a...e07 "idiotifiseres" 🤣 Godt sagt, det uttrykket liker jeg! Anonymkode: c2ddf...7a6
Rhodiola Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Med vennlig hilsen Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg