Gå til innhold

Hvordan flytte når man ikke har familie eller venner som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt, så tenker jeg du må se på løsninger fremfor problemer. Det må da finnes ett menneske du kan spørre om å få hjelp til å kjøre hjem noen flyttelasser. Det har de rimelig på europris. Evnt bære hjem 10 og stk. Da de er pakket sammen i tråd. 

Evnt ta en drosjetur hjem. Hør med feks en nabo. 

Pakking klarer du selv. Pakk ned ettt og ett rom, begynn med de tingene du trenger minst. Pakk en bag med klær som holder til en uke med skift. Dytt resten i søppelsekker. 

Vil vel ikke anbefale random folk til å bære om du ikke stoler på bærere. Så her må du nok da bare bite i det sure eplet å bestille flyttebyrå til å bære ut for deg. Ellers finnes det feks noen russegrupper ol, som kunne ha hjulpet deg. 

Anonymkode: 14851...f1f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da må jeg kjøpe esker et sted og bære dem hjem. De er store og tunge, og jeg har ikke bil 

Anonymkode: 20931...497

Det kan du bestille hjem. Forresten så har jeg kjøpt flytteesker på clas ohlson og tatt de på bussen hjem. Går fint. Men må ta 1 eller 2 bunter av gangen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Først av alt, så tenker jeg du må se på løsninger fremfor problemer. Det må da finnes ett menneske du kan spørre om å få hjelp til å kjøre hjem noen flyttelasser. Det har de rimelig på europris. Evnt bære hjem 10 og stk. Da de er pakket sammen i tråd. 

Pakking klarer du selv. Pakk ned ettt og ett rom, begynn med de tingene du trenger minst. Pakk en bag med klær som holder til en uke med skift. Dytt resten i søppelsekker. 

Vil vel ikke anbefale random folk til å bære om du ikke stoler på bærere. Så her må du nok da bare bite i det sure eplet å bestille flyttebyrå til å bære ut for deg. Ellers finnes det feks noen russegrupper ol, som kunne ha hjulpet deg. 

Har ikke flyttebyrå "random bærere"? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo benytte deg av flyttebyrå, og de kan levere flytteesker før flyttedagen. Så får du pakke det du skal på forhånd, så kommer de og flytter det for deg når flyttedagen kommer.

Anonymkode: e0bc6...08d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er faste mennesker som jobber der. De tar ikke inn fra gata.

Anonymkode: e0bc6...08d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bil. Flyttebyrå flytter selvfølgelig alle eskene, men jeg er en skikkelig control freak, stoler ikke på folk 😕

Pakk det mest verdifulle i en koffert eller to, så har du kontroll på det selv :) jeg pakker alltid klær og toalettsaker for en uke i en koffert (og den flytter jeg selv), da slipper jeg å stresse med å pakke ut.

Du må bare godta å få hjelp her rett og slett. Hvis ikke du har venner som kan hjelpe må du stole på flyttebyrå. 

Anonymkode: ac984...bbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Flyttebyrå har ansatte som har det som jobb å bære ut og inn ting. Så hvis du ikke stoler på bærere, bør du iallfall velge noen som har det som daglig jobb. De kan jo jobben sin

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var du helt alene? 

Hva mener du? Jeg flyttet alene, ja. Skulle inn i ny bolig som jeg eier alene. Dessuten flyttet jeg midt i juli, og alle jeg kjente var på ferie. Jeg ville uansett ikke dra veksler på venner og familie på den måten og forlange hjelp til noe så tungt. Da betaler jeg heller profesjonelle for det.

Jeg synes å leie flyttebyrå var vel anvendte penger, og de gjorde en fantastisk jobb, jobbet så svetten silte uten å ta pauser en gang. Var bare for meg å sitte og vente til de var ferdige. Anbefaler flyttebyrå!

Anonymkode: d97c3...925

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for "hjelpen". Føler du deg bedre nå? 

Hvorfor skal jeg føle meg bedre bare fordi jeg påpeker at du ikke gjør annet enn å argumentere for at det er ingen tips og råd som er gode nok.

Denne tråden kommer til å vare i det uendelige, som så mange andre lignende tråder der hvor TS lager problemer om absolutt alt. 

Anonymkode: 6865a...510

• Liker 12
  • Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, så det jeg trenger er førerkort og bil. Det har jeg ikke, men godt å vite 🙂 

Nei, om du ikke har det så kan du bruke et flyttebyrå. Eventuelt så kan du legge ut jobben på Mitt anbud eller noe. Om det er pris du tenker på.

Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da må jeg kjøpe esker et sted og bære dem hjem. De er store og tunge, og jeg har ikke bil 

Nei, de er jo ikke det. Jeg gjorde det og det går helt fint å ta med på bussen. Du trenger heller ikke å ta de største eskene. Det er ikke anbefalt uansett siden de blir tyngre å bære.

Eventuelt kan du bestille taxi og ta med eskene med den.

Her må du se etter løsninger og ikke problemer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da jeg flyttet før, hadde jeg alltid venner eller kjæreste som hjalp meg med å pakke, flytte ting. Moralsk støtte hjalp selvfølgelig også. Nå er jeg helt alene. Vet ikke hvordan å fikse alt dette HELT alene 

Du pakker selv.

Monterer ned det som må monteres ned selv.

Stapper  ting inn i bilen.

Alt går.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har ikke bil. Flyttebyrå flytter selvfølgelig alle eskene, men jeg er en skikkelig control freak, stoler ikke på folk 😕

Hvorfor stoler du ikke på flyttefolk? Tror du de stjeler tingene dine? Mister eskene? 

Anonymkode: 8dfb2...dca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pakk det mest verdifulle i en koffert eller to, så har du kontroll på det selv :) jeg pakker alltid klær og toalettsaker for en uke i en koffert (og den flytter jeg selv), da slipper jeg å stresse med å pakke ut.

Du må bare godta å få hjelp her rett og slett. Hvis ikke du har venner som kan hjelpe må du stole på flyttebyrå. 

Anonymkode: ac984...bbc

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva mener du? Jeg flyttet alene, ja. Skulle inn i ny bolig som jeg eier alene. Dessuten flyttet jeg midt i juli, og alle jeg kjente var på ferie. Jeg ville uansett ikke dra veksler på venner og familie på den måten og forlange hjelp til noe så tungt. Da betaler jeg heller profesjonelle for det.

Jeg synes å leie flyttebyrå var vel anvendte penger, og de gjorde en fantastisk jobb, jobbet så svetten silte uten å ta pauser en gang. Var bare for meg å sitte og vente til de var ferdige. Anbefaler flyttebyrå!

Anonymkode: d97c3...925

Tusen takk 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurte jeg også på en gang jeg skulle flytte. Flyttebyrå var ikke aktuelt, for enten ble det altfor dyrt i forhold til hva jeg hadde, (hadde få ting, men store og tunge), eller så hørte jeg aldri etter å ha oppgitt hva jeg skulle ha flyttet hvor.

Jeg fikk til slutt hjelp på småjobber på finn.no, det er vel borte nå, men det finnes vel mange facebook-grupper der folk tilbyr hjelp til div. småjobber? Bare ha sunn skepsis og sjekk den som skal hjelpe deg, så går nok det greit.

Anonymkode: d993f...1b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette lurte jeg også på en gang jeg skulle flytte. Flyttebyrå var ikke aktuelt, for enten ble det altfor dyrt i forhold til hva jeg hadde, (hadde få ting, men store og tunge), eller så hørte jeg aldri etter å ha oppgitt hva jeg skulle ha flyttet hvor.

Jeg fikk til slutt hjelp på småjobber på finn.no, det er vel borte nå, men det finnes vel mange facebook-grupper der folk tilbyr hjelp til div. småjobber? Bare ha sunn skepsis og sjekk den som skal hjelpe deg, så går nok det greit.

Anonymkode: d993f...1b9

Å nei, sånne random finn og facebook greier er definitivt ikke trygt. 

Hva mener du med dyrt? Flyttebyrå tar cirka 1000 kroner per time, men man trenger vel ikke mer enn to-tre timer hvis man ikke eier så mye? 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har benyttet flyttebyrå flere ganger. Disse lånte meg esker fordi de mente at eskene de hadde var bedre egnet til å stable i deres bil enn esker kjøpt i tilfeldige størrelser. De leverte eskene i god tid før flyttedagen og hentet eskene etter at de var pakket ut etter avtale.

Ellers har jeg bestilt på nett og fått levert esker hjem. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (33 minutter siden):

Jeg har benyttet flyttebyrå flere ganger. Disse lånte meg esker fordi de mente at eskene de hadde var bedre egnet til å stable i deres bil enn esker kjøpt i tilfeldige størrelser. De leverte eskene i god tid før flyttedagen og hentet eskene etter at de var pakket ut etter avtale.

Ellers har jeg bestilt på nett og fått levert esker hjem. 

Husker du hvor mye du betalte? 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker du hvor mye du betalte? 

Det er over 15 år siden. Så det er neppe relevant nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...