Gå til innhold

Hvordan flytte når man ikke har familie eller venner som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg flyttet før, hadde jeg alltid venner eller kjæreste som hjalp meg med å pakke, flytte ting. Moralsk støtte hjalp selvfølgelig også. Nå er jeg helt alene. Vet ikke hvordan å fikse alt dette HELT alene 

Anonymkode: 20931...497

• Hjerte 2
Skrevet

Pakke klarer du vel selv? Du må nesten betale deg ut av det. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Flyttebyrå, selvfølgelig. 

Anonymkode: bec30...62c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg flyttet før, hadde jeg alltid venner eller kjæreste som hjalp meg med å pakke, flytte ting. Moralsk støtte hjalp selvfølgelig også. Nå er jeg helt alene. Vet ikke hvordan å fikse alt dette HELT alene 

Søppeltaxi for å kaste og flyttebyrå, og så kan flyttebyrå hjelpe å vaske og pakke åså :) Søppeltaxi kan noen ganger flytte for deg åså, om du har lite møbler og dette er billigere vil jeg tro. Jeg satser på dette snart. Man kan åså spørre på facebook eller finn om noen vil hjelpe?

Anonymkode: 745d2...674

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter flyttebyrå som folk bruker. 

Anonymkode: 1776a...668

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en lang liste over alt som må gjøres, og ta en ting av gangen. Flytte kasser kan du gjøre selv om du har bil, møbler kan du få hjelp av flyttebyrå av.

Anonymkode: ac984...bbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er noe som heter flyttebyrå som folk bruker. 

Anonymkode: 1776a...668

Trenger ikke å være sarkastisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skriv en lang liste over alt som må gjøres, og ta en ting av gangen. Flytte kasser kan du gjøre selv om du har bil, møbler kan du få hjelp av flyttebyrå av.

Anonymkode: ac984...bbc

Har ikke bil. Flyttebyrå flytter selvfølgelig alle eskene, men jeg er en skikkelig control freak, stoler ikke på folk 😕

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (31 minutter siden):

Pakke klarer du vel selv? Du må nesten betale deg ut av det. 

Da må jeg kjøpe esker et sted og bære dem hjem. De er store og tunge, og jeg har ikke bil 

AnonymBruker
Skrevet

I voksen alder er det jo ikke så normalt å trekke på den typen tjenester lenger. Så alle jeg kjenner har brukt flyttebyrå de siste årene.

Alt fra de som pakker ut av skap og skuffer, og også tar det opp basert på instrukser. Til de som bare kommer og bærer og frakter. 

Anonymkode: 51c33...bb4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da må jeg kjøpe esker et sted og bære dem hjem. De er store og tunge, og jeg har ikke bil 

Du bestiller hjemlevering. 

Du tar taxi hjem. 

Du leier bil noen dager. 

Eller leier inn flyttebyrå som har utstyr selv. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bil. Flyttebyrå flytter selvfølgelig alle eskene, men jeg er en skikkelig control freak, stoler ikke på folk 😕

Da får du bli boende da. Har du ingen venner, ingen familie, ingen bil, ikke ønsker å leie inn flyttebyrå, og generwlt ukke stoler på noen så undres det hvorfor du oppretter en tråd på Internett for å få tips og råd. 

Gud så vanskelig folk er. 

Anonymkode: 6865a...510

• Liker 39
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du bare skal bli boende:laugh:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

I voksen alder er det jo ikke så normalt å trekke på den typen tjenester lenger. Så alle jeg kjenner har brukt flyttebyrå de siste årene.

Alt fra de som pakker ut av skap og skuffer, og også tar det opp basert på instrukser. Til de som bare kommer og bærer og frakter. 

Det er helt vanlig at venner hjelper med å pakke. Ikke møbler, men helt vanlige ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet i 2016, og hadde rundt 50 pappesker + en del møbler å flytte. Betalte et flyttebyrå med flyttebil, og de tok 5500 kr for jobben. Da bar og lastet de alt inn i flyttebilen, kjørte fra A til B, bar alle kasser og møbler opp tre etasjer uten heis.

Da var det bare for meg å vente og slappe av mens de jobbet, og så betale, og begynne og pakke ut.

Det kan man forresten også betale folk for å gjøre (pakke ut), men det tenker jeg er best å gjøre selv, for flyttefolkene vet jo ikke hvor du vil ha alt og du vil bare måtte begynne og lete etter ting i etterkant om du ikke plasserer det selv i skuffer og skap og rom.

Anonymkode: d97c3...925

• Liker 11
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du førerkort? Lei deg en varebil og kjør flyttelasset selv. Betal noen for å hjelpe deg med å bære det som du ikke klarer selv.

Ellers er det ganske normalt å få et flyttebyrå til å gjøre jobben.

Hva er alternativet? Å ikke flytte? 

Anonymkode: 56b78...1ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da får du bli boende da. Har du ingen venner, ingen familie, ingen bil, ikke ønsker å leie inn flyttebyrå, og generwlt ukke stoler på noen så undres det hvorfor du oppretter en tråd på Internett for å få tips og råd. 

Gud så vanskelig folk er. 

Anonymkode: 6865a...510

Takk for "hjelpen". Føler du deg bedre nå? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg flyttet i 2016, og hadde rundt 50 pappesker + en del møbler å flytte. Betalte et flyttebyrå med flyttebil, og de tok 5500 kr for jobben. Da bar og lastet de alt inn i flyttebilen, kjørte fra A til B, bar alle kasser og møbler opp tre etasjer uten heis.

Da var det bare for meg å vente og slappe av mens de jobbet, og så betale, og begynne og pakke ut.

Det kan man forresten også betale folk for å gjøre (pakke ut), men det tenker jeg er best å gjøre selv, for flyttefolkene vet jo ikke hvor du vil ha alt og du vil bare måtte begynne og lete etter ting i etterkant om du ikke plasserer det selv i skuffer og skap og rom.

Anonymkode: d97c3...925

Var du helt alene? 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Man trenger vel ikke å være så frekk når noen spør om hjelp? Jeg blir helt matt av hvordan enkelte svarer.

Jeg var helt alene sist jeg flyttet så gjorde alt selv. Pakket alt, vasket og flyttet ut selv. Jeg hadde ikke noe særlig møbler så derfor gjorde jeg alt alene. Kjøpte inn esker og annet litt etter litt.

Jeg flyttet innad i samme by så leide en liten varebil og kjørte et par ganger frem og tilbake.

Men ser i ettertid at jeg nok burde ha leid inn et flyttebyrå. Det ble veldig kort tid på å flytte ut og vaske alt på en dag, men det gikk på et vis. Jeg undervurderte hvor mye det faktisk er å gjøre :)

AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (27 minutter siden):

Man trenger vel ikke å være så frekk når noen spør om hjelp? Jeg blir helt matt av hvordan enkelte svarer.

Jeg var helt alene sist jeg flyttet så gjorde alt selv. Pakket alt, vasket og flyttet ut selv. Jeg hadde ikke noe særlig møbler så derfor gjorde jeg alt alene. Kjøpte inn esker og annet litt etter litt.

Jeg flyttet innad i samme by så leide en liten varebil og kjørte et par ganger frem og tilbake.

Men ser i ettertid at jeg nok burde ha leid inn et flyttebyrå. Det ble veldig kort tid på å flytte ut og vaske alt på en dag, men det gikk på et vis. Jeg undervurderte hvor mye det faktisk er å gjøre :)

Ok, så det jeg trenger er førerkort og bil. Det har jeg ikke, men godt å vite 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...