Litt Lost Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295587 Legen må ha vært gal, full, ruset, ett eller annet, ingen med vettet i behold ville vel gjort dette? Snakk om å gi damer fødselsangst! Takke meg til vanlig fødsel med revning her og der! Endret 3. november 2005 av Litt Lost
Gjest Violetta Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Jeg skjønner ikke hvordan de kan skrive at han "lot henne føde" via keisersnitt. Det er da en operasjon og fullstendig vanvittig å foreta uten bedøvelse. Burde vært sagt opp og nektet å jobbe som kirurg resten av livet.
Gjest Milah Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Hadde jeg vært faren i denne situasjonen, hadde jeg gått til fysisk angrep på legen, for å stoppe han..
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Og risikert at kjerringa hadde blødd i hjel? SS
Gjest Melk Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Skulle gjerne hatt sykehusets kommentar til hvorfor det ble slik. Har opplevd noe tilsvarende selv (ikke fullt så ille, men i samme sjanger) og det var virkelig jævlig. I journalen står det ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #6 Skrevet 3. november 2005 Det får vi sikkert ikke pga taushetsplikten, men du må regne med det blir en personalsak ut av det.
NullHull Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Dere kan lese mer om det i denne artikkelen fra Expressen. Helt grusomt!!
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. november 2005 #8 Skrevet 4. november 2005 Og risikert at kjerringa hadde blødd i hjel? ← Utifra artikkelen hadde det vært mulig å stoppe han før han hadde begynt å kutte. Da kunne man fått tilkalt en annen lege til å foreta sin vurdering.
Superlammet Skrevet 4. november 2005 #9 Skrevet 4. november 2005 Utifra artikkelen hadde det vært mulig å stoppe han før han hadde begynt å kutte. Da kunne man fått tilkalt en annen lege til å foreta sin vurdering. ← Tror nok ikke man tenker slikt når en lege sier "Har ikke tid, dette må gjøres med en gang." Med tanke på at en lege har en tillittsstilling vil jeg tro at man faktisk stoler på legens vurdering. I dette tilfelle vet vi ikke sikkert, annet enn hva kvinnen selv oppfattet situasjonen som. Legen vil jo ikke kommentere saken, og saken har enda ikke blitt vurdert av andre organer.
Nelle Skrevet 4. november 2005 #10 Skrevet 4. november 2005 Fy faen!!!! Uten bedøvelse!!! Er det mulig!!??? Jeg er i sjokk. Han legen må faen meg være helt fullstendig på jordet.
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. november 2005 #11 Skrevet 4. november 2005 (endret) Tror nok ikke man tenker slikt når en lege sier "Har ikke tid, dette må gjøres med en gang." Med tanke på at en lege har en tillittsstilling vil jeg tro at man faktisk stoler på legens vurdering. I dette tilfelle vet vi ikke sikkert, annet enn hva kvinnen selv oppfattet situasjonen som. Legen vil jo ikke kommentere saken, og saken har enda ikke blitt vurdert av andre organer. ← Det sto i den ene artikkelen at også sykesøstrene reagerte kraftig på dette. Jeg ser heller ikke på leger som noen autoritetspersoner, og er veldig bevisst at de gjør kritiske feil nokså ofte, så jeg ville nok reagert. Jeg kjenner flere som har sett seg nødt til å true leger med juling før de ble hørt, og de har vist seg i etterkant å ha handlet riktig, simpelten ved å bruke sunn fornuft. Jeg forstår at ikke alle tenker på denne måten, men det er slik jeg ser det. Endret 4. november 2005 av Varg-Menja
Nelle Skrevet 4. november 2005 #12 Skrevet 4. november 2005 Jeg ser heller ikke på leger som noen autoritetspersoner. Jeg ser heller på de som litt tilbakestående.
Gjest Melk Skrevet 4. november 2005 #13 Skrevet 4. november 2005 Herregud så fjåsete utsagn. Ja, det finnes leger som ikke er ok, men jammen meg hadde ikke livet vært leit uten leger. Jeg tror også vi i hovedsak skal være glade for at det er legene som sitter med ansvaret (og autoriteten), og at ikke hvilken som helst legperson, sykepleier og hjelpepleier kan komme og omgjøre på det en lege sider av eget forgodtbefinnende. Det finnes nemlig tilbakestående mennesker i disse gruppene også.... Men at leger ikke alltid har rett er jeg enig i. Men det samme gjelder jo alle andre yrkesgrupper.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #14 Skrevet 4. november 2005 Herregud, forferdelig historie, det høres jo ut som dagliglivet på sentralsykehuset i østfold, Fredrikstad Der vrimler det av slike lignende historier med ukvalifisert personell og dårlige leger.. Stakkars de pasientene som kommer utfor slike inkompetente leger og annet helsepersonell.!
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. november 2005 #15 Skrevet 5. november 2005 (endret) Ja, det finnes leger som ikke er ok, men jammen meg hadde ikke livet vært leit uten leger. ← Jeg er enig i dette, men synes likevel man skal bruke hodet når man har med leger å gjøre. Iom at det er mellom 1500 og 4000 nordmenn som dør hvert år av legetabber, så må det være lov å være litt kritisk. (Tallet stammer fra en nokså stor undersøkelse de hadde på tematikken for en tid tilbake, og er såpass unøyaktig nettopp pga manglende rapportering om egne tabber.) Endret 5. november 2005 av Varg-Menja
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #16 Skrevet 5. november 2005 Jeg er enig i dette, men synes likevel man skal bruke hodet når man har med leger å gjøre. Iom at det er mellom 1500 og 4000 nordmenn som dør hvert år av legetabber, så må det være lov å være litt kritisk. (Tallet stammer fra en nokså stor undersøkelse de hadde på tematikken for en tid tilbake, og er såpass unøyaktig nettopp pga manglende rapportering om egne tabber.) ← Der er jeg fullstendig enig med deg. Det er skremmende at dette dysses ned, tallene på pasientskader er oppsiktsvekkende høye og gråtallene er høyere. Altfor mange pleiepersonell og andre rundt legene er for passive og sier ikke i fra. Mange leger er arrogante og går i sin egen verden.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #17 Skrevet 5. november 2005 Leger er jo mennesker de og, og de kan gjøre feil. Jeg ble feilbedømt av fire leger jeg, de mente det ikke var noe mer å gjøre. Men *tadaaaaaa* Her er Frysepulver. Selvfølgelig tenker jeg jo på de legene, og lurer på hva som gjorde at de tenkte slik, men de gjorde jo en vurdering; FIRE stykker. Det var nok en grunn til det.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #18 Skrevet 5. november 2005 Dette var perverst,men de svenske myndigheter en ganske spesielle,klarre å vri og vrene på alt,så hun vinner sikkert ikke frem. Jeg har familie i sverige,har selv bodd der og opplevde alt og alle som en haug kverulanter,ingen vil ta ansvar,den vanlige mann i gata taper for det meste. Mitt første keisersnitt ble utført i sverige for mange år siden,ikke noe kjære gud der i gården nei. Selv om det var akutt og bedøvelsen virket så var smertene så uhorvelige og siden de skjærte langs truselinjen og oppover mot navelen så måtte jeg ligge på sjukehuset i 3 uker. Det var så vanvittige smerter bare det der,at jeg har full fødselsangs den dag i dag. Ved de 2 andre fødslene så har lege,jordmor og sjukehus vært nødt til å samarbeide spesielt om meg. Jeg har rett og slett tilta helt ut når jeg må på sjukehuset,angsten tar fullstendig overhånd og jeg glemmer rett og slett at jeg er på sjukehuset for å få et barn. Håper den aktuelle legen mister lisensen,jobben,at denne moren får erstatning og full pakke. Og jeg håper inderlig at sjukehuset går igjennom rutiner og lager nye lover og regler for hva som skal sje under akutte omstendigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå