Gå til innhold

Vi må trekke fortennene til barnet vårt 😢

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn på 4 år som nå må trekke begge fortennene pga dårlig grov motorikk og derfor en del fall rett mot fortennene. Nå er jeg redd for hvordan dette vil påvirke voksentennene 😞 Noen her som barn som har måttet trekke tenner når de var i den alderen som kan si hvordan det gikk videre med voksentennene når de vokste ut?

Anonymkode: 31744...cd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To av barna mine måtte trekke en fortann etter ulykker i barnehagen. Voksentennene ble ikke påvirket. 

Anonymkode: 7a39c...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ett barn på 4 år som nå må trekke begge fortennene pga dårlig grov motorikk og derfor en del fall rett mot fortennene. Nå er jeg redd for hvordan dette vil påvirke voksentennene 😞 Noen her som barn som har måttet trekke tenner når de var i den alderen som kan si hvordan det gikk videre med voksentennene når de vokste ut?

Anonymkode: 31744...cd4

Jeg måtte dette som barn, og jeg hadde ikke brukt for noe regulering eller annen hjelp når voksen tennene vokste inn :) Veit ikke om det hjelper men det gikk fint for meg 😊

Anonymkode: 1939b...392

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte trekke alle tennene da jeg var 3 år grunnet sykdom og dårlig kosthold (lang historie). Var tannløs til de voksne tennene kom. Tennene mine er faktisk ganske rette, siden ingenting sto i veien for de da de endelig kom. 

Anonymkode: 1cdb7...3ad

• Liker 1
Skrevet

kjenner også noen som måtte dette og det eneste som skjedde var at barnet hadde et sjarmerende glis frem til fortennene kom inn. Nå er han helt normal.

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare legge til, at man gror fort i munnen åså, om du er lei deg fordi barnet har det vondt 😊 

Anonymkode: 1939b...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte trekke fortennene mine da jeg var rundt den alderen. Har ikke hatt påvirkning på mine voksentenner iallefall.

Anonymkode: 2145c...995

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt måtte trekke den ene fortannen etter et fall i bhg, han var da tre år. Den ble trukket i narkose på sykehuset. Gikk veldig fint. Han manglet en tann til han ble 6 år, det var det eneste som skjedde. Den permanente tannen ble ikke påvirket på noen som helst måte.

Anonymkode: 92ab4...c28

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor de trekkes slik at ikke voksen tennene skal bli påvirket… Guttungen har skadet fortenne 3 ganger skikkelig, og vurdert trykket 2 ganger, nettopp for det at voksen tennene ikke skulle påvirkes❤️

Del tankene dine med tannlegen, så vil tannlegen sikkert forklare det❤️

Anonymkode: b6f7f...1c9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...