AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Hadde aldri trodd jeg skulle havne i en slik situasjon, men her er jeg. Og kunne trengt noen råd. Forventer vel et hav av hat, men det er kanskje det jeg behøver å høre. Jeg, mann 36 har endt opp i en affære med en yngre kollega på 23. Som selvfølgelig ingen vet om. Før noen dømmer meg allerede nå må jeg si at jeg har kun to forhold bak meg, og fikk aldri barn med ekskona. Som er min største sorg i livet. Jeg er ingen player, men er ganske flink med kvinner. Da mener jeg ikke flørt osv, bare flink til å lytte og behandle dem bra. Var gift i 8 år med en kvinne som er 10 år eldre enn meg. Det fungerte fint de første årene, men hun kunne ikke få barn og hun ble veldig bitter, sint og suicidal. Og nektet å snakke om det. Jeg ble i forholdet såpass lenge fordi jeg var redd hun skulle gjøre noe dumt, som å ta sitt eget liv. Hun hadde ingen andre i livet sitt og liker ikke mennesker, og blir dermed Ikke kjent med mennesker heller. Jeg var aldri utro, men hun var det flere ganger. Uten at det egentlig plagde meg. Jeg er ikke den sjalu typen og følte at hun kan gjøre som hun vil dersom hun behøver anerkjennelse fra andre. Og at det får henne til å føle seg bedre. Men det gjorde det aldri. Vi omgås fortsatt som venner forholdsvis ofte. 2 år etter bruddet førsøkte jeg meg omsider på Tinder og lignende apper, men misliker sånne dating-apper fordi det er så overfladisk. Klarte heller aldri å føle noe for noen, og det ble bare sex, noe jeg ikke er ute etter. Jeg er en elsker og ønsker ikke elske med alle og enhver. Jeg behøver å danne et bånd, noe som ikke går etter 1-2 Tinder dates. Og nå, helt tilfeldig befinner jeg meg i denne absurde situasjonen med denne yngre, men meget modne og intelligente kvinnen, som jeg ikke initierte bare så det er sagt. Hva hun ser i meg aner jeg ikke. Men vi ble kjent organisk, uten Tinder. Og uten flørting. Som gjør det mer «ekte» på en måte. Jeg forsøker å si til henne at hun bare er 23 og er i en fase i livet hvor hun skal prøve og feile. Og at hun kun liker meg fordi jeg er moden, har orden på livet og har erfaring på det meste. Samtidig er jeg også kunstner, musiker, sanger og låtskriver, i tillegg til en høy lønn som ingeniør, som kanskje kan være attraktivt. Jeg aner ikke. Men vi har gode samtaler, som er det jeg egentlig er ute etter i både venner og en potensiell partner. Men dilemmaet mitt er at jeg ikke ønsker å misbruke min posisjon som den eldre, samt gi inntrykk sosialt at jeg er en player som jakter etter yngre kvinner. Det er jo en latterlig klisje. Men samtidig vil jeg virkelig ha barn, før det er for sent. Hadde vi bodd i skauen uten å ta del i samfunnet så hadde det vært noe annet. Men det gjør vi ikke, og dette forhindrer meg også i å date andre. Kun én kvinne får min fulle oppmerksomhet om gangen. Jeg har nevnt dette til en jevnaldret venninne som er ytre venstre og feminist. Og fikk en skyllebøtte ut av en annen verden. Jeg er en mysogonist og borderline predator. Til tross for at hun kjenner meg og at jeg overhodet ikke har en track record i å gjøre noe annet enn å behandle kvinner godt. Har aldri hatt en one night stand og har ikke tenkt det heller. Alderen alene var nok. Og dette skremmer meg. Selv om jeg var i tilsvarende situasjon med ekskona, som er 10 år eldre så hadde ingen problemer med det. Det er bare andre veien som mange har problemer med. Forståelig nok. Jeg forventer nok at dette ikke vil, eller bør vare lenge. Men samtidig ønsker jeg ikke leve livet og angre på noe jeg kunne ha gjort, som jeg aldri gjorde. Bare fordi samfunnet mener noe om det. Dilemma kan man si. Anonymkode: 76616...33c 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Bare møt henne, ha digg sex og lev livet. Drit i hva de andre mener. Det er ditt liv Anonymkode: 93e5f...e18 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Ingeniør, låtskriver, sanger, musiker og kunstner? Overrasket over at du har tid til denne 23-åringen. Anonymkode: a4a95...f07 20 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingeniør, låtskriver, sanger, musiker og kunstner? Overrasket over at du har tid til denne 23-åringen. Anonymkode: a4a95...f07 Jeg bruker ikke tid på å se TV og sånt, etter arbeidsdagen bruker jeg tiden på låtskriving. Så det går nesten opp i opp. Selv om hennes nærvær har påvirket musikken litt i det siste. Anonymkode: 76616...33c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Ser ikke problemet. Så lenge 23 åringen ikke blir manipulert eller på annen måte misbrukt i relasjonen. Anonymkode: 6bdae...392 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Ser virkelig null problem med dette?? Skjønner ikke at feminist venninnen reagerte heller.. det er 13 års aldersforskjell- kjenner en hel haug par med den forskjellen. Mine foreldre OG besteforeldre inkludert. Min bestefar var 42 og min bestemor 26 da de giftet seg. Nå er min far 60 år, ingen snakker om aldersforskjellen mellom hans foreldre noengang Anonymkode: 6c86d...350 5
visp Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Du er ikke i den kategorien du frykter i det hele tatt, slapp av. Problemet her er at det syder gjennom at du lar deg bruke endel. Litt dørmatte (av partnere)? Prøv å vær bevisst på det for egen beskyttelse. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser ikke problemet. Så lenge 23 åringen ikke blir manipulert eller på annen måte misbrukt i relasjonen. Anonymkode: 6bdae...392 Ikke sant, men folk vil uansett dømme på avstand uten å kjenne noen av oss. Anonymkode: 76616...33c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Troll. Var det ekte ville jeg sagt det var innafor, rett og slett fordi du ikke vanligvis virker som en gris som bare går etter yngre. Men her har du altså tatt en hel debatt med ideer og stappet dem inn i en historie. Sånn passe ok påskekrim. Jeg gir det en treer! Anonymkode: c5686...56c 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sant, men folk vil uansett dømme på avstand uten å kjenne noen av oss. Anonymkode: 76616...33c INGEN oppegående folk vil dømme dere. Hallo. 13 års aldersforskjell er helt vanlig!! Anonymkode: 6c86d...350 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Ikke sant, men folk vil uansett dømme på avstand uten å kjenne noen av oss. Anonymkode: 76616...33c Hvis du, en voksen mann som er både musiker og ingeniør stresser sånn med hva fremmede mennesker vil tenke så tenker jeg at du får droppe hele greia og vokse litt opp først. Anonymkode: 1031a...af3 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 Følg hjertet og ikke bry deg om hva andre mener. Hvis dere to har det fint sammen, deler de samme verdiene og ønsker de samme tingene, så betyr aldersforskjellen ingenting. Anonymkode: e4c02...165 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): INGEN oppegående folk vil dømme dere. Hallo. 13 års aldersforskjell er helt vanlig!! Anonymkode: 6c86d...350 Det er ikke veldig vanlig, nei. Anonymkode: c5686...56c 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 visp skrev (Akkurat nå): Du er ikke i den kategorien du frykter i det hele tatt, slapp av. Problemet her er at det syder gjennom at du lar deg bruke endel. Litt dørmatte (av partnere)? Prøv å vær bevisst på det for egen beskyttelse. Interessant og innsiktsfullt at du sier det. Nå har jeg blitt såpass kompetent og vis at jeg ikke lar meg være noen tøffel lenger. Jeg mistet mange år av livet på å leve for noen andre. Men derav klisjéen også. Føler meg som en hæslig mann i midtlivskrise. Snart går jeg rundt i skinnbukser og oakleys og kjører dyre biler. Anonymkode: 76616...33c 1
Kaneel Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde aldri trodd jeg skulle havne i en slik situasjon, men her er jeg. Og kunne trengt noen råd. Forventer vel et hav av hat, men det er kanskje det jeg behøver å høre. Jeg, mann 36 har endt opp i en affære med en yngre kollega på 23. Som selvfølgelig ingen vet om. Før noen dømmer meg allerede nå må jeg si at jeg har kun to forhold bak meg, og fikk aldri barn med ekskona. Som er min største sorg i livet. Jeg er ingen player, men er ganske flink med kvinner. Da mener jeg ikke flørt osv, bare flink til å lytte og behandle dem bra. Var gift i 8 år med en kvinne som er 10 år eldre enn meg. Det fungerte fint de første årene, men hun kunne ikke få barn og hun ble veldig bitter, sint og suicidal. Og nektet å snakke om det. Jeg ble i forholdet såpass lenge fordi jeg var redd hun skulle gjøre noe dumt, som å ta sitt eget liv. Hun hadde ingen andre i livet sitt og liker ikke mennesker, og blir dermed Ikke kjent med mennesker heller. Jeg var aldri utro, men hun var det flere ganger. Uten at det egentlig plagde meg. Jeg er ikke den sjalu typen og følte at hun kan gjøre som hun vil dersom hun behøver anerkjennelse fra andre. Og at det får henne til å føle seg bedre. Men det gjorde det aldri. Vi omgås fortsatt som venner forholdsvis ofte. 2 år etter bruddet førsøkte jeg meg omsider på Tinder og lignende apper, men misliker sånne dating-apper fordi det er så overfladisk. Klarte heller aldri å føle noe for noen, og det ble bare sex, noe jeg ikke er ute etter. Jeg er en elsker og ønsker ikke elske med alle og enhver. Jeg behøver å danne et bånd, noe som ikke går etter 1-2 Tinder dates. Og nå, helt tilfeldig befinner jeg meg i denne absurde situasjonen med denne yngre, men meget modne og intelligente kvinnen, som jeg ikke initierte bare så det er sagt. Hva hun ser i meg aner jeg ikke. Men vi ble kjent organisk, uten Tinder. Og uten flørting. Som gjør det mer «ekte» på en måte. Jeg forsøker å si til henne at hun bare er 23 og er i en fase i livet hvor hun skal prøve og feile. Og at hun kun liker meg fordi jeg er moden, har orden på livet og har erfaring på det meste. Samtidig er jeg også kunstner, musiker, sanger og låtskriver, i tillegg til en høy lønn som ingeniør, som kanskje kan være attraktivt. Jeg aner ikke. Men vi har gode samtaler, som er det jeg egentlig er ute etter i både venner og en potensiell partner. Men dilemmaet mitt er at jeg ikke ønsker å misbruke min posisjon som den eldre, samt gi inntrykk sosialt at jeg er en player som jakter etter yngre kvinner. Det er jo en latterlig klisje. Men samtidig vil jeg virkelig ha barn, før det er for sent. Hadde vi bodd i skauen uten å ta del i samfunnet så hadde det vært noe annet. Men det gjør vi ikke, og dette forhindrer meg også i å date andre. Kun én kvinne får min fulle oppmerksomhet om gangen. Jeg har nevnt dette til en jevnaldret venninne som er ytre venstre og feminist. Og fikk en skyllebøtte ut av en annen verden. Jeg er en mysogonist og borderline predator. Til tross for at hun kjenner meg og at jeg overhodet ikke har en track record i å gjøre noe annet enn å behandle kvinner godt. Har aldri hatt en one night stand og har ikke tenkt det heller. Alderen alene var nok. Og dette skremmer meg. Selv om jeg var i tilsvarende situasjon med ekskona, som er 10 år eldre så hadde ingen problemer med det. Det er bare andre veien som mange har problemer med. Forståelig nok. Jeg forventer nok at dette ikke vil, eller bør vare lenge. Men samtidig ønsker jeg ikke leve livet og angre på noe jeg kunne ha gjort, som jeg aldri gjorde. Bare fordi samfunnet mener noe om det. Dilemma kan man si. Anonymkode: 76616...33c For det første er det ingen alders forskjell å snakke om.. for det andre man er ikke venn med gærne venstre vridde kvinnfolk! Det er å be om trøbbel! For det tredje jeg tror ikke en dritt på din samla historie her 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Troll. Var det ekte ville jeg sagt det var innafor, rett og slett fordi du ikke vanligvis virker som en gris som bare går etter yngre. Men her har du altså tatt en hel debatt med ideer og stappet dem inn i en historie. Sånn passe ok påskekrim. Jeg gir det en treer! Anonymkode: c5686...56c 😂 Artig. Jo det er ekte, og derav årsaken til at dette føles temmelig surrealistisk. Er jo som en spennende roman. Anonymkode: 76616...33c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 Artig. Jo det er ekte, og derav årsaken til at dette føles temmelig surrealistisk. Er jo som en spennende roman. Anonymkode: 76616...33c Nope. Og særlig spennende er den jo ikke. Det er jo ingen mord. Ennå. Anonymkode: c5686...56c 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant og innsiktsfullt at du sier det. Nå har jeg blitt såpass kompetent og vis at jeg ikke lar meg være noen tøffel lenger. Jeg mistet mange år av livet på å leve for noen andre. Men derav klisjéen også. Føler meg som en hæslig mann i midtlivskrise. Snart går jeg rundt i skinnbukser og oakleys og kjører dyre biler. Anonymkode: 76616...33c Jeg data en på 37 da jeg var 25. Hadde han oppført seg om en tenåringsjente som er bekymret for populariteten og rykte sitt hadde jeg dumpen han på flekken. Anonymkode: a4a95...f07 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå