Gå til innhold

Blir sprø av å være hjemme på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro på påskeferie til mine foreldre på fredag kveld. Det var hyggelig de første dagene, men allerede på tirsdag/onsdag var jeg lei av å være her. 

Jeg er i 30-årene og bor for meg selv. Er vant til å være alene, og trives alene. Foreldrene mine er veldig «på», spesielt mamma, og det blir så mye. Fellesfrokoster, felleslunsj, middag selvfølgelig, se på krim sammen, sitte i solveggen sammen, gå turer sammen, altså alt gjøres sammen. Får aldri vært alene, unntatt på rommet mitt. 

Får jo litt dårlig samvittighet ettersom mine foreldre har gledet seg i ukesvis til vi er samlet i påsken. Men jeg føler det ikke helt på samme måte som dem😅

Har noen det på samme måte? Hvordan holder dere ut? Jeg har fortsatt flere dager igjen her før jeg flyr hjem på mandag. 

Anonymkode: 8a43d...78d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at du kunne tenke deg en dag hvor du kan ta deg litt egentid og bare slappe av, hvilken av dagene passer best for dem i henhold til planlagt opplegg?

Anonymkode: 81a10...4ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere går tur sammen, har du mulighet til å gå tur alene to av de resterende dagene? I verste fall tenker jeg du bare kan si at du gjerne vil gå tur alene i dag. (I verste fall kan du skylde på at du vil høre på en fast podkast mens du går tur).

Er det mulig å gjøre noe «alene sammen» i eks stua? Dette fungerer for meg når jeg er hjemme hos moren min i ferie. Jeg kan fort sitte i sofagruppen med en bok eller podkast/strikketøy, mens hun gjør noe annet i andre delen av stua.

Anonymkode: 224b8...aab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

God erfaring til neste ferie. Selv er jeg aldri mer enn 4 dager, av samme grunner som deg. Koselig de første dagene, et rent helvete etter. 4 dager holder for meg og det går jeg alltid etter.

Anonymkode: 21170...50f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe jeg lærte tidlig etter at jeg flyttet hjemmefra, så er det at besøk hjemme hos foreldrene mine må begrenses til maks 3 dager - min mor er som din mor, og for meg som er vant med å være alene og som trives med det blir det for mye. Da blir jeg snappy, og det er ikke hyggelig for noen parter. Påskeferie har jeg faset ut for lengst, det blir noen dager til jul og muligens noen dager om sommeren - og det holder i massevis for meg

Anonymkode: 409c2...125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det traff meg (og mannen) allerede i slutten av 20-årene. Gjaldt både egne, og svigers.

Tre dager er kjekt, derfra går det raskt nedover. Så det er vår grense. 

Påske og slikt er faset helt ut, for lenge siden. Sommer, jul, og merkedager, holder. 

Anonymkode: db76a...8fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe jeg lærte tidlig etter at jeg flyttet hjemmefra, så er det at besøk hjemme hos foreldrene mine må begrenses til maks 3 dager - min mor er som din mor, og for meg som er vant med å være alene og som trives med det blir det for mye. Da blir jeg snappy, og det er ikke hyggelig for noen parter. Påskeferie har jeg faset ut for lengst, det blir noen dager til jul og muligens noen dager om sommeren - og det holder i massevis for meg

Anonymkode: 409c2...125

Ja jeg har vært snappy og sur de siste dagene, og det er ikke noe koselig. Mamma og pappa skjønner ikke hvorfor. Jeg vil jo ikke akkurat si at jeg ikke orker å være sammen med dem. Dessverre elsker de å være sammen med meg! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

God erfaring til neste ferie. Selv er jeg aldri mer enn 4 dager, av samme grunner som deg. Koselig de første dagene, et rent helvete etter. 4 dager holder for meg og det går jeg alltid etter.

Anonymkode: 21170...50f

Virker som 4 dager er grensen min også. Skal huske dette fremover. Har jo kjent på det tidligere også, og nå det bekreftet liksom😂

Skrevet

Alt for lenge når du er vant til å bo alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å bli gal hos mine foreldre etter 1 dag…. Mine foreldre har nærmere 25 grader inne og jeg holder nesten ikke ut og må ta turer ut, lese bok i kjelleren.  De skravler hele tiden om alt mulig når vi sammen skal se på tv. Min far må ha adhd eller noe for han klarer ikke sitte stille en film uten å gå rundt og skramle med noe..   Har innsett hvor introverte min mann, ungene og jeg er. Vi trekker oss alle litt bort. Ungene trives godt i perioder for de får spille masse kort, brettspill osv.  Vi kom på tirsdag og er overlykkelig for å dra hjem idag…. Da til neste sted- svigers hytte. Der er det ikke like mye mas og de går selv på turer så det blir litt ro.

Anonymkode: b433e...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...