AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 ... som ikke har en benkeflate i huset som tåler et glass, som har sofaer du i beste fall kan ta et glass farris i uten å ha hjertet i halsen, og fyller hele kåken med ting som kan veltes, knuses og søles på. Jeg skjønner ikke at dere orker? 😄 Synes dere at det å "passe" på møblene er en artig hobby? "Kan dere ikke heller komme på besøk til oss det er så praktisk" sier de, og så kan vi alle sammen kose oss med to timer der gjestene desperat løper rundt og forsøker å ikke gjøre det alt for dyrt å være der. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som er motivasjonen deres. Er det virkelig sånn at ting som ikke er slitesterkt og/eller tåler litt gris er så mye eksklusivt og finere? Anonymkode: 3c6e1...f55 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 La oss snu på det. Hvorfor raserer du stadig hjemmene til vanlige folk? Anonymkode: dee7d...8db 29 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Lucius skrev (2 minutter siden): Ikke alle vil ha et grisehus. Og du tror de som velger møbler som kan vaskes, gjør det fordi de vil ha et grisehus? Anonymkode: 3a610...84e 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Lucius skrev (6 minutter siden): Ikke alle vil ha et grisehus. Men det er ok å kunne slappe av! Anonymkode: 512fb...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Det viser seg at folk flest griser langt mer enn hva jeg selv gjør, så dem vil jeg faktisk ikke ha i hus. Ikke barna deres heller. Har fått ødelagt nok møbler av besøk, uten å engang få beklagelse for det. Og joda, jeg har egne barn, men de evner å oppføre seg som siviliserte mennesker. Anonymkode: 7e922...b4a 10 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Går fint å slappe av uten å være en klønete gris. Anonymkode: 3f56c...b46 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det viser seg at folk flest griser langt mer enn hva jeg selv gjør, så dem vil jeg faktisk ikke ha i hus. Ikke barna deres heller. Har fått ødelagt nok møbler av besøk, uten å engang få beklagelse for det. Og joda, jeg har egne barn, men de evner å oppføre seg som siviliserte mennesker. Anonymkode: 7e922...b4a Ja det er helt utrolig hvordan noen folk bare lar barna sine rase rundt i andres hus med mat og drikke. Det burde ikke være nødvendig at eier av huset irettesetter barn som er apekatter. Anonymkode: 3e766...d34 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Jeg elsker simpelthen å kunne vise frem min eksklusive samling av høyt prisede gjenstander. En ekstra bonus er det jo faktisk dersom noen av de inviterte gjestene kommer i skade for å ha forårsaket en flekk på min dyre sofa. Da får jeg nemlig anledningen til å fremvise litt berettiget harme, samt sørge for at de besøkende ikke blir altfor oppesen statusmessig. Flekker, skår og skitne barnefingre på nypussede vinduer er noe jeg minner min omgangskrets på i passende høve. Anonymkode: f393e...c5e 1
Gjest Lucius Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Og du tror de som velger møbler som kan vaskes, gjør det fordi de vil ha et grisehus? Anonymkode: 3a610...84e Jeg har møbler som kan vaskes, men jeg forventer faktisk at når folk kommer til andre så kan de oppføre seg. De kan gi faen når de er hjemme. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er ok å kunne slappe av! Anonymkode: 512fb...b6c Du klarer ikke å slappe av uten å grise? (Når det er sagt, griser (dyrene altså) er veldig renslige, søle er til for å kjøle seg ned og for beskyttelse mot sola og insekter.)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 La meg gjette - du er en av de med småbarn. Som synes de skal få "fri flyt", løpe rundt i huset med skiva i handa, dra opp skap og utforske hva som er inni? Vi er to voksne. Vi liker fine og dyre ting. Lever helt avslappet og fint, med kaffekopper og vinglass. Et og annet måltid foran TVen. Man må jo ikke drive og søle. Og å rive ned ting, det har aldri skjedd. Anonymkode: 896b7...7d6 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ... som ikke har en benkeflate i huset som tåler et glass, som har sofaer du i beste fall kan ta et glass farris i uten å ha hjertet i halsen, og fyller hele kåken med ting som kan veltes, knuses og søles på. Jeg skjønner ikke at dere orker? 😄 Synes dere at det å "passe" på møblene er en artig hobby? "Kan dere ikke heller komme på besøk til oss det er så praktisk" sier de, og så kan vi alle sammen kose oss med to timer der gjestene desperat løper rundt og forsøker å ikke gjøre det alt for dyrt å være der. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som er motivasjonen deres. Er det virkelig sånn at ting som ikke er slitesterkt og/eller tåler litt gris er så mye eksklusivt og finere? Anonymkode: 3c6e1...f55 Må man grise og herje? Jeg har hatt små barn selv, men kan ikke huske at møblene våre og interiøret fikk gjennomgå av den grunn. Jeg liker f.eks. bord av heltre fordi de er pene og holdbare, men de tåler ikke at glass med drikke blir satt rett oppå. Har aldri opplevd det som et tungvint tiltak å bruke glassbrikker. Anonymkode: 33869...9df 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Jeg har hverken skjøre gjenstander eller møbler som ikke kan brukes. Men det betyr ikke at jeg vil at gjestene mine skal være slumsete med kakegaffelen eller sette varme krus rett på bordplaten. Dyrt eller mer overkommelig, jeg liker møblene mine og vil gjerne ha de i noen år. Og helst skal de se fine ut den tiden jeg har de. Det er faktisk bærekraftig å ivareta tingene sine. Anonymkode: 274be...342 8
Grønt blad Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 Jeg har aldri opplevd et hjem som det TS beskriver. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må man grise og herje? Jeg har hatt små barn selv, men kan ikke huske at møblene våre og interiøret fikk gjennomgå av den grunn. Jeg liker f.eks. bord av heltre fordi de er pene og holdbare, men de tåler ikke at glass med drikke blir satt rett oppå. Har aldri opplevd det som et tungvint tiltak å bruke glassbrikker. Anonymkode: 33869...9df Vi har er digert svindyrt bord i heltre, og det tåler helt fint glass uten glassbrikker. Dere må kjøpe kvalitet! Anonymkode: 17181...344 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 Fordi jeg liker at hjemmet mitt ser ut som en møbelutstilling. Barna mine bor til pynt på et lekerom, og må være der musestille mens jeg lager story på instagram. Anonymkode: 1e68b...7fa 3 1
Gjest Lunaris Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 Har du drukket deg full på rødvin hjemme hos en date nå? 😎
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 Skjønner forsåvidt hva du mener, men samtidig er det veldig mye av det folk her skriver; folk lar ungene herje på når de er på besøk. Og det er ikke greit! Jeg tenker man bør lære barna sine at man skal ha respekt for andres ting. Og da er det egentlig uavhengig av kvaliteten på tingene folk har. Og egentlig, om det er tilfelle, så kan man faktisk også si før man går inn et sted tolkningene sine at «de vi skal besøke nå har ikke barn, og de har en del ting som koster veldig mye som mamma og pappa ikke har råd til å erstatte om det blir ødelagt. Så her er vi litt ekstra forsiktige». Dette gjør jeg hver gang vi skal til et familiemedlem som har en del instrumenter som står ute. Ikke noe problem, og ungene hører på det. Jeg har noen ting som er ganske dyre, og noen ting fra Ikea. Og jeg forventer jo ikke at folk som kommer på besøk søler og griser og roter og hopper i møblene. Det er en forbanna uting! Og disse ungene er ofte de som avbryter konsekvent når voksne har en samtale. De evner ikke å vente på tur. Hva med å bare ha respekt for andres eiendom og ting? Hvor vanskelig kan egentlig det være? Anonymkode: 4fa09...4c3 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har er digert svindyrt bord i heltre, og det tåler helt fint glass uten glassbrikker. Dere må kjøpe kvalitet! Anonymkode: 17181...344 Takk, du behøver ikke belære meg om kvalitet, men noen av bordene er arvede 100 år gamle og satt inn med lakk fra «gamle dager» som ikke tåler særlig fuktighet. Anonymkode: 33869...9df 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 Hadde en venn son absolutt skulle TA PÅ ting, selv om jeg pent ba om at han lot være. Han tok på veggene, ba han om å la være. Han etterlot fettflekker og de veggene må males i sommer. Slike respektløse folk slipper jet ikke inn i hus. Anonymkode: edfb7...5e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå