Gå til innhold

3 åring som sutrer og maser om å leke med en gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi står opp, jeg lager frokost og i det jeg skal sette meg ned å spise så maser hun om å leke. Jeg sier hun kan leke selv nå, men da bare maser hun enda mer og sutrer. Jeg orker ikke leke gjemsel kl 8 om morningen. Helst vil hun at jeg skal sitte på rommet hennes å leke med dukker fra kl 8 om morningen 

Når leker dere med barna deres? Blir så sliten av det konstante maset om å leke leke leke leke.

Anonymkode: f1e6e...68f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barn er utrolig forskjellige, så min erfaring behøver ikke være relevant for deg. Men jeg passet på å gi oppmerksomhet og tilby å leke, når hun ikke maste (når hun hadde lekt alene en stund, kanskje bare noen minutter alene i begynnelsen).  Når hun sutret/maste, belønnet jeg det ikke. Det fungerte veldig bra for oss, selv om det var fristende å bli sittende i fred når hun først lekte alene. Etterhvert lekte hun mye alene, men hun visste at vi i løpet av dagen ville leke (spille spill, tegne, perle, lese, bygge Lego/tog) en god del sammen. Leke med dukker gadd jeg ikke.

Anonymkode: f2245...550

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er om morgenen i ferien så kan dere vel leke? Da sier du f eks at «jeg skal spise denne brødskiven så kan vi leke». Da jeg hadde barn på denne alderen husker jeg vi dro mye ut på tur i helger og ferier og ofte tidlig av gårde. 3 åringer er bare sånn. 

Anonymkode: cb5dc...cbd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leker ikke med ungene mine. De har søsken og går i barnehage, det holder. Jeg leser bøker, går turer og kan spille spill, men rollelek på rommet? Nei takk🙈

Anonymkode: db8c9...1f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dette er om morgenen i ferien så kan dere vel leke? Da sier du f eks at «jeg skal spise denne brødskiven så kan vi leke». Da jeg hadde barn på denne alderen husker jeg vi dro mye ut på tur i helger og ferier og ofte tidlig av gårde. 3 åringer er bare sånn. 

Anonymkode: cb5dc...cbd

Ja jeg leker jo gjemsel med henne, men de må da lære å vente mens man spiser eller rydder opp?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg leker jo gjemsel med henne, men de må da lære å vente mens man spiser eller rydder opp?

Klart de kan lære det. Jeg leker veldig sjelden med min 3 åring om morgenen. Da er det fast rutine og klar beskjed om at mamma har pause og vil høre på radio og drikke kaffe. Og det skjønner han helt fint. Ingen masing eller sure miner. Så passer jeg på å være klar til å gå ut før han av erfaring begynner å gå på veggen utpå formiddagen.

Du må leve med sutring og mas en stund, men det går inn til slutt.

Anonymkode: c2795...172

AnonymBruker
Skrevet

Hun tester grenser. Svar at nå spiser du frokost og at hun kan gå og vekke pappa.

Anonymkode: 2e102...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut busytoddler på Instagram, hun har en god veileder for dette 😊

Anonymkode: 21320...019

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er vår treåring også. Han lever etter prinsippet; det er lov å prøve seg! Så selv om han får samme svar hver eneste morgen, så gir han ikke opp 🤪 Leker alltid med ham etter frokost ❤️

Anonymkode: 9025c...ac2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn blir det i ferier når man ikke er vant til å være sammen med sine egne barn.

Anonymkode: 32b13...3fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn blir det i ferier når man ikke er vant til å være sammen med sine egne barn.

Anonymkode: 32b13...3fe

Vant til å være sammen med egne barn? nå må du gi deg. 

Jeg jobber turnus, og har masse tid sammen med barnet mitt før jobb kl 15. Har også mye fri i uken, leverer henne ikke før 0915 de fleste dager.

Så du aner ikke hva du snakker om 🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun tester grenser. Svar at nå spiser du frokost og at hun kan gå og vekke pappa.

Anonymkode: 2e102...e3a

Elsker at alle bare tror det fins en pappa hele tiden 

AnonymBruker
Skrevet

3-4 åringer har masse energi og er stort sett klare for eventyr med en gang de slår opp øya 🤸‍♂️ Ikke eier de tidsperspektiv heller! De skjønner ikke at mamma og pappa ikke er like duracell kaninene som de selv

Jeg er alenemor og snart 4 åringen innfinner seg stort sett med at det blir litt tv på morgenen i helgene. Merker han maser mer nå enn tidligere, men jeg må få kommet meg ut av zombie modus før vi finner på noe. Noen ganger finner jeg frem play doh eller tegnesaker han kan pusle med. Og mat, han spiser alltid en ekstra frokost før oss andre, da blir humøret alltid bedre og han er som regel fornøyd med å slappe av litt etterpå 😊 Har aldri lekt særlig med dukker og biler sammen med barna. Vi drar ut sammen, jeg tar de med og lærer de gjøremål i hverdagen, vi kan tegne sammen eller bake sammen. Rollelek kan jeg godt bli med på, at jeg er bestemor med parykk, eller at jeg er pasient og barnet doktor. Men leke med dukker og biler har de måttet tåle å gjøre alene/med venner. Aldri mast om det heller. 

Anonymkode: edac5...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Har lekt siden kl 07 pretty much. Har to på 4. Regner ikke med å sette meg ned å spise først liksom. Sånn er det. 

Anonymkode: 05441...42a

Gjest supernova_87
Skrevet

Man må LÆRE barn til å leke for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart, dette.

Mine foreldre lekte aldri med meg, det er bare i dag det er blitt en greie at foreldre skal leke med småbarna sine. Da får man også svært krevende barn.

La de holde på selv, det er viktig. Sett grenser. Vær tydelig. 

Anonymkode: 13f1f...810

• Nyttig 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...