AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #41 Del Skrevet 15. april 2022 18 minutter siden, Daria said: Men alvorlig talt, det er faktisk begrenset hvor mye du kan bestemme over og detaljkontrollere andre mennesker, selv om du har invitert dem til en begivenhet (feiring. Hendelse. Ikke manusbelagt og regissert fiksjon, men enn del av det virkelige livet.). Jeg synes fotoforbud er sært nok i seg selv, men å argumentere med at det er for at de "skal være til stede"... :rolleyes: Realitetsorientering: 1) Et bryllup er ikke så stort og spesielt for gjestene som det er for bruden. Om de følger intenst med, mediteter eller flørter med noen på andre siden av midtgangen har du strengt tatt ikke noe med. 2) Du kan ha ønsker, men du kan ikke kommandere andre menneskers oppførsel etter ditt forgodtbefinnende. Du blir ikke eneveldig diktator av å være brud. Det er litt unødvendig å så åpenlyst trosse et uttrykt ønske, men det er ganske mye særere å være så opphengt i det i ettertid. Jiizes. Hvis det står i bryllupskommandoen invitasjonen at fotografering i kirken er uønsket, og man ikke kan etterkomme det, så kan man da bare takke nei. Anonymkode: a3a38...336 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #42 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei hadde ikke reagert Hadde i stedet gledet meg over en fantastisk flott dag, og gledet meg over alle de fine gjestene som faktisk imøtekom ønsket ditt. Det blir veldig vanskelig for deg å få et godt liv om humøret ditt er avhengig av at alle mennesker rundt deg oppfører seg nøyaktig slik du ønsker. Jeg ville forsøkt å overse det, og i stedet gledet meg over alt som var fint med dagen:) Anonymkode: 77381...26c Det gjør vi også Som nevnt i hovedinnlegget er det ikke verdens undergang 😅, men det må likevel være lov å lufte et spørsmål her inne ts Anonymkode: 836a5...103 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #43 Del Skrevet 15. april 2022 Gå videre i livet nå, kjære bridezilla! Anonymkode: 995f3...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #44 Del Skrevet 15. april 2022 Who cares… Anonymkode: 7cbc2...dca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #45 Del Skrevet 15. april 2022 Personlig får jeg litt bridezilla vibber av de som skal legge føringer for et bryllup. Klart man skal overholde etikettene som hører til et bryllup, men litt spesielt å legge fordringer på hvordan andre mennesker ellers skal oppfører seg. Når det er sagt ville jeg selv ha etterkommet et ønske fra brudeparet om diverse rare ønsker, men hadde nok i mitt stille sinn tenkt mitt om dere og bryllupet. Om ikke jeg hadde klart å etterkomme ønsket hadde jeg blitt borte. Du sier at dere er klar over hvordan hun er. Da tenker jeg at det er rart at dere i etterkant blir forbauset over at hun ikke overholdte ønsket (nettop et ønske)- virker som dere burde vite hun "gave a flying fuck" om ønsket. Når dere vet hun er slik og derfor helt sikkert ikke ville etterkommet ønsket - hvorfor invitere dere henne? Så sier jeg bare let it go. Anonymkode: 1fff2...b3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #46 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde jeg fått en sånn beskjed, hadde jeg blitt så sur at jeg hadde tatt bilder på trass. Selvfølgelig tar ikke folk bilder i kirken, så hvorfor skulle dere gi beskjed om det? Dere behandlet jo gjestene som idioter. Anonymkode: 40cd4...d0f Har du aldri vært i bryllup? Anonymkode: 524d0...d49 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 15. april 2022 #47 Del Skrevet 15. april 2022 Kanskje hun bare tok bilder og film til snap? Noen snapper jo alt de er med på gjennom en dag, og gjerne spesielle anledninger som denne. Så kanskje ikke hun har bildene/filmene en gang med mindre de ble lagret. Uansett, skjedd er skjedd. Hadde ikke gjort noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #48 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel i vårt bryllup var det kameranekt fordi vi ønsker ikke at folk skulle gå konstant rundt med mobilene sine. Spesielt i kirken, hvor fotografen tok fantastiske bilder som vi delte med alle. Disse bildene ville vært ødelagt hvis det satt masse folk og så på vielsen gjennom mobilene sine. Det er rett og slett frekt og en ukultur vi er blitt så vant til. Anonymkode: 909c8...007 Hvor interresant er sermonien liksom. La folk gjøre som de vil. Ikje alle syns religiøst visvas er interresant. Anonymkode: 52261...333 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #49 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette en greie? Hvorfor ikke la folk ta bilder? Anonymkode: 4aa07...59c Forstår ts veldig godt. Det er så digg når alle sammen står med sine mobiltelefoner vertikalt hevet og filmer og knipser hele tiden. Ingen opplever det unike som skjer i rommet. Veldig fornuftig løsning med å bruke en proff fotograf for så å dele digitale filer i ettertid til gjestene som ønsker det👏 Anonymkode: dec06...556 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #50 Del Skrevet 15. april 2022 Hvorfor skulle det ikke taes bilder? Anonymkode: 55659...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #51 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvfølgelig tar ikke folk bilder i kirken, Dagens kg sitat☝🏼 Selfølgelig tar folk bilder i kirken. Anonymkode: dec06...556 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #52 Del Skrevet 15. april 2022 Vi hadde også fotograf som tok bilder i kirka, noe det ble opplyst om i slik at ikke gjestene skulle gå i veien. Så det var ikke slik at vi nektet andre å ta bilder. Men når man ser på de bildene fotografen tok så er det skikkelig stusselig og kjipt å se mange av gjestene stirre inn i telefonene sine. Spesielt de eldre gjestene som skal filme store deler av vielsen 😅 så vi måtte velge ut bilder til albummet der man ikke så så mange med telefonen midt i fjeset Men det er ikke noe jeg har tatt opp i ettertid, jeg kan ikke se hva det skulle være godt for. Anonymkode: e326e...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #53 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår ts veldig godt. Det er så digg når alle sammen står med sine mobiltelefoner vertikalt hevet og filmer og knipser hele tiden. Ingen opplever det unike som skjer i rommet. Veldig fornuftig løsning med å bruke en proff fotograf for så å dele digitale filer i ettertid til gjestene som ønsker det👏 Anonymkode: dec06...556 Det unike som skjer i rommet...? 😂 På hvilken måte er et bryllup noe unikt? Anonymkode: de8f9...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. april 2022 #54 Del Skrevet 15. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi hadde også fotograf som tok bilder i kirka, noe det ble opplyst om i slik at ikke gjestene skulle gå i veien. Så det var ikke slik at vi nektet andre å ta bilder. Men når man ser på de bildene fotografen tok så er det skikkelig stusselig og kjipt å se mange av gjestene stirre inn i telefonene sine. Spesielt de eldre gjestene som skal filme store deler av vielsen 😅 så vi måtte velge ut bilder til albummet der man ikke så så mange med telefonen midt i fjeset Men det er ikke noe jeg har tatt opp i ettertid, jeg kan ikke se hva det skulle være godt for. Anonymkode: e326e...d74 Dere kunne ikke gjøre noe i etterkant, rett og slett fordi dere ikke hadde uttrykt noe ønske. Disse hadde sagt fra, og det hun gjorde var synonymt med å hive seg mellom prest og ektepar i seremonien og vise finger mens hun skriker «fuck you” : det var rasshølfakter, spesielt hvis det stemmer at hun kunne noe om fotografering. For da viste hun at hun ødela for den proffe fotografen , og at hun potensielt ødela kvaliteten på alle andre sine bilder. Jeg hadde vært fristet til å lage en mockup faktura på 10 000 kr og sendt henne en melding at på grunn av hennes brudd på fotoforbudet, måtte vi ta denne ekstraregningen med fotografen for å frigi bildene. «Ha en hyggelig dag, og tenk deg om neste gang.» Hvis du er ute av stand til å verdsette og respektere vertskapet på et så lavt nivå, at du ikke kan tilfredstille et slikt ønske, ser jeg faktisk ikke hvorfor du møtte opp. Endret 15. april 2022 av Druid 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 15. april 2022 #55 Del Skrevet 15. april 2022 Men da er det vel bedre å si det da, enn å gå og gnage på det? Klart det er dårlig gjort, men folk er rare altså. Folk får ikke med seg ting osv. Jeg tror vel heller jeg ville sagt når jeg tok kontakt om bildene at: siden du absolutt måtte ta bilder i kirken selv om vi eksplisitt ba deg om å ikke får jeg håpe det ble noen gode bilder vi også kan få se? Og når hun sa nei, så hadde hun fått den sosiale sanksjonen om at "det var kjipt gjort". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 15. april 2022 #56 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde syntes det var en bagatell, men: min mann er utdannet fotograf. Han tar som regel mange bilder i en hver setting, og ikke de som alle andre tar og ikke av samme grunner, han forsøker fange noe annet. Det kan være noe med stemningen, andre gjester, lyset, kunstfotografi, street-, hva som helst. Han er også meget nøye med hvilke bilder han deler, og behandler dem alltid først. Han bruker selvsagt kamera, men hvis han var spesifikt bedt om å la være, kunne han ha brukt mobilen. Han ville neppe delt dem med deg og andre gjester, med mindre det ble et enkelt han syntes var blinkskudd og interessant, men han var jo ikke på jobb, og du hadde bedt han la være så…. Du kunne risikert å fått bilde av gjester som så sure ut, prislappen under brudgommens sko, en prest som skjulte en gjesp. Hvorfor, egentlig? Hva ødela det? (når det er sagt, jeg syns ofte det er litt frekt/unødvendig å ta bilder av andre uten spesifikk tillatelse i alle mulige settinger. Han syns ikke det, for han har som sagt sine egne grunner, selvom de er egoistiske. Akkurat i kirken under et bryllup der man er bedt om å la være, behøver man ikke utøve egen hobby/lidenskap/yrke.) Anonymkode: f812f...761 Så som proff ville han brukt mobilen? Var i en dåp en gang, og noen i den enes familie hevdet at en var en dyktig fotograf. Bildene ble middelmådige, og fotografen glemte å ta med den andre halvdelen av familien på fellesbildene etter kirka. Tabbe ja, den største tabben en fotograf kan gjøre omtrent. Synes det er en UTING at alle skal ta bilder, folk tar bilder av bilulykker og virker helt fremmedgjorte for hva som er sosial akseptert. Den andre fotografen kan ha blitt forstyrret av hun som tok bilder, lyssetting osv. så bildene kan ha blitt dårligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 15. april 2022 #57 Del Skrevet 15. april 2022 Du får sende henne en e-post om at du er dypt skuffet over oppførselen hennes … eller bare glemme det, og gå videre? Forhåpentligvis skal hun ikke i flere av dine bryllup. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #58 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen vil bare ikke forstå det. Det samme skjedde med oss når vi skulle begrave lillebror, folk syntes det var gøy å filme oss som gråter og er så lei seg og la ut over sosiale medier. Dem fikk utrolig mye kjeft av meg etterpå og videoene ble slettet. Anonymkode: b192f...eda Ja, akkurat det sammen som å ta bilde av et lykkelig brudepar.. Veldig god sammenligning😵 Anonymkode: dbceb...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2022 #59 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen vil bare ikke forstå det. Det samme skjedde med oss når vi skulle begrave lillebror, folk syntes det var gøy å filme oss som gråter og er så lei seg og la ut over sosiale medier. Dem fikk utrolig mye kjeft av meg etterpå og videoene ble slettet. Anonymkode: b192f...eda 😮 Er det mulig å være så evneveik? En ting er å ta bilde av kisten, men å ta film av mennesker i sorg er virkelig helt bak mål. Kondolerer med evneveike slektninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #60 Del Skrevet 15. april 2022 Livet er så deilig når man ikke henger seg opp i småting og tenker positivt. Ville prøvd det hvis jeg var deg! Anonymkode: dbceb...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå