Gå til innhold

Hvordan fjerne dott i øret, blir GAL!!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt dott i øret i 3 dager nå fordi jeg er forkjølet. Men får de faen ikke ut og blir helt sprø av å ha trykk i hodet hele tiden. Har prøvd å blåse ut, gjespe, nesespray, ta varm klut over øret. Ingenting fungerer

noen tips?

Anonymkode: 1e55a...86c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På fly så får en en plastkopp med kokende vann, så skal du legge hodet sidelengs over mens du gaper forsiktig, det har alltid fått vekk dott hos meg. Vannet må være så hett at det damper, pass på så du ikke brenner deg 

Anonymkode: 78ecc...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve ørelys, den «suger» ut grums om det er årsaken til dotten..

Anonymkode: 8f1dc...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Bøy deg frem og hold for nesen, lukk munnen og "blås" luft ut i ørene. Du vil kjenne et mottrykk. Gjort riktig og lenge/ofte nok, så kan det hjelpe.

Anonymkode: 7065d...ca9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bøy deg frem og hold for nesen, lukk munnen og "blås" luft ut i ørene. Du vil kjenne et mottrykk. Gjort riktig og lenge/ofte nok, så kan det hjelpe.

Anonymkode: 7065d...ca9

Har prøvd det men klarer det ikke og blir bare svimmel:/

Anonymkode: 1e55a...86c

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Drypp matolje i øret eller kjøp ørerens på apoteket. La det virke ei stund. Skyll med lunkent vann med  ballongpumpe .

Du kan dryppe før du legger deg også og skylle om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt d i 25 år jeg. Nada hjelper. Klikke lyd konstant og helt jævlig ved trening. Hører da pusten min inni hodet. Men ikke i stereo🤣🤬 hovne ganger i øre og nese. 

Anonymkode: 6af36...a1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp saltvannshorn på apoteket, slik at du kan skylle nesen skikkelig (siden dotten kommer av forkjølelse). Eller Revaxør øreolje. 

Anonymkode: 6b8bb...855

AnonymBruker
Skrevet

Nesespray, kan forsøkes eller nesedråper. Ligg med hodet bakover, så væesken når ørekanalene.
Ellers kan du prøve Bronkyl/Acetylcystein. Det tynner slimet og kan gjøre lettere å blåse ut, dermed også å det vekk fra ørene

Anonymkode: 87807...873

Skrevet

Jeg fikk Rinexin hos legen .. funket ikke men noen har sagt det funker !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...