Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

… og likevel ikke klarer å avslutte det, hva gjør man da? 

Anonymkode: b758a...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innser at man er avhengig og river seg løs.

Anonymkode: d1cb6...2a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innser at man er avhengig og river seg løs.

Hvordan?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan?

Slik man slutter med andre ting man er avhengig av, setter en strek, sier til seg selv at nok er nok, bestemmer seg for at dette ikke kan fortsette, og kommer seg vekk på tvang, selv om det er tøft. Det er vondt, det tar tid etterpå, men man vil komme seg videre

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Du må bare ta valget og dra. (Nå går jeg utifra at dere ikke har barn sammen, siden du ikke skriver noe om det). 

Ja det er dritvanskelig og vondt, men det blir heller ikke bedre av å vente. Riv av plasteret og gå, og se deg aldri tilbake. 

Endret av Hottentått
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet og alder spiller en rolle. Er dere i 20 årene eller 40 årene? Er det barn involvert?

Anonymkode: 26937...0a3

Skrevet

Ofte er det vanskelig å ta valg "alene", i alle fall slike store avgjørelser som dette. En ting er sikkert, og det er at du aldeles bør gå fra han. Hadde selv en venninne som var sammen med en fyr som var helt sinnsykt dårlig påvirkning på henne. Hun endte opp med å bli akkurat lik han, hvor hun begynte å bruke vold mot andre, hadde en mye frekkere talemåte, misbruk av alkohol osv. Var sjokkerende for oss alle som kjente henne, i og med at hun egentlig var en søt og snill og beskjeden jente før hun møtte denne fyren. 

Endte opp med at hun fikk vår hjelp til å komme seg ut av det forholdet, og hun har aldri hatt det bedre. 

Så, grunnen til hvorfor jeg nevnte at det ofte er vanskelig å ta slike store avgjørelser alene, er fordi jeg oppfordrer deg til å prate med noen som du stoler på, og få de til å "bli med" i prosessen når du skal gjøre det slutt. Altså, ikke at de trenger å være der, men at de på en måte støtter deg i etterkant og har god kommunikasjon med deg slik at du ikke føler deg alene. Da venninnen min skulle gjøre det slutt med eksen hennes, så overnattet jeg og en annen venninne hjem til henne og brukte 2-3 dager for å være der for hun. 

Ta en prat med typen din og kommuniser at du ikke lenger ser en framtid med han, og med det vil du gjøre det slutt. Nå vet ikke jeg om han er en av de som kan være voldelig, men om det er tilfellet, så bør dere være ute i offentligheten, i tilfelle din breakup kan trigge noe i han. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du blir en dårligere person sammen med kjæresten din da?

Anonymkode: 044da...690

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er grunnen til at du blir en dårligere person sammen med kjæresten din da?

Anonymkode: 044da...690

Er du en av de som stiller spørsmål og så bare forsvinner fra tråden?

Skrevet

Når en har kommet til den erkjennelsen så er det på tide å gå. Hvis det er barn involvert så ta kontakt med familievernkontoret med en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...