Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å bytte jobb. Har lenge hatt lyst til å jobbe med hudpleie og velvære 😊 Hudpleieakademiet i oslo har ett års studie, normalt sett er det tre år på videregående, er dette en snarvei eller lønner det seg å "gå den lange veien?" Jeg er 35 år så jeg tenker åså at det er lettere sånn? Med tanke på videregående osv.

Koster 123,900 kr. Påmeldingsgebyr 4500 pluss uniform og sko. Godkjent av lånekassen, men jeg er usikker på om jeg kan søke som voksen? Betaler gladelig den summen om det gir mg tittelen og utdanningen som hudpleier da! 

Hvor lett er det å få jobb etterpå? Da tenker jeg både på selve jobben, men åså det at jeg har byttet karriere. Ser det rart ut for en ny arbeidsgiver? :) 

Noen som jobber som hudpleier her? Trives du? Fortell gjerne om hva du liker/misliker med jobben.

Oi, ja dette var mang spørsmål! 😄 Om du har noen tanker eller svar på ett av dem så blir jeg veldig glad 😊

Anonymkode: 89abb...aa6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liten dytt :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som om du må ta en hel bråte med eksamener som privatist for at du skal kunne ta fagbrev. Jeg ville sjekket hvor realistisk det er å klare det på kun ett år… 

Anonymkode: 24933...9f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ser ut som om du må ta en hel bråte med eksamener som privatist for at du skal kunne ta fagbrev. Jeg ville sjekket hvor realistisk det er å klare det på kun ett år… 

Man dropper vel de fagene som videregående har som matte, norsk, samfunnsfag osv og fokuserer kun på det som hudpleie handler om. Man kan også ta det på kveldstid over to år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man dropper vel de fagene som videregående har som matte, norsk, samfunnsfag osv og fokuserer kun på det som hudpleie handler om. Man kan også ta det på kveldstid over to år.

De kommer vel i tillegg til denne lange lista (sakset fra Hudpleieakademiets side, se under «eksamener»):

3. Offentlige privatisteksamener:

Etter kunnskapsløftet fra regjeringen må alle yrkesfaglige utdannelser gjennomføre privatisteksamen.

Dette er de eksamener som rapporteres til lånekassen for å få godkjent lån, stipend og skoleåret.

Studenten forplikter seg til og selv melde seg opp til, og betale for gjeldende eksamener i henhold til offentlig skoles læreplan, hudpleie Vg2 og Vg3.

Dette meldes opp mellom 15. januar og 1. februar. Studieavgiften inkluderer ikke utgifter i forbindelse med offentlig eksamen.

Helsefremmende arbeid HUD 2001
Helsefremmende arbeid HUD 3001
Kommunikasjon og samhandling HUD 2002
Kommunikasjon og samhandling HUD 3002
Yrkesutøvelse HUD 2003
Yrkesutøvelse HUD 3003
Muntlig/praktisk HUD 2004
Muntlig/praktisk HUD 3004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...