Gå til innhold

Bløtkake med sukkerpasta - funker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! Datteren ønsker seg kake med kakakebilde. Jeg kan ikke kaker. Kan jeg kjøpe ferdig sukkerbrød, fylle med vaniljekrem + syltetøy også slenge på et lokk av sukkerpasta + kakebilde? Funker det? 

Anonymkode: 5cdb3...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du :)

AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryd30 skrev (1 minutt siden):

Det kan du :)

Tusen takk! 

Vet du om jeg bør legge sukkerpastaen rett på øverste lag med sukkerbunn, eller blir det tørt? Kan man ha vaniljekrem mellom der også kanskje? Eller vil det bli dumt for sukkerpastaen? Herrefred, jeg er helt grønn på dette 😂

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerpasta smaker dritt. Du kan ha krem eller marsipan på toppen og bildet oppå. Til fyll elsker jeg jordbærsyltetøy og vaniljekrem, mye syltetøy 🐣 

Anonymkode: 66a19...94a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fondanten tåler det, men ikke kakebildet. :) Ville hatt et tynt lag med pisket krem mellom fondanten og kakebildet :)

Endret av Frøkenfryd30
  • Hjerte 1
Gjest Gratinara
Skrevet

Sukkerpasta smaker dritt uansett hva folk sier, ville heller mer gått for vanlig marsipan spør du meg. Sukkerpasta ser fint ut, men meg som mange velger å ikke spise det og det blir bare "søppel" på tallerkenen da det smaker høgg.. Men fint er det..

Skrevet (endret)

Kjøp følgende:

Sukkerbrød
Kremfkløte
Vaniljekrem
Syltetøy - jeg fortrekker bringebær
Marsipanlokk

Prisk kremfløte og ta av nok til å smøre rundt kaken når den er ferdig satt sammen, rør ut sylteøty i resten. 
Del sukkerbrødet i tre, legg første lag på et fat og dynk med litt bringebærsyltetøy rørt ut i vann. Ha på et lag vanilljelkrem. Legg på neste lag, dynk og ha på kremen med syltetøy. Legg på siste lag og smør et tynt lag krem rundt hele før du legger på marsipanlokk og så legger bildet oppå marsipanen.

Lykke til med bakingen!

Endret av Brunhilde
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sukkerpasta, dessuten er den lettere å håndtere, mer elastisk enn marsipan og penere, mindre fuktighet i den åså så bildet holder lengre, dessuten så kan det hende det faller mer i smak hos barn. Kanskje tar hun av både sukkerpasta og marsipan, men det er ikke viktig :) 

Anonymkode: 1113b...9d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kommer til å bli en vond kake. Bestill heller en fra Meny/COOP eller noe, tror faktisk ikke det vil bli veldig mye dyrere.

Og så lærer du deg å bake, det bør være noe alle kan. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen! 🥰

Datteren min liker ikke marsipan - mest sannsynligvis ikke sukkerpastaen heller. Men siden den blir penest og er rimeligst så blir det nok det 🤍 

AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (På 15.4.2022 den 7.32):

Det kommer til å bli en vond kake. Bestill heller en fra Meny/COOP eller noe, tror faktisk ikke det vil bli veldig mye dyrere.

Og så lærer du deg å bake, det bør være noe alle kan. 

🥺 Hvorfor blir det vond? Pga sukkerpastaen? 

Jeg har sjekket kjøpekaker - men de kommer sjeldent uten roser osv. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🥺 Hvorfor blir det vond? Pga sukkerpastaen? 

Jeg har sjekket kjøpekaker - men de kommer sjeldent uten roser osv. 

ts

Forresten så liker ikke barna marsipan - og finner bare marsipankake

Skrevet (endret)

Sukkerpasta smaker bare søtt og ingenting annet så det er merkelig å si at det smaker dritt/vondt, for det gjør det vitterlig ikke. Derimot er det ikke noe som tilfører kaken noe smaksmessig og det kan fort bli altfor mye søtt, men for utseendets skyld er det veldig praktisk siden den er helt hvit (noe marsipan ikke blir). Bruk sukkerpasta hvis det er det datteren vil ha og bruk det på samme måte som et marsipanlokk, altså med et tynt lag krem mellom øverste kakebunn og sukkerpastaen. Det blir bra. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Sukkerpasta smaker bare søtt og ingenting annet så det er merkelig å si at det smaker dritt/vondt, for det gjør det vitterlig ikke. Derimot er det ikke noe som tilfører kaken noe smaksmessig og det kan fort bli altfor mye søtt, men for utseendets skyld er det veldig praktisk siden den er helt hvit (noe marsipan ikke blir). Bruk sukkerpasta hvis det er det datteren vil ha og bruk det på samme måte som et marsipanlokk, altså med et tynt lag krem mellom øverste kakebunn og sukkerpastaen. Det blir bra. :) 

Tusen takk! 🙏☺️

Skrevet

Det er forresten superlett å bake sukkerbrødet selv. Søk opp sukkerbrød på krem.no, der får du en oppskrift pr egg og størrelse på form ifht antall egg. Krem.no er fantastisk ifht å lære seg å bake, alle oppskrifter er laget av en konditor og grundig sjekket.

Skrevet

Ikke bruk sukkerpasta/fondant i kombinasjon med pisket kremfløte. Det skjer en reaksjon som gjør at fondanten smelter. Skal du bruke fondantlokk må det være smørkrem under, ikke fløtekrem. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...