Gå til innhold

Ekstrem svette! Hva kan være grunnen, og hva kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er i overgangsalderen, har svettet i 2+år, men for ca et år siden tok jeg blodprøver for å sjekke, men de var fine. Har nå i uken tatt nye blodprøver, er spent på om dem viser noe. 

Saken er at jeg svetter helt sinnsykt! Det renner elver, bokstavelig talt. Må bytte klær flere ganger om dagen, vasker meg flere ganger om dagen, sengen må byttes på daglig og jeg har flere puter jeg veksler mellom fordi de blir våte. Bruker vanligvis kun dynetrekk om natten, har dyne til når jeg blir kald. For etter svettebyene, begynner jeg å fryse. 

Dagene går til å kle av og på meg flere ganger i timen, fra ullsokker og hettegenser til ingen sokker, opptrukket bukseben og tskjorte. Og da bytte tskjorter. 

Jeg er alltid klissete, og jeg føler det lukter av meg. Familien vil ikke lengre ha klemmer av meg, forståelig nok, jeg vil egentlig ikke klemme eller være nær noen lengre. Jeg må også passe på at jeg ikke får sår, under feks brystene, har ofte antydning til det.

Alt dette er en belastning, både fysisk men også ganske mye psykisk. Jeg har prøvd å fortelle legen om det, men hun regelrett avbryter meg og sier at vi tar en blodprøve for å sjekke ang overgangsalderen. Jeg føler nesten at jeg er en belastning for henne og🙈😅 Men nå begynner jeg å bli ganske desperat her..

Anonymkode: 9b061...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...