Ibenholt Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Jeg bruker altfor mye penger folkens, og jeg lurte på om noen hadde tips om hvordan jeg skal klare å lære meg å spare? Jeg har store planer om å bli flinkere. Jeg har en lønn på 2000 i mnd. Jeg er student, bor hjemme og har derfor ikke studielån. Jeg har en tendens til å bruke opp lønna mi på null komma niks, og har ingenting igjen å leve for på 3 uker. Får mat hjemme, men det hjelper ikke så mye når jeg er aktiv og sosial, noe som krever penger hele tiden (filmer, kino, snacks, buss, bensin til bil osv) I tillegg til at jeg betaler mobilregning selv. Hva skal jeg gjøre? Tusen takk for hjelp. Visste ikke hvor jeg skulle legge dette innlegget, så det ble her.
Gjest Violetta Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Skriv opp alt du bruker i en måned, og evaluer hva du faktisk trenger. Det må da ikke være så dyrt å være sosial?