Gå til innhold

Indisk og pakistansk mat, noen som liker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pakistanske venner, og de lager kjempe god mat, får alltid servert middag når jeg er på besøk. 🙋‍♂️

Det er litt annerledes enn det man ofte får på restauranter. Favoritten min er spinat med kylling og naan brød.

Anonymkode: 9ec3d...90f

AnonymBruker
Skrevet

Skulle skrive spinat og kylling med nasn brød. Det er gryterett.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt, men kan bli litt ensformig.

Anonymkode: 3117a...85d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke🤯😱

min erfaring med «indisk» mat er toro sin tandoori, og utenom det har jeg smakt korma(?) på resturant en gang. Vil gjerne prøve mer og autentisk indisk, pakistask, asiatisk osv, men det får bli når jeg får mulighet senere^^

Anonymkode: 2d6c4...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Liker indisk, både hjemme, på restaurant og i utlandet. 

Anonymkode: f68f2...a35

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns indisk mat er kjempegodt. Jeg har ikke smakt pakistansk mat.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, min erfaring er stort sett britisk curry - som er noe av det beste jeg vet🤤 Har aldri vært i India eller Pakistan, så the real deal vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: 89c62...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det jeg har smakt av indisk, men de sier at her i Europa så har restaurantene og den "indiske" maten vi kjøper og lager selv, blitt tilpasset europeiske smaker, så det er ikke helt ekte indisk vi får... Du er heldig som får ekte indisk/pakistansk mat hos noen som ikke har tilpasset maten sin :) 

Anonymkode: dcefe...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig godt hvis man får det laget fra bunnen av. Ferdigglass på butikken med oppvarmet naan kan ikke sammenlignes (type saritas eller toro).

Jeg har pakistanske venner og har spist mye på gode restauranter da jeg har bodd i London. Elsker krydrede spinatretter med kylling eller lam, med nystekt naanbrød til. Indisk og pakistansk mat er mye det samme.

Anonymkode: 23e70...e71

Skrevet

Ja - prøv Mother India - NAM 😍

AnonymBruker
Skrevet

Er gift med en fra Sri Lanka. Elsker maten. Vi spiser "norsk" mat ett par dager i uken, ellers bare tamilsk mat 🤩

Anonymkode: 07f01...26e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja, min erfaring er stort sett britisk curry - som er noe av det beste jeg vet🤤 Har aldri vært i India eller Pakistan, så the real deal vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: 89c62...f0e

Pakistan har en vanvittig gjestfrihet. 

Har sett mange youtubere som reiser rundt i Pakistan og spiser street food. Selgerne vil ikke ta imot penger fra dem, siden de ser på turister som sine gjester 😍.

Helt fantastisk 😁

Anonymkode: 592d3...f07

Skrevet

Har heldigvis en nabo fra India som lager veldig god mat, ikke noe toro der. Alt laget fra bunn av. 

AnonymBruker
Skrevet

Indisk er kjempegodt. Pakistansk vet jeg ikke? Har aldri spist det. Støtter ikke opp under muslimer, liker ikke tankesettet dems.

Anonymkode: c24b4...1ae

Skrevet

ELSKER det indisle kjøkken! Er kjempeheldig som har en indisk venninne som lærer meg masse☆

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Pakistan har en vanvittig gjestfrihet. 

Har sett mange youtubere som reiser rundt i Pakistan og spiser street food. Selgerne vil ikke ta imot penger fra dem, siden de ser på turister som sine gjester 😍.

Helt fantastisk 😁

Ja, tenk om det hadde vært trygt og enkelt for en kvinne å reise dit uten å måtte ha med en mann. 

Ellers er indisk mat veldig godt! Kjøper både på restaurant og lager hjemme, de tørre krydderne i skapet har holdt en halv evighet.

Anonymkode: b1968...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tenk om det hadde vært trygt og enkelt for en kvinne å reise dit uten å måtte ha med en mann. 

Ellers er indisk mat veldig godt! Kjøper både på restaurant og lager hjemme, de tørre krydderne i skapet har holdt en halv evighet.

Anonymkode: b1968...a0c

Hvem har sagt at det ikke er trygt ? 

Søk opp Eva Zu Beck på Youtube. 

Kvinnelig reisevlogger som reiste alene på motorsykkel i Pakistan 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har pakistanske venner, og de lager kjempe god mat, får alltid servert middag når jeg er på besøk. 🙋‍♂️

Det er litt annerledes enn det man ofte får på restauranter. Favoritten min er spinat med kylling og naan brød.

Elsker indisk mat.

Hobbyen min i helgene er å lage indiskinspirert mat med Nouvelle Cuisine teknikker.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker indisk mat. Og da jeg var ung, hadde jeg en bestevenninne fra Pakistan, og moren hennes lagde så utrolig god mat. Og jeg fikk jo alltid tilbud om mat da jeg var hos de.

Anonymkode: 383d0...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...