Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I så fall, hvorfor eller hvorfor ikke? 

Anonymkode: 8f8b6...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i 99% av tilfellene er det riktig å fortelle. Rett og slett fordi din partner har rett til å selv bestemme hva slags forhold han eller hun ønsker å leve i. Vedkommende har også rett til å ta avgjørelser for sin egen helse og derfor må de få vite om du har flere sexpartnere.

Anonymkode: d6e69...3a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, i 99% av tilfellene er det riktig å fortelle. Rett og slett fordi din partner har rett til å selv bestemme hva slags forhold han eller hun ønsker å leve i. Vedkommende har også rett til å ta avgjørelser for sin egen helse og derfor må de få vite om du har flere sexpartnere.

Hva hvis utroskapen ikke inkluderer samleie, "bare" emosjonelt utroskap /forelskelse, samt mye seksuell kos og nærhet men uten å ha gått linja ut...?

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis utroskapen ikke inkluderer samleie, "bare" emosjonelt utroskap /forelskelse, samt mye seksuell kos og nærhet men uten å ha gått linja ut...?

Seksuell kos og nærhet kan fortsatt innebære smitte...

Men jeg mener at dersom det er noe din partner hadde reagert på å finne ut, så er det allerede noe du burde ha fortalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir du spurt, ja. Blir du ikke, nei. 

Anonymkode: 21a4e...b89

Skrevet

Ja, hvis man har gått over grensa er man like idiot videre ved å skjule det. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir du spurt, ja. Blir du ikke, nei. 

Hm. Og hvis partner spør om hvem det er, sier man det? I dette tilfellet, partners beste venn....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm. Og hvis partner spør om hvem det er, sier man det? I dette tilfellet, partners beste venn....

Ja, herregud, I hvertfall da 🤦🏼‍♀️om du blir ferske har du gjort det mye være med å lyge. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Paramount
Skrevet

Dersom du fremdeles elsker partneren din, og angrer som en hund, så nei, ikke si et ord. Gjør det godt igjen ved å oppføre deg slik du skal. Lev med det, og ta straffen i form av elendig samvittighet. Har du ikke dårlig samvittighet så elsker du ikke partneren din. Da kan du like godt fortelle og få forholdet overstått.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, herregud, I hvertfall da 🤦🏼‍♀️om du blir ferske har du gjort det mye være med å lyge. 

Det går ikke å si noe. Jeg er på knærne forelsket i den andre. 

AnonymBruker
Skrevet
Paramount skrev (Akkurat nå):

Dersom du fremdeles elsker partneren din, og angrer som en hund, så nei, ikke si et ord. Gjør det godt igjen ved å oppføre deg slik du skal. Lev med det, og ta straffen i form av elendig samvittighet. Har du ikke dårlig samvittighet så elsker du ikke partneren din. Da kan du like godt fortelle og få forholdet overstått.

Angrer ikke. Ikke i det hele tatt. Partner har behandlet meg som dritt i årevis. Jeg har blitt på knærne forelsket i den andre og utroskapen har skjedd mange ganger. Hver gang kjenner jeg meg helt "flat" overfor partner, ingen dårlig samvittighet. Og hver gang ønsker jeg meg tilbake til den andre så fort som mulig. Den jeg er blitt glad i spurte rett ut om jeg fortsatt elsker partner, og jeg svarte "jeg gjør vel det, på en måte", men det handler nok mest om alt vi har sammen (barn, hus, hytte osv). Er glad i, men jeg tror du har rett, og du ga meg noe å tenke på nå. Har man ikke dårlig samvittighet, så elsker man ikke den andre, det traff. Takk for det innspillet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke å si noe. Jeg er på knærne forelsket i den andre. 

Da gjør du det slutt med kjæresten og sier ingenting om utroskapen: det vil bare være ydmykende og unødig sårende.

Så står du fri til å gjøre hva du vil, men av respekt for nåværende kjæreste som du er utro mot, bør du holde nytt forhold for deg selv en stund fremover og heller ikke i fremtiden innrømme overlapping.

Anonymkode: 3d600...39a

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da gjør du det slutt med kjæresten og sier ingenting om utroskapen: det vil bare være ydmykende og unødig sårende.

Så står du fri til å gjøre hva du vil, men av respekt for nåværende kjæreste som du er utro mot, bør du holde nytt forhold for deg selv en stund fremover og heller ikke i fremtiden innrømme overlapping.

Anonymkode: 3d600...39a

Du har rett, men ikke lett å gå når det er barn i bildet og jeg har en stolthet uten sidestykke ift samlivsbrudd. Skal helst ikke skje, kommer til å bli tatt av skammen så det holder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har rett, men ikke lett å gå når det er barn i bildet og jeg har en stolthet uten sidestykke ift samlivsbrudd. Skal helst ikke skje, kommer til å bli tatt av skammen så det holder. 

Da får du svelge stoltheten og avslutte forholdet så dere kan skilles som venner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Vi er, tross alt, på Kg så da må svaret selvsagt bli; er du mann skal du fortelle det (da blir det som oftest break up, eventuelt kanossagang og skamhelvete), er du kvinne står du noe friere med tanke om du vil fortelle om det, eller ikke. Handler gjerne om i hvilken grad du ønsker å fortsette forholdet eller ikke. Ellers er det @Paramountskriver som gjelder. 

Endret av Gorgonzola
Måtte spesifisere litt
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gorgonzola skrev (2 minutter siden):

Vi er, tross alt, på Kg så da må svaret selvsagt bli; er du mann skal du fortelle det (da blir det som oftest break up, eventuelt kanossagang og skamhelvete), er du kvinne kan du velge hva du vil, altså om du ønsker å fortsette forholdet eller ikke. Ellers er det @Paramountskriver som gjelder. 

Sant nok. Jeg er mann. Paramount fikk meg til å kjenne etter. Er det vanligst at kvinner går eller blir når/om man forteller om utroskap?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Partner har behandlet meg som dritt i årevis.

Hvordan som dritt? 

Anonymkode: 42ce3...1f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan som dritt? 

Anonymkode: 42ce3...1f5

Ikke sett meg, aldri brydd seg hvordan jeg har det, beordret meg til å jobbe hjemme, ikke gitt meg sex og nærhet, ikke tatt meg og mine følelser på alvor, manipulert og vært egoistisk. Så møter jeg ei som er rake motsetningen, varm, omsorgsfull, gir og gir og gir, ser og forstår....ikke rart jeg faller pladask. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett meg, aldri brydd seg hvordan jeg har det, beordret meg til å jobbe hjemme, ikke gitt meg sex og nærhet, ikke tatt meg og mine følelser på alvor, manipulert og vært egoistisk. Så møter jeg ei som er rake motsetningen, varm, omsorgsfull, gir og gir og gir, ser og forstår....ikke rart jeg faller pladask. 

Da skiller du deg, ikke si noe om utroskapen (for det er bare slemt hvis du likevel skal gå) lar det går litt tid - så sjekket du om det andre forholdet er noe bra

Anonymkode: ab515...8c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tenkt å slå opp, og du vet at partneren aldri kommer til å finne ut av utroskapen, og du vet at om du forteller om utroskapen, så vil bruddet bare bli enda mer sårt, så kan du droppe å si det.

Ønsker du å fortsette forholdet, så forteller du om utroskapen slik at forholdet fortsetter på riktig grunnlag. At partneren din selv får velge om de ønsker å være sammen med deg på tross av utroskapen.

Anonymkode: 18548...8ad

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...