Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Er uke 38+3, og begynner å bli fryktelig utålmodig kjenner jeg… Er førstegangsfødende, og veldig klar over at flertallet går overtid. 
Allikevel kjenner jeg på en intens utålmodigheten nå, da slimproppen gikk for 7 dager siden (forrige torsdag). På lørdag var jeg på sjekk pga. lite liv over et par dager, og alt var fint med lillegull.

Da legen tok UL for å sjekke opp la hun merke til at jeg hadde det vondt pga. mensmurringer og at jeg hadde vært rastløs, litt rød i ansiktet osv., så hun sjekket meg. Da fikk jeg konstatert at livmoren ikke var helt umoden, livmorhalsen var 12mm og myk, og hun fikk en finger inn og kunne kjenne hodet. 
Hun konkludert da etter å ha pratet litt med jordmor etterpå at jeg var i latens, men dette er nå 5 dager siden. Det eneste som har skjedd i etterkant er at jeg har litt murringer her og der, men ikke noe tegn til kynnere og ihvertfall ikke modningsrier.

Jeg var så forberedt på å gå overtid før den sjekken på sykehuset…

Noen andre (førstegangsfødende) som har hatt lignende erfaring og vil dele?

Har selvfølgelig prøvd å ha sex, gå i trappee, skrubbe gulvet på alle fire, hatt noen dager hvor jeg bare har slappet av osv. uten noen resultater… Hadde i utgangspunktet ikke troen på at noe av det skulle hjelpe, da jeg tror babyen selv velger når den vil komme. 

Anonymkode: 26a52...b40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok dessverre bare vente. Er i samme situasjon. 

Anonymkode: a9109...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med det du spør om, men siden du ramser opp ting du har forsøkt, har du forsøkt sterk mat? Jeg fødte dagen etter jeg spiste den sterkeste thaimaten jeg fant. Kan naturligvis ha vært en tilfeldighet...

Ønsker deg lykke til og husk at du uansett snart er i mål❤

Anonymkode: c4acf...16b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 38+5, her har verken magen sunket, hode festet seg, slimproppen gått eller noe. Så ja jeg og kjenner jeg er meget utålmodig og jeg er vel ikke kommet halvveis så langt som deg i prosessen😅 

Håper det skjer noe snart, hvis ikke blir jeg litt sprø🙈

Anonymkode: 02907...96c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke erfaring med det du spør om, men siden du ramser opp ting du har forsøkt, har du forsøkt sterk mat? Jeg fødte dagen etter jeg spiste den sterkeste thaimaten jeg fant. Kan naturligvis ha vært en tilfeldighet...

Ønsker deg lykke til og husk at du uansett snart er i mål❤

Anonymkode: c4acf...16b

Ja, har forsøkt det og- endte bare med halsbrann og sure oppstøt🙈 

Tusen takk❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er i uke 38+5, her har verken magen sunket, hode festet seg, slimproppen gått eller noe. Så ja jeg og kjenner jeg er meget utålmodig og jeg er vel ikke kommet halvveis så langt som deg i prosessen😅 

Håper det skjer noe snart, hvis ikke blir jeg litt sprø🙈

Anonymkode: 02907...96c

Det er faktisk til å bli helt gæren av🙈😂

Masse lykke til videre! ❤️

Skrevet

Jeg drakk en flaske castoroil (anbefales virkelig ikke, har aldri hatt så sår rumpe og så sterke magesmerter før), tok modningsakupunktur, gikk i trapper, hadde sex og spiste sterk mat. 
Den ettermiddagen (jada, gjorde alt dette på en dag…) og kvelden hadde jeg litt murringer og kynnere. Tenkte ikke noe mer over det fordi jeg har hatt mye kynnere pga veldig aktiv baby. Våknet kl 0329 av at det sa popp inni magen og det kom en rar følelse samtidig som jeg fikk skikkelig vondt . Beveget meg litt og presset for å se om det kom noe vann, og det gjorde det. Gikk på badet og da begynte det å renne litt. Fikk rier ganske med en gang og fikk komme inn på føden. 
Fødte da i uke 38+1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde litt enkel knebøy og lave kneløft og diverse en stund i håp om at noe skulle skje, da vannet plutselig gikk. Riene begynte noen timer etter. Jeg var 6 dager etter termin på det tidspunktet da, men livmorhalsen var umoden på kontroll to dager tidligere.

Anonymkode: 15d6d...d19

AnonymBruker
Skrevet

Som andregangsfødende gikk jeg med åpning i 3 uker, rier kun på natten, og var i første av disse 3 ukene etter undersøkelse hos jordmor i latensfase som hun sa. Det ble ingen fødsel før jeg ble igangsatt etter 3 uker med dette pga svangerskapsforgiftning. Så jeg ville forberedt meg på at dette dessverre kan ta tid ❤️

Anonymkode: fa416...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Var til sjekk to uker før termindato og fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ville føde før termin. 

Jeg fødte på termindatoen. 

Smør det med tålmodighet, dette skjer når det skjer. 

Anonymkode: 6187c...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...