Gå til innhold

Folk som ikke alltid har sosiale antenner. Hva har du sett/opplevd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne sniker alltid i køen. Hun kommer med unnskyldninger om at hun har dårlig tid og skal rekke noe. Hun skal jo ikke det. Har sluttet å handle med henne. 

E n kompis av kjæresten spør alltid om å få bytte til vindusplass på flyet. Han betaler aldri for setereservasjon. Han blir irritert om han ikke får bytte og begynner å spille på angst (noe han ikke har, han er bare gjerrig). 

Anonymkode: 186fa...fb8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

når jeg bodde i kollektiv som student, så var det faktisk en litt "merkelig skrue" som aldri tok igjen døren når hun satt på do. Det "beste" man kunne håpe på var at hun i alle fall tok døren helt igjen, sånn at man faktisk slapp å SE inn når hun satt der. Men så lenge døren bare stod helt inntil, så kunne jo alle sammen selvfølgelig høre henne veldig godt likevel.

i tillegg pleide hun å kle av seg (bort sett fra undertøyet) inne på hennes eget værelse, gå gjennom resten av kollektivet nesten helt naken (med et håndkle og nytt undertøy i hendene) for å gå på badet og dusje. Der inne tok hun av seg resten av det gamle undertøyet, FØR hun faktisk tok igjen døren inn til badet. Etterpå gikk hun tilbake på sitt eget værelse, bare i ført undertøy igjen. Men det gamle undertøyet (pluss håndkle) lå igjen på badet. Kort tid seinere kom hun ut igjen (ført flere klær) og bar på de gamle, møkkete klærne sine inn på badet for å vaske klærne sine. Felles vaskemaskin stod jo selvfølgelig inne på badet. Hun kunne jo selvfølgelig gått med alle klærne sine fremdeles på seg når hun skulle inn på badet, kledd av seg der, og slengt alt sammen rett i vaskemaskinen. I stedet for å gå rundt nesten splitters naken.     

og hvis noen andre kom hjem akkurat i det hun gikk rundt i undertøyet, så ble hun i tillegg fly forbanna, og anklaget folk for å "spionere" på folk. Eller at folk liksom var en "ekkel gris" eller lignende. Hvis det virkelig var SÅ forferdelig for henne å bli sett sånn, så kunne hun selvfølgelig latt være å sprade rundt sånn i første omgang. Hvis noen gikk forbi do-døren når hun satt der, så kunne man klemme døren helt igjen sånn at man slapp å få med seg ting hun gjorde der inne. Men seinere klagde hun til noen andre om at folk viss nok var "sinte" på henne hele tiden, og bla bla bla bla "stakkarslige lille henne" liksom.    

Anonymkode: d9316...ce8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett en fyr prøve å gå ut av butikken med varer fordi han "ikke hadde til å stå i kø for å betale".
En dame med barnevogn jeg møtte på en gangvei blokkerte veien for meg og ba meg gå ut til bilveien fordi jeg var i veien for henne når jeg også gikk der.
Har sett en fyr stå å skrike i et parkeringshus fordi plassen han ville parkere på var opptatt.
En venninne hadde en 3-åring i kreftbehandling. Hun hadde endelig mulighet til å komme seg litt ut og møte venner etter lang tid. En annen jente mente at kreftbehandling ikke kunne være så ille siden hun kunne gå ut og spise.

Den lista her kan bli lang. Det er nok av idioter i verden.

Anonymkode: 7302d...e69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min ekssvigerinne (brors ekskone) manglet sosiale antenner. Hun var ekstremt opptatt av å forsyne seg av mat først, kasta seg over maten når den ble servert. Da barna deres var babyer lempet hun babyen over til andre i familien med beskjeden: «Hold X så jeg får spist!». Hun åt også mengder og tok alltid det beste selv. Til og med barna måtte vente på tur så hun fikk grabba til seg først. 

En gang jeg hadde overnattet hos dem så spiste hun opp de siste brødskivene selv til frokost og sa til meg at det dessverre ikke var noen frokost igjen til meg. Hun var også gjerrig på hva man fikk lov å ta i kjøleskapet, kunne til nød ta litt syltetøy på skiva liksom, kjøttpålegget og ost var bare hennes. 
Men når hun var på besøk hos meg så forsynte hun seg grovt av alt hun kunne finne i kjøleskap og matskap. 

Jeg var i butikken sammen med henne noen ganger, og da skulle hun ikke ha egen handlevogn, men endte med å legge varer opp i min vogn og forventet at jeg skulle betale for hennes varer. Hun ble dritsur hvis jeg ikke betalte for hennes greier. 
Det var liksom om å gjøre å karre til seg mest mulig uten å betale for det. 

Anonymkode: d87ea...bf9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Min ekssvigerinne (brors ekskone) manglet sosiale antenner. Hun var ekstremt opptatt av å forsyne seg av mat først, kasta seg over maten når den ble servert. Da barna deres var babyer lempet hun babyen over til andre i familien med beskjeden: «Hold X så jeg får spist!». Hun åt også mengder og tok alltid det beste selv. Til og med barna måtte vente på tur så hun fikk grabba til seg først. 

En gang jeg hadde overnattet hos dem så spiste hun opp de siste brødskivene selv til frokost og sa til meg at det dessverre ikke var noen frokost igjen til meg. Hun var også gjerrig på hva man fikk lov å ta i kjøleskapet, kunne til nød ta litt syltetøy på skiva liksom, kjøttpålegget og ost var bare hennes. 
Men når hun var på besøk hos meg så forsynte hun seg grovt av alt hun kunne finne i kjøleskap og matskap. 

Jeg var i butikken sammen med henne noen ganger, og da skulle hun ikke ha egen handlevogn, men endte med å legge varer opp i min vogn og forventet at jeg skulle betale for hennes varer. Hun ble dritsur hvis jeg ikke betalte for hennes greier. 
Det var liksom om å gjøre å karre til seg mest mulig uten å betale for det. 

Anonymkode: d87ea...bf9

Gjerrighet kjenner ingen grenser. Jeg hadde en venn som nektet å betale for noe som helst for andre. Hvis jeg skulle kjøre han et sted så var det noe som "venner gjorde for hverandre". Men hvis han skulle kjøre meg så skulle han ha betalt for bensin, slitasje og bruk av spylevæske. Han skulle til og med ha betalt for å ta med en bag i bilen for noen når vi skulle på hyttetur en gang fordi mer vekt er lik høyere drivstofforbruk. Han la ut for en flaske brus for meg en gang og maste om de pengene hver dag. Han ringte meg og spurte om dem selv om vi ikke skulle møtes. Det var før Vipps og jeg hadde ikke riktig veksel men sa at jeg skulle betale tilbake så fort jeg hadde det. Men når jeg la ut for noe for han så var det aldri noe hastverk med å betale tilbake. Han lånte 50 kr av meg en gang og jeg tenkte jeg skulle mase like mye tilbake og da ble han jo dritsur. Fanden ta sånne mennesker som lager regler for andre men som ikke gjelder for de selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne som ofte ba meg på besøk satt og drakk en stor brus og spiste en hel sjokoladeplate alene hver gang jeg var der. Hun serverte meg aldri noe. Men hos meg forventet hun å få servering. Konfronterte henne. Men da sa hun skjønner du ikke at jeg må ha det selv! Ok greit nok, men kanskje en ide’ å spise sånt alene’ når man ikke har besøk. 

Anonymkode: 9b293...16f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og en som kanskje ikke var helt ved sine fulle fem spurte hele tiden om vi skulle bli kjærester. Jeg svarte nei, jeg har kjæreste, han svarte ok, men kan vi bli kjærester, jeg nei, har kjæreste og er ikke interessert, han, please kan vi bli kjærester, jeg nei! Han, hvorfor ikke det?!

Jeg gir opp!

Anonymkode: 9b293...16f

AnonymBruker
Skrevet

Mye av det som nevnes her er ikke mangel på sosiale antenner, men mangel på folkeskikk...

Anonymkode: ab504...357

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som ikke forstår at andre kan være annerledes enn henne. Hvis du ikke liker de samme TV programmene som henne eller hvis du har andre interesser eller bruker annet pålegg på brødskiva enn henne så ser hun på deg som om det er noe alvorlig galt med deg og spør hvordan i all verden du kan gjøre noe sånt. Hun klarer ikke å forstå at det er mulig å like noe som hun ikke gjør eller å ikke like noe som hun liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en svigermor uten sosiale antenner. Kunne skrevet en bok om henne! Når det kom til valg av navn til mine barn så ville hun ha en finger med i spillet. For hun måtte jo få velge når det var hennes barnebarn 😂 På den ene ungen så likte hun ikke navnet vi valgte og sa til mannen min at vi kunne jo ikke kalle han det!! Aldri sett mannen så skuffet over mora noen gang.

Ho er også typen som ikke kan forstå at folk er forskjellige. Om du ikke liker det hun gjør er det noe galt med deg. Og det er kun hennes menneskesyn som er riktig osv.. 

Slitsom dame rett og slett. 

Anonymkode: 3fe2d...bd9

Gjest Ghostface
Skrevet

Ble kontaktet av en eldre kar på Goodreads av alle ting, som sa han ville bli kjent med meg. Sa klart i fra at jeg ikke var interessert, men likevel insisterte han på å være venn med meg. Jeg gjentok at jeg ikke var interessert, men likevel sendte han meg meldinger gjennom den siden over lengre tid, og jeg var tydelig hver gang at han burde snakke med noen andre. Han ga seg ikke og til slutt måtte jeg blokkere ham, siden han ikke tok et hint. Liker ikke å blokkere noen, men det hjalp ikke å være bestemt heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har en svigermor uten sosiale antenner. Kunne skrevet en bok om henne! Når det kom til valg av navn til mine barn så ville hun ha en finger med i spillet. For hun måtte jo få velge når det var hennes barnebarn 😂 På den ene ungen så likte hun ikke navnet vi valgte og sa til mannen min at vi kunne jo ikke kalle han det!! Aldri sett mannen så skuffet over mora noen gang.

Ho er også typen som ikke kan forstå at folk er forskjellige. Om du ikke liker det hun gjør er det noe galt med deg. Og det er kun hennes menneskesyn som er riktig osv.. 

Slitsom dame rett og slett. 

Anonymkode: 3fe2d...bd9

Kan forstå det hvis det var et av disse forferdelige, harry navnene en del velger... At hun sier at hun ikke liker det til sønnen sin, er ikke så uvanlig. Hun er ikke en fremmed.

Anonymkode: 84dba...3f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan forstå det hvis det var et av disse forferdelige, harry navnene en del velger... At hun sier at hun ikke liker det til sønnen sin, er ikke så uvanlig. Hun er ikke en fremmed.

Anonymkode: 84dba...3f1

Kent Ronny Andre  klarer seg nok bra 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...