Gå til innhold

Kuttet ut amming nettopp. Vanskelig å legge barn 2 år :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden sluttet jeg å amme gutt på straks 2 år. Far legger barnet og sovet med han siden da. Før det ammet jeg alltid han i søvne. Prøvde å legge han alene flere ganger, men blir så sint og spør etter puppen hele tiden. 

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg kan legge han. Blir så seint kveld på han også. 

Han er døv og liker å sove helt mørkt rom. Så derfor kan jeg ikke synge sanger eller fortelle en eventyr. 

Anonymkode: 16f7b...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke far legge barnet frem til puppen er glemt?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
La Luna skrev (7 minutter siden):

Femåringen husker puppen enda. Det glemmes ikke. 

Til ts. Anbefaler deg å stå i det. Bare trøste og kose. Men jeg anbefaler deg at DU gjør det og ikke pappaen. Hva skal han oppleve å miste puppen, men også mor..? Kan du si at det er tomt for melk? At du får vondt? ❤️ 

Her klarte jeg ikke stå i det og smurte inn puppen i soja saus... Funket greit, men passer ikje for alle.. 

Anonymkode: 5e25e...c50

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Femåringen husker puppen enda. Det glemmes ikke. 

Til ts. Anbefaler deg å stå i det. Bare trøste og kose. Men jeg anbefaler deg at DU gjør det og ikke pappaen. Hva skal han oppleve å miste puppen, men også mor..? Kan du si at det er tomt for melk? At du får vondt? ❤️ 

Her klarte jeg ikke stå i det og smurte inn puppen i soja saus... Funket greit, men passer ikje for alle.. 

Prøver 5åringen fortsatt å suge på puppen din og blir sint når hen ikke får lov? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
La Luna skrev (25 minutter siden):

Signerer denne. Det er jo tortur å avvente amming når mor står der og busser, lukter melk og alt barnet tenker på er at den forbinder mor med amming. Her har pappaen tatt seg av avveininger, det skulle bare mangle. Baby lider ingen nød med pappa som trøster og busser og tilbyr mme på flaske.

Anonymkode: d5bb4...b1d

AnonymBruker
Skrevet
La Luna skrev (40 minutter siden):

Prøver 5åringen fortsatt å suge på puppen din og blir sint når hen ikke får lov? 

Nei 😂 poenget mitt er at det vil jo ta lang tid for et barn å glemme puppen når man har ammet til to år. En toåring er heller ikke så moden enda, så det er jo ikke så lett for dem å godta et nei stakkars.. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemer som dette er jo en forventet konsekvens av det å amme så lenge. Kanskje Ammehjelpen eller Helsesøster har noen råd.

Anonymkode: ecc6c...a7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemer som dette er jo en forventet konsekvens av det å amme så lenge. Kanskje Ammehjelpen eller Helsesøster har noen råd.

Anonymkode: ecc6c...a7d

Du mener vel en konsekvens av å amme i søvn så lenge. Jeg ammer fortsatt min på halvannet to ganger om dagen, men jeg ammer ikke i søvn og vi sliter ikke med legging. Nattamming og amming i søvn bør man prøve å avvende når babyen ikke fullammes lenger. Det er nok veldig dumt at Ts har ammet i søvn så lenge, men hun skriver at sønnen er døv, så det kan hende barnet er ekstra utfordrende pga det.

Ellers har jeg ingen råd, egentlig. Dere må liksom bare stå i det til ungen godtar den nye normen.

Anonymkode: 5d769...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...