AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1 Skrevet 14. april 2022 Jeg har en del dyr gjeld. Eier ikke bolig. Har fast og trygg jobb. Trenger refinansiering da jeg betaler veldig mye på flere forskjellige lån og kreditt. Får ikke lån. Tenkte å spørre bestevenninnen om å stikke bolig som sikkerhet. Men hva skjer hvis hun vil selge og kjøpe en dyrere leilighet? Kommer det lånet mitt til å skape problemer for henne? At hun kanskje ikke får øke lånet for å kjøpe en dyrere leilighet? Anonymkode: 59af6...f62
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #2 Skrevet 14. april 2022 Hun må betale ut ditt lån for å få boligen heftelsesfri, siden det blir tinglyst pant i boligen. Anonymkode: 60113...9e1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Skrevet 14. april 2022 Ikke spør din venninne om dette, lånet ditt kommer garantert til å skape problemer for henne. Anonymkode: 90b08...d00 5 2
Jdz Skrevet 14. april 2022 #4 Skrevet 14. april 2022 Jeg ville aldri i verden stilt boligen min som sikkerhet for deg og jeg synes for å være helt ærlig at dette er noe det ikke er innafor å spørre om heller. Nærmeste familie kanskje, men ikke venner. Du kan skape et hav av problemer for bestevenninnen din og det vil gå sterkt utover hennes evne til å ordne seg finansiering. Dette er en oppskrift på ødelagt vennskap. 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #5 Skrevet 14. april 2022 Du har rotet til din egen økonomi og er så frekk at du vil be venninnen din om å risikere sin økonomi? Du er rett og slett en ekstremt dårlig venn, som i det hele tatt vurderer dette. Anonymkode: 020a9...7c3 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #6 Skrevet 14. april 2022 Det er veldig frekt å spørre venner om det. Stakkars venninne Anonymkode: 219f5...eff 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #7 Skrevet 14. april 2022 Det spør man ikke noen om, ikke en gang nærmeste familie. Om du har fast og trygg jobb greier du å ordne opp i dette selv. Anonymkode: 88ee5...df3 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #8 Skrevet 14. april 2022 Herregud, selvfølgelig spør du ikke om det. Anonymkode: 451ec...496 2
klondrik Skrevet 14. april 2022 #9 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Kommer det lånet mitt til å skape problemer for henne? At hun kanskje ikke får øke lånet for å kjøpe en dyrere leilighet? Se for deg scenario dersom du mister den inntekten du har i dag og ikke lenger klarer å nedbetale lånet, hun vil da sitte igjen med alle dine problemer. Vil du virkelig utsette henne for dette? 2
nomore82 Skrevet 14. april 2022 #10 Skrevet 14. april 2022 Og dette dukket opp som en god ide fordi…..? 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en del dyr gjeld. Eier ikke bolig. Har fast og trygg jobb. Trenger refinansiering da jeg betaler veldig mye på flere forskjellige lån og kreditt. Får ikke lån. Tenkte å spørre bestevenninnen om å stikke bolig som sikkerhet. Men hva skjer hvis hun vil selge og kjøpe en dyrere leilighet? Kommer det lånet mitt til å skape problemer for henne? At hun kanskje ikke får øke lånet for å kjøpe en dyrere leilighet? Anonymkode: 59af6...f62 Ja det kan skape store problemer for henne, så ikke spør din venninne om slikt det er ganske dårlig gjort av deg da du setter henne i en vanskelig posisjon Anonymkode: 4a523...11c 2
Jytte Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Det virker ikke som du vet hva det vil si å være kausjonist? Det blir sterkt frarådet hvis man må sette sin egen bolig i fare, og å spørre en venninne ville jeg aldri gjort, kan bety at vennskapet ryker og er hun så dum at hun stiller opp kan dere begge havne på fattigkassa. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå