Gå til innhold

Ekstra utgifter. Dårlig måned for meg. Er det dumt å ta lån for så å betale tilbake med feriepengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tannlegebehandling, legebehandling og diverse viktige medisiner og utgifter. Er det dumt å ta lån. Og betale tilbake hele beløpet med feriepengene om 2 måneder? Dersom jeg ikke gjør det så må jeg kutte tannlege og legebehandling. Det går jo ikke... 

Hva ville du ha gjort om ditt månedsbudsjett var for dårlig til disse utgiftene denne måneden? 

Anonymkode: f4788...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du vente med de to timene ? Og ta det om 2 mnd

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor man alltid burde ha en bufferkonto. 

Anonymkode: 395fd...da0

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er derfor man alltid burde ha en bufferkonto. 

Det er helt sant. Men jeg lever med så tynn økonomi at det er umulig å spare. Men jeg burde jo ha det. Men får bare ta et lån som jeg vet at jeg klarer å betale tilbake med feriepengene. Eneste mulighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Sofakona said:

Kan du vente med de to timene ? Og ta det om 2 mnd

Kunne tenke meg det. Men tannlegen sa at det hastet med en kontroll pga begynnende hull som han må sjekke. Legetimen og medisiner er det viktigste. 

Skrevet

Spør tannlegen om du kan få utsatt betalingsfrist?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kunne tenke meg det. Men tannlegen sa at det hastet med en kontroll pga begynnende hull som han må sjekke. Legetimen og medisiner er det viktigste. 

Et begynnende hull kan vente i to måneder.

Anonymkode: 1e6ca...167

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan betale det tilbake med feriepengene,  ser jeg ikke noe galt i det. Kanskje vente en måned da, sånn at du får tilbakebetalt etter en måned. Mange bruker kredittkort som buffer, når de vet at de får penger som feriepenger til å tilbakebetale i tide.

Anonymkode: 19ae9...c91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er dumt, for de feriepengene burde du spare til en buffer.

Anonymkode: 73378...8e4

• Nyttig 1
Skrevet

Om du med 100% sikkerhet vet at du får feriepengene når du skal få dem så er det greit.

Skrevet

Betale tilbake med feripengene er ikke de istedet for lønn eller er det snakk om den lave skatten?

Skrevet

Ellers er jo prioriteten helse først, så ta lån.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Flintis said:

Ellers er jo prioriteten helse først, så ta lån.

Ja, det er det. Legetimer og medisiner for noe som jeg er nødt å behandles for er svært viktig. Tannlegen er ikke så viktig, men jeg har utsatt det noen ganger nå og kontordamen sa at det haster nå og at jeg må ta timen. Så hva gjør jeg ? Jeg ser meg dermed nødt å låne penger til det. 

5 minutter siden, Flintis said:

Betale tilbake med feripengene er ikke de istedet for lønn eller er det snakk om den lave skatten?

Jeg får 30 000 i feriepenger, og jeg har da ca 12 000 kr til overs etter at alle utgifter, regninger, mat osv er betalt. Skulle spart pengene til buffer, men ser at det har jeg ingen mulighet til nå.. Planen var å bygge opp en buffer.. Noe alle bør ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det. Legetimer og medisiner for noe som jeg er nødt å behandles for er svært viktig. Tannlegen er ikke så viktig, men jeg har utsatt det noen ganger nå og kontordamen sa at det haster nå og at jeg må ta timen. Så hva gjør jeg ? Jeg ser meg dermed nødt å låne penger til det. 

Jeg får 30 000 i feriepenger, og jeg har da ca 12 000 kr til overs etter at alle utgifter, regninger, mat osv er betalt. Skulle spart pengene til buffer, men ser at det har jeg ingen mulighet til nå.. Planen var å bygge opp en buffer.. Noe alle bør ha. 

Kan du høre om du kan få feripengene tidligere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt begynnende hull som tannlegen har ventet 1 år på å gjøre noe med. Hvor lenge har du utsatt timen? 

Anonymkode: 29b97...3d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke at 2 mnd fra eller til med et begynnende hull har noe å si. Vær flink med tannpuss i mellomtiden bare. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt begynnende hull som tannlegen har ventet 1 år på å gjøre noe med. Hvor lenge har du utsatt timen? 

Anonymkode: 29b97...3d2

Jeg vet ikke hvorfor kontordamen sa at det haster. Har utsatt det i 2 måneder. Jeg har slitt en del med hull. Men dette er en kontroll tror jeg. Jeg kunne tenke meg å utsette det lengre, men hun sa at det kan jeg ikke for det haster. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok ikke at 2 mnd fra eller til med et begynnende hull har noe å si. Vær flink med tannpuss i mellomtiden bare. 

Men er godt mulig at tannlegen er ute etter å tjene penger og dermed så presser de på med at det haster. Vet ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du vet at du har såpass mye penger på vei, så ser jeg ikke noe problem med å bruke kredittkort e.l. 

Ikke hør på de som sier at "dette er det man skal ha en buffer til" - JADA, alle vi som har trang økonomi er veldig, VELDIG klar over at BURDE hatt en buffer. Men når skal man få spart til den da?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Kredittkort er jo helt i orden..men ville ikke tatt et lån.

Om tannlegen sa at det var et begynne hull så kan det vente.

Men hvor mye koster medisinene dine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...