AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1 Skrevet 14. april 2022 Jeg er ganske deprimert og lei meg de siste dagene, da jeg har opplevd noe forferdelig som jeg går gjennom. Min kjæreste er på jobb og ringer meg, når jeg prøver å snakke med han sier han «uff» og begynner å snakke om hvor hysterisk morsomt han har det på jobb. Har aldri opplevd han så glad på jobb før. Jeg er selvfølgelig glad på hans vegne men virker som han ikke bryr seg om det jeg går gjennom. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ebe0...b00
Sofakona Skrevet 14. april 2022 #2 Skrevet 14. april 2022 Er selv deprimert og har angst...og min mann vet det godt. Men jeg vet også at det er ikke lett for andre siden å vite hva vi føler og har det. Han har Kansje en skikkelig bra periode og er glad .og da er det enda vanskeligere å skjønne at du er lei deg og ikke har det så bra. Han mener nok ikke noe med det, men viktig er at dere snakker sammen hjemme, si hvordan du føler deg og eventuelt hva han kan gjøre for å hjelpe. Hvor lenge har du vært deprimerte? 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Skrevet 14. april 2022 Jeg tenker at du skulle hørt på hans glede litt og prøvd å kose deg over det. han ringte vel ikke for å bli dratt ned, han ringte vel for å oppmuntre deg bevisst eller ubevisst. ingen av dere vil oppleve glede hvis begge skal være skikkelig deprimerte over fæle ting. Jeg selv er ofte mer positiv når min partner er nede, ubevisst. Lettere å skyve sine problemer bort for noen man er glad i for å føle en glede over å glede. dra en tur til legen din og hør om du kan få litt antidepressiva. Da blir du litt blank mens det værste står på og så kan du bygge opp styrke fra et nullpunkt i stedet for minus. Anonymkode: b979b...711 4 1
Gjest theTitanic Skrevet 14. april 2022 #4 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ganske deprimert og lei meg de siste dagene, da jeg har opplevd noe forferdelig som jeg går gjennom. Min kjæreste er på jobb og ringer meg, når jeg prøver å snakke med han sier han «uff» og begynner å snakke om hvor hysterisk morsomt han har det på jobb. Har aldri opplevd han så glad på jobb før. Jeg er selvfølgelig glad på hans vegne men virker som han ikke bryr seg om det jeg går gjennom. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ebe0...b00 Tenker du at han skal sympati- deppe? Kanskje ikke det hjelper for deg, men når noen er nedfor kan det hjelpe å høre morsomme ting. Å få noe annet å tenke på.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #5 Skrevet 14. april 2022 Hvordan har dere det til vanlig da? Hvis du fokuserer mye på sykdom og begrensninger i det daglige, mens han ønsker å fokusere på det som er positivt og ikke orker sykdomsprat, så kan det hende at det blir forferdelig vanskelig for dere på sikt. Jeg har selv slike foreldre og jeg skulle ønske at de skilte seg. Anonymkode: e5a74...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #6 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): dra en tur til legen din og hør om du kan få litt antidepressiva "litt antidepressiva"? Tror du det er som paracet? Antidepressiva kan forandre hodet og kroppen din til noe du ikke ønsker, og som ikke går tilbake. Det bør være en veldig godt gjennomtenkt handling. Anonymkode: 73dc2...a17 5 1
Million Skrevet 14. april 2022 #7 Skrevet 14. april 2022 Jeg synes det høres ut som om han prøver å muntre deg opp, fortelle morsomme og glade ting til deg for å "løfte" deg litt opp av den depressive hengemyra du befinner deg i. Det er aldri noen god ide å forvente at kjæreste/samboer/ektefelle skal joine en i depresjonen og sitte og tenke leie, fæle tanker sammen. Det fører jo ikke til noe godt! Han prøver garantert å få deg i bedre humør ved å være glad! Det skal DU være glad for, ikke sutre over. 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #8 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "litt antidepressiva"? Tror du det er som paracet? Antidepressiva kan forandre hodet og kroppen din til noe du ikke ønsker, og som ikke går tilbake. Det bør være en veldig godt gjennomtenkt handling. Anonymkode: 73dc2...a17 Det er hva du kanskje tror (eller har opplevd på egen kropp), jeg synes det hjalp skikkelig å gå på det et halvt år. Lettere å jobbe seg ut av krisene når hodet var litt roligere. og så tenker jeg legen hennes helt fint kan vurdere om det er lurt eller ikke lurt. Kanskje legen til og med anbefaler noe annet? Anonymkode: b979b...711 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #9 Skrevet 14. april 2022 Synes du får overraskende mye drit her. Det vanlige er oppfølgingsspørsmål og spørsmål om han kan gjøre noe for deg eller støtte. Du går jo gjennom noe, skriver du. Du kan eventuelt si hva du trenger av ham. Kan hende han prøver å få deg i godt humør og at det feiler, men da må du si at du trenger noe annet. Anonymkode: a2f57...689 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #10 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan har dere det til vanlig da? Hvis du fokuserer mye på sykdom og begrensninger i det daglige, mens han ønsker å fokusere på det som er positivt og ikke orker sykdomsprat, så kan det hende at det blir forferdelig vanskelig for dere på sikt. Jeg har selv slike foreldre og jeg skulle ønske at de skilte seg. Anonymkode: e5a74...d8f Jeg er normalt en glad og positiv person men går gjennom noe helt forferdelig for tiden, derav mitt humør Anonymkode: 3ebe0...b00 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #11 Skrevet 14. april 2022 Million skrev (27 minutter siden): Jeg synes det høres ut som om han prøver å muntre deg opp, fortelle morsomme og glade ting til deg for å "løfte" deg litt opp av den depressive hengemyra du befinner deg i. Det er aldri noen god ide å forvente at kjæreste/samboer/ektefelle skal joine en i depresjonen og sitte og tenke leie, fæle tanker sammen. Det fører jo ikke til noe godt! Han prøver garantert å få deg i bedre humør ved å være glad! Det skal DU være glad for, ikke sutre over. Ja det kan være men føler han ikke gidder å snakke med meg om det som har skjedd, bare sier «uff» og begynner å snakke om hvor morsomt han har det på jobb. Anonymkode: 3ebe0...b00
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #12 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er ganske deprimert og lei meg de siste dagene, da jeg har opplevd noe forferdelig som jeg går gjennom. Min kjæreste er på jobb og ringer meg, når jeg prøver å snakke med han sier han «uff» og begynner å snakke om hvor hysterisk morsomt han har det på jobb. Har aldri opplevd han så glad på jobb før. Jeg er selvfølgelig glad på hans vegne men virker som han ikke bryr seg om det jeg går gjennom. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ebe0...b00 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er ganske deprimert og lei meg de siste dagene, da jeg har opplevd noe forferdelig som jeg går gjennom. Min kjæreste er på jobb og ringer meg, når jeg prøver å snakke med han sier han «uff» og begynner å snakke om hvor hysterisk morsomt han har det på jobb. Har aldri opplevd han så glad på jobb før. Jeg er selvfølgelig glad på hans vegne men virker som han ikke bryr seg om det jeg går gjennom. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ebe0...b00 Kan vi slutte å misbruke psykiske lidelser og slenge ut av oss ord som depresjon,angst ect i hytt og gevær? Anonymkode: 62176...747 4
Sofakona Skrevet 14. april 2022 #13 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er normalt en glad og positiv person men går gjennom noe helt forferdelig for tiden, derav mitt humør Anonymkode: 3ebe0...b00 Men er du deprimerte eller bare lei deg? Hvor lenge har du vært deprimert 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #14 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan vi slutte å misbruke psykiske lidelser og slenge ut av oss ord som depresjon,angst ect i hytt og gevær? Anonymkode: 62176...747 Jeg har slitt med alvorlige depresjoner i min ungdomstid, i tillegg oppvokst med en bipolar far - så jeg vet når jeg har lov å bruke utrykket. Men takk for bekymringen Anonymkode: 3ebe0...b00
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #15 Skrevet 14. april 2022 Sofakona skrev (21 minutter siden): Men er du deprimerte eller bare lei deg? Hvor lenge har du vært deprimert Jeg føler meg deprimert, orker ikke spise, lage mat, vaske. Har ligget i sengen i 3 dager stort sett, og gråter mye Anonymkode: 3ebe0...b00
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #16 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har slitt med alvorlige depresjoner i min ungdomstid, i tillegg oppvokst med en bipolar far - så jeg vet når jeg har lov å bruke utrykket. Men takk for bekymringen Anonymkode: 3ebe0...b00 Men det betyr IKKE at man hver gang man opplever en krise så er man deprimert! Anonymkode: 62176...747 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #17 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men det betyr IKKE at man hver gang man opplever en krise så er man deprimert! Anonymkode: 62176...747 Har vell ikke skrevet at hver gang jeg opplever en krise er jeg deprimert? Jeg er deprimert som følge av dette. Kjenner du meg siden du skal uttale deg om at jeg ikke er deprimert? Er du psykolog eller psykiater? Skjønner ikke hvorfor du er så sint og bitter for jeg sier jeg er deprimert, kanskje du er det du også? Anonymkode: 3ebe0...b00 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #18 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det kan være men føler han ikke gidder å snakke med meg om det som har skjedd, bare sier «uff» og begynner å snakke om hvor morsomt han har det på jobb. Anonymkode: 3ebe0...b00 Da er han vel sånn som person. Som ler triste ting bort og dreier samtalen over på noe annet. Faren min er kliss lik; han får helt spader hvis noen vil prate om noe som er vondt eller vanskelig. Anonymkode: e5a74...d8f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #19 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg føler meg deprimert, orker ikke spise, lage mat, vaske. Har ligget i sengen i 3 dager stort sett, og gråter mye Anonymkode: 3ebe0...b00 Hva skal du gjøre om dette fortsetter? Tenker du å søke hjelp hos lege/psykolog? Har du sagt til kjæresten at du trenger praktisk hjelp nå? Anonymkode: 8fdfd...24d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #20 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har vell ikke skrevet at hver gang jeg opplever en krise er jeg deprimert? Jeg er deprimert som følge av dette. Kjenner du meg siden du skal uttale deg om at jeg ikke er deprimert? Er du psykolog eller psykiater? Skjønner ikke hvorfor du er så sint og bitter for jeg sier jeg er deprimert, kanskje du er det du også? Anonymkode: 3ebe0...b00 Ja jeg er det og diagnosen er satt av helsepersonell. Anonymkode: 62176...747 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå