Gå til innhold

Hvilken neglelakk sitter lengst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hjelper det med sånn glanslakk oppå?

Har bare brukt Essie, og synes den forsvinner veldig fort.

Anonymkode: ac21c...bd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har gått til innkjøp av depend sin gellack pakke. Og er veldig fornøyd med at den holder seg og ikke flasser av 🤩 Kommer ikke til å gå tilbake til vanlig neglelakk. Har prøvd de fleste som lover at de skal holde så og så lenge, men de flasser alt for fort uansett hva 🥂

Anonymkode: 272bf...a6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med både Opi og Nailkind(som de selger på Normal)

Anonymkode: 88367...d09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snop skrev (15 timer siden):

Har du prøvd Essie sin gel-serie? Den varer i ca en uke, med to lag og ett topplag :)

Nei, det har jeg ikke! Bare vanlig Essie. Da skal jeg prøve den :) Har faktisk også hørt at HM har laget noen gel-neglelakker som skal sitte lenge... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 21.21):

Jeg har gått til innkjøp av depend sin gellack pakke. Og er veldig fornøyd med at den holder seg og ikke flasser av 🤩 Kommer ikke til å gå tilbake til vanlig neglelakk. Har prøvd de fleste som lover at de skal holde så og så lenge, men de flasser alt for fort uansett hva 🥂

Pakke altså? Jeg finner bare enkeltneglelakker. Må man ha lampe og alt mulig da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uansett om du kjører gellack eller vanlig lakk må du ha en baselakk før fargelaken og en topplakk etterpå. Om du kun kjører fargelakk varer det ikke lenge.

Anonymkode: 454c7...779

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det har jeg ikke! Bare vanlig Essie. Da skal jeg prøve den :) Har faktisk også hørt at HM har laget noen gel-neglelakker som skal sitte lenge... 🤔

Jeg var kjempeskeptisk til den (essie sin gel) og hadde egentlig gitt opp neglelakker, men den sitter som dag én på meg i 5-8 dager hver gang uansett hvor mye jeg bruker hendene 🥳 kjøpte den i mange farger og alle er like bra :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett om du kjører gellack eller vanlig lakk må du ha en baselakk før fargelaken og en topplakk etterpå. Om du kun kjører fargelakk varer det ikke lenge.

Anonymkode: 454c7...779

Ikke Essie sin gel :) den skal man faktisk kun bruke to lag farge og ett lag topplakk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snop skrev (32 minutter siden):

Jeg var kjempeskeptisk til den (essie sin gel) og hadde egentlig gitt opp neglelakker, men den sitter som dag én på meg i 5-8 dager hver gang uansett hvor mye jeg bruker hendene 🥳 kjøpte den i mange farger og alle er like bra :) 

Ikke Essie sin gel :) den skal man faktisk kun bruke to lag farge og ett lag topplakk. 

Då bra! Nå gleder jeg meg til å prøve :) Så utrolig kjedelig med de som begynner å flasse allerede samme kveld. Jeg er ikke sånn som orker å tenke på neglene mine hele tiden, så det blir veldig gøy å prøve 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gel Topcoaten til Depend er den beste jeg har brukt. Sitter ekstremt godt på og forsterker neglen🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerne gammel neglelakk, vaske.

Dra over meg neglelakkfjerner. (viktigste steget, fjerner alt av fett/smuss) 

Underlakk

Farge*2

Overlakk, som du også får rundt tuppen. 

Da holder det 1-2 uker. 

Anonymkode: 54553...674

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Underlakk

Farge*2

Da holder det 1-2 uker. 

Dette! 

Det samme sier også min negledesigner. Noen kvinner smører inn hendene med (hand)krem, gjør en manikyr på seg selv, og lakkerer så neglene. Problemet er at da ligger det et fett-/oljelag på negleplaten som igjen fører til at neglelakken holder betydelig kortere. 

Anonymkode: c1e87...f08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du sende meg en link til hvor du kjøpte det?

Anonymkode: cef89...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Underlakk

Farge*2

Da holder det 1-2 uker. 

Ikke om du jobber innen helse eller er i kontakt med mye vann og sprit.  I min erfaring er det ingen lakker som ser fine ut i mer enn 2-3 dager om jeg jobber mye.   Jeg legger shellack i salong fast og syns det er verdt det. Hatt et opphold på 6 mnd men nå har jeg begynt igjen og skal fortsette til august.  Legger ny hver 4 uke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4/14/2022 den 19.12):

Og hjelper det med sånn glanslakk oppå?

Har bare brukt Essie, og synes den forsvinner veldig fort.

Enig i at Essie begynner å flake oftest samme dag...😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke fan av gel-lack. Du må bestille ekstra time for å få fjernet den.

Min positive opplevelse er neglelakk fra Nilens Jord. Kan bare snakke om tånegler. Det er vilkårlig hva jeg bruker av merke som under og overlakk. Ta to strøk med selve fargen. 

Dette sitter som støpt så jeg ender med å fjerne alt fordi tåneglen vokser for mye ut. 

Anonymkode: d39b6...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 22.00):

Ikke om du jobber innen helse eller er i kontakt med mye vann og sprit.  I min erfaring er det ingen lakker som ser fine ut i mer enn 2-3 dager om jeg jobber mye.   Jeg legger shellack i salong fast og syns det er verdt det. Hatt et opphold på 6 mnd men nå har jeg begynt igjen og skal fortsette til august.  Legger ny hver 4 uke. 

Det gjør jeg ikke, og det gjør vel de færreste :)

Shellack ser jævlig ut på meg, da jeg har "ettervekst" på ca 2mm hver uke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capazitet skrev (5 timer siden):

Enig i at Essie begynner å flake oftest samme dag...😣

Det er underlakken som er viktig. Har du god kvalitet på denne så har det ikke så mye å si hva lag to er, så lenge den går greit på, og tørker raskt. Essie er i den kategorien. Det er også Chanel, som har noen flotte farger, men dårlig kvalitet. Opi natural nail base coat er min favoritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som noen sa, neglefjerner først! 

Jeg liker ikke gellack, men av vanlige så får man mye for å gå litt opp i pris. For eksempel Holo Taco https://www.holotaco.com/ . De har også en "peely base" som gjør at neglene popper av når man vil at de skal av. De sitter godt før det faktisk. De har holdt en uke hos meg.

Anonymkode: 904fe...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er underlakken som er viktig. Har du god kvalitet på denne så har det ikke så mye å si hva lag to er, så lenge den går greit på, og tørker raskt. Essie er i den kategorien. Det er også Chanel, som har noen flotte farger, men dårlig kvalitet. Opi natural nail base coat er min favoritt

Brukar Orly Bonder underlakk, den beste eg har hatt hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...