Gå til innhold

Mascara renner av uansett hva jeg gjør - tips? hudpleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i tenårene brukte jeg vanlig mascara uten problem. Nå har det blitt sånn at ikke en gang vannfast mascara sitter på, og jeg er svart uten øynene innen lunsj. Hva kan dette skyldes og hvordan bedrer jeg det? Er det noe med huden min som gjør det?

Etter tips testet jeg ut mascara som kun skal gå av i varmt vann, men det likte jeg dårlig (svært vanskelig å få av).

Det jeg gjør som fungerer best nå er å bruke vannfast mascara + Clarins "Double Fix' Mascara" . Dersom jeg bruker annen sminke passer jeg på å bruke mye pudder rundt øynene. Men.. selv om det er beste løsning hittil er det ikke optimalt.

Anonymkode: 39037...d92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til Kicks og spør om råd der. Ellers vil jeg tipse om:

Legge på en "base" i form av hvit mascara, den fra Dior er populær.

En vannfast mascara. Prøv ut forskjellige i forskjellige prisklasser. De Vogue anbefaler kan du trygt stole på.

Anonymkode: 149a2...bee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå til Kicks og spør om råd der. Ellers vil jeg tipse om:

Legge på en "base" i form av hvit mascara, den fra Dior er populær.

En vannfast mascara. Prøv ut forskjellige i forskjellige prisklasser. De Vogue anbefaler kan du trygt stole på.

Anonymkode: 149a2...bee

Jeg har spurt de på kicks og andre sminkebutikker mange ganger før.. og prøvd flere ulike vannfaste mascaraen. Kommer ikke noe lenger der..

Jeg har ikke testet ut noe "base", så det kan jeg gjøre :)

AnonymBruker
Skrevet

Du rengjør ikke øyelokk og vipper før påføring. Fett gjør at det smitter.

Vask øyelokk og vipper som en del av morgenrutinen. Etter at du har påført concealer og primer påfører du pudder med kost, også rundt øyne og på vipper. 

Anonymkode: 0a09a...5a4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da jeg var i tenårene brukte jeg vanlig mascara uten problem. Nå har det blitt sånn at ikke en gang vannfast mascara sitter på, og jeg er svart uten øynene innen lunsj. Hva kan dette skyldes og hvordan bedrer jeg det? Er det noe med huden min som gjør det?

Etter tips testet jeg ut mascara som kun skal gå av i varmt vann, men det likte jeg dårlig (svært vanskelig å få av).

Det jeg gjør som fungerer best nå er å bruke vannfast mascara + Clarins "Double Fix' Mascara" . Dersom jeg bruker annen sminke passer jeg på å bruke mye pudder rundt øynene. Men.. selv om det er beste løsning hittil er det ikke optimalt.

Høres ut som at du er allergisk. Siden øynene renner/mascaraen. Det har ingenting med huden din å gjøre uansett, dette handler om øynene selvfølgelig… 

AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (1 minutt siden):

Høres ut som at du er allergisk. Siden øynene renner/mascaraen. Det har ingenting med huden din å gjøre uansett, dette handler om øynene selvfølgelig… 

Åja, renner var kanskje et dårlig ord. Sverter av er kanskje bedre? Jeg blir ihverfall svart under øynene, så mascaraen holder seg ikke på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd Clinique sin allergivennlige mascara? Eneste jeg kan bruke uten at øynene renner

Anonymkode: 7bedf...145

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Clinique sin high impact mascara er dritfin på, men dessverre så sverter den lett av på meg, samtidig som den er vanskelig å få av.. Den vannfaste sitter derimot som et skudd, men er ikke fullt like fin på.. 

Jeg tror også muligens du bør prøve å vaske vipper og lokket nøye før påføring av mascara.. Mine sverter også mer hvis jeg har mye produkt nær øynene.. Så holder de fri for både krem og sminke hvis jeg skal ha mascara på. 

Anonymkode: a4c01...1f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 6.07):

Clinique sin high impact mascara er dritfin på, men dessverre så sverter den lett av på meg, samtidig som den er vanskelig å få av.. Den vannfaste sitter derimot som et skudd, men er ikke fullt like fin på.. 

Jeg tror også muligens du bør prøve å vaske vipper og lokket nøye før påføring av mascara.. Mine sverter også mer hvis jeg har mye produkt nær øynene.. Så holder de fri for både krem og sminke hvis jeg skal ha mascara på. 

Anonymkode: a4c01...1f3

Takk for tipsene! Er det noe spesielt produkt jeg bør vaske med, eller tenker du bare vann?

Skrevet

Bruker du øyekrem eller annen krem? Fettet i kremen kan løse opp mascara. Prøv ev. å smøre litt lenger unna øynene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 17.49):

Du rengjør ikke øyelokk og vipper før påføring. Fett gjør at det smitter.

Vask øyelokk og vipper som en del av morgenrutinen. Etter at du har påført concealer og primer påfører du pudder med kost, også rundt øyne og på vipper. 

Anonymkode: 0a09a...5a4

Takk for tips :) Hva slags produkt anbefaler du at jeg vasker øyelokk og vipper med?

AnonymBruker
Skrevet
Charge skrev (1 minutt siden):

Bruker du øyekrem eller annen krem? Fettet i kremen kan løse opp mascara. Prøv ev. å smøre litt lenger unna øynene.

Nei, vanligvis ikke.. tar bare på krem i generelt i fjeset. Kanskje jeg bør bruke fettfri krem i fjeset?

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme. Kun max factor sine som sitter greit på hos meg

Anonymkode: d4e57...cde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker ansiktet med rent vann morgen og kveld. Bruker en lett fuktighetskrem for ansiktet, ellers ingen sminke. Foretrekker vanlig mascara, den sitter helt fint. 
Ulempen med vannfast mascara er at den sitter veldig fast på HUDEN, om den skulle smitte av….den vanlige fjernes jo enkelt med litt fuktig bomull, mens den vannfaste er et helvete å få av. 

Dersom du ikke har mye krem/sminke rundt øynene, og øynene ikke renner pga allergi e.l., høres det rart ut at mascaraen smitter av. Hvordan kommer øyevippene i kontakt med huden? Er det noe med din anatomi som gjør det, f eks hengende øyelokk e l?

Anonymkode: 72907...a30

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som øynene dine er på lag med deg. Sikkert bedre å ikke bruke i det hele tatt. I stedet for å irritere deg over at dette skjer, still deg heller spørsmålet hvorfor dette skjer.

Anonymkode: f3dd1...94e

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å bruke en hvit mascara under, og deretter en vannfast mascara. Husk pudder rundt øynene. Jeg avslutter med Artmiss sin Setting Spray, denne gjør at sminken setter seg ordentlig godt, også mascaraen.

Anonymkode: 949f1...b88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...